Tak for spørgsmål og undring.
Hvem er målgruppen?????? Mit svar bliver lidt opdelt.
Målgruppen her, er dem der godt vil fange nogle (børn, unge, midaldrende eller gamle) og lærer dem at flyve med modelfly. Ved at lave et rimeligt koncentreret kursus (=ikke 2 gange om ugen i 52 uger), kan flere klubmedlemmer måske opdage, at de kan finde tid til at give - hvis man vel og mærke kan tænde ilden for at lære at flyve med modelfly hos nogle?? Målgruppen er bl.a. dem der var med på B&U's inspirationsdag her i januar.
Målgruppen for at snakke om hvordan en modelflyveundervisningsplan kan se ud, er jo dem der er famlende overfor hvordan man lærer andre noget og hvordan man kan lave en plan (oversigt?) over hvad man skal gøre fra gang til gang.
Dem der allerede har styr på det. fx. en klubstruktur for at undervise nye medlemmer, erfaren instruktører og måske endda en plan, må MEGET gerne dele så dem der har behov for input, kan blive klogere?
Målgruppen for en undervisningsplan for begyndere i modelflyvning, er grundlæggende, dem der vil lærer det. Uanset alder. Og det giver jo det problem du pegr på: at mennekser lærer forskelligt. Peter Bech havde vist heller ikke en præcis alder i tankerne I hans artikel, hvis jeg husker ret?
Forbehold:
En plan er jo kun en ide om hvordan en udvikling kan se ud. Altså en plan for, hvilke elementer der er bedst at lærer før andre? Så kommer der 1-2-3-4 begyndere, der lærer og fanger i forskellige tempi og de får så derfor et forskelligt læringsforløb. En har måske lært alt på simulator og er klar til det hele, en skal måske havenogle af lektionerne flere gange - og så tager det lidt længere tid uanset alder. Ligesom nogle unge lærer at kører bil på færrest lektionstal og andre skal bruge flere? Selvom de har ca samme alder?
Måske røg jeg u d af en tangent - eller flere? Det er sket før!? Måske svarede jer slet ikke på det du spurgte om? Det er også sket før