Kavan Strike

Discus Launch Glider
Besvar
EGA
Kontakt:

Kavan Strike

Indlæg af EGA »

Hej F3K-piloter,
Jeg er i gang med at bygge en Kavan Strike. Er der nogle af jer, der har erfaring med at bygge eller flyve sådan en?
Happy landings, Michael
Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Re: Kavan Strike

Indlæg af Erik Dahl »

Hej Michael,
Jeg har ikke set eller hørt om nogle flyvende i Danmark.
Men vi er helt sikkert flere der godt vil hjælpe dig. Både med bygningen hvis du har specielle problemer og med trimning og flyvning.
Hvor i landet bor du?
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Midtfyns Midelflyveklub / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
EGA
Kontakt:

Indlæg af EGA »

Erik Dahl skrev:Hej Michael,
Jeg har ikke set eller hørt om nogle flyvende i Danmark.
Men vi er helt sikkert flere der godt vil hjælpe dig. Både med bygningen hvis du har specielle problemer og med trimning og flyvning.
Hvor i landet bor du?
Hej Erik,
Tak for at svare på min forespørgsel. Jeg flyver i RFK Frederikssund og bor i Jægerspris. Jeg holder af at flyve termik med modellerne, og har længe tænkt på F3K. Byggeriet skrider planmæssigt frem, og flyvningen bliver med min FrSky X9D+ SE 2019 (Taranis) med variometer i modtageren. Jeg har fundet en F3K-modelkodning "DLG OpenTX template for four-servo DLG’s Version 2.4" med en masse smarte tanker bag, så den har jeg tænkt mig at begynde med. Jeg er klar over, at lav vægt er afgørende, så frem for en hurtig løsning a'la Longshot i skum, synes jeg, dette balsaprojekt lyder spændende, både m.h.t. vægt og økonomi.
Det er mit indtryk, at mange F3K-piloter i DK køber avancerede og dyre modeller. Den er jeg også med på, men jeg vil gerne lige prøve det uden de store omkostninger først for at finde ud af, hvor inspirerende det er. 
Mvh Michael
Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Indlæg af Erik Dahl »

Hej Michael,
Jeg er sikker på at din Kavan Strike er fin til at snuse til DLG/F#K termikflyvning med. Det er rigtigt at mange senere køber en bedre (og dyrere) DLG-svæver, men det er kun fordi de flyve endnu bedre.
Der er sommetider brugte til salg, og der findes også nogle billigere end de allerdyreste. De billigere vil også føles som et godt performance step up i forhold til din Kavan Strike,

Men den er helt fin til at snuse til DLG.

Der er garanteret flere svævepiloter i nordsjælland der flyver med DLG'ere, men i øjeblikket kender jeg ikke til nogle? Måske i NFK, EFK87?

Hvis du vil snuse til F3K og mødes med nogle af os der flyve F3K, så er der en klinik i juni på Mols og vi holder et stævne på Fyn i august.
Senest rettet af Erik Dahl 21 apr 2026 20:20, rettet i alt 1 gang.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Midtfyns Midelflyveklub / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
EGA
Kontakt:

Indlæg af EGA »

Hej Erik,
Tak for dine svar, som er værdsatte. Jeg vil holde øje med kalenderen - det er sikkert både sjovt og inspirerende, når der er en masse DLG'ere, der jagter termikken.
Jeg har lige bestilt et SM MicroVario, så nu er der ingen undskyldninger :-)
Mvh Michael 
Besvar