Alle danske modelpiloters forum

 
kernel
Emnestarter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2006 16:32
Kontakt:

Nye vingespidser til Alpina 5001 - evt. skum

30 okt 2017 21:52

Hej derude
Sidste forår havarerede jeg med min Alpina 5001 (5 meter svæver) efter motorstop under start, hvor jeg forsøgte at vende tilbage til flyvepladsen, men lykkedes med at smadre den ind i en stålshelter :oops:
Jeg har gået som katten om den varme grød - men nu skal det være - det er deprimerende at have en ellers så fin svæver stående som skrot - så den skal laves. :mrgreen:
Jeg ved ikke hvorledes eller om vingespidsen overhovedet kan repareres - se billeder af den ødelagte og den hele vingespids.
Man kan ikke købe en enkelt vingespids eller for den sags skyld en enkelt vinge - men skal købe et helt vingesæt.

Jeg overvejer derfor at bygge - eller at få hjælp til at bygge et par nye ens vingespidser - evt. skåret i skum.

Som det ses af billederne er vingerne koniske og med buede vingetipper - men den buede del har jeg tænkt mig at lave af balsa - så skumkærnen til vingerne bliver ca 60 cm. lange.
20171030_210250.jpg
20171030_210152_001.jpg


Er der nogen som kan hjælpe mig med at skære vingerne - enten ved råd og vejledning - eller evt. med gode ord og betaling :?:

Med venlig hilsen
Peter
Mvh Peter Kernel
 
Brugeravatar
Stenild
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 24 apr 2002 10:52
Geografisk sted: Aars
Kontakt:

Re: Nye vingespidser til Alpina 5001 - evt. skum

31 okt 2017 10:50

Hej Peter

Det er aldrig sjovt at have sådan en fin svæver stående :evil:
Jeg ville nok prøve at høre på RC-network. 
Du kunne måske høre på den her.
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ght=Alpina
Tråden er godt nok 1 år gammel, men det ser ikke ud til at være solgt.

Eller kan alt jo laves :D Skær en ny skumvinge, og genbrug tippen. Det tager ikke lang tid.
Mvh

Brian Stenild

 
kernel
Emnestarter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2006 16:32
Kontakt:

Re: Nye vingespidser til Alpina 5001 - evt. skum

31 okt 2017 21:40

Stenild skrev:
Hej Peter

Det er aldrig sjovt at have sådan en fin svæver stående :evil:
Jeg ville nok prøve at høre på RC-network. 
Du kunne måske høre på den her.
http://www.rc-network.de/forum/showthre ... ght=Alpina
Tråden er godt nok 1 år gammel, men det ser ikke ud til at være solgt.

Eller kan alt jo laves :D Skær en ny skumvinge, og genbrug tippen. Det tager ikke lang tid.


Tak for svar Brian
Jeg har fundet emnet i rc-network.de og prøver at finde ud af hvorledes jeg svarer/forespørger !!!
Det der med at skære selv er helt nyt for mig - og det er evt. det jeg skal have hjælp til :-)

mvh
Peter
Mvh Peter Kernel