Den holdning har så ændret sig igennem dette lille projekt
På sommer mini lejer i Aalborg, blev der tilbudt et version 1 af en hjemmegjort byggesæt. Og da det har version 1, var det billigt.
Som skrevet har jeg aldrig tænkt jeg skulle have sådan en. Men lige da det blev tilbudt, gik min hjerne igang med at gennemgå hvad jeg havde liggende på hylden af grej, og hvad jeg kunne tænke mig at bruge sådan en til. Det tog ca 15sek, og så sage jeg "ja tak".
På de 15sek nåede jeg frem til at jeg havde 3 små næsten ubrugte små servoer. En 80A esc og en 1250kv motor som gerne vil have 4S. Og så har jeg også 4 stk 4S 1300mA 45C akkuer.
Og jeg har igennem flere år ønsket mig et speed fly.
Og vi har vel alle en masse raster af film liggende.
Ligger man disse ting sammen, får man en Speed Cobra
Og nu er der jo ingen speed over en Cobra, men det gjorde jo bare projektet lidt sjovere.
Og opgaven blev at jeg kun måtte bygge den af ting jeg har på hylden og skufferne. Det lykkes stort set. Jeg måtte købe nogle akkustropper og propeller. Ellers er alt andet hyldevare.
Byggeriet går i gang, og en Cobra er jo en meget simpel konstruktion. Og det var rigtig heldigt da der hverken var tegning eller samle manual med (hvad jeg godt viste). Heldigvis havde jeg en hotline til ham der solgte den. Så de få ting jeg ikke lige kunne gennemskue, fik jeg hurtig svar på.
Til at starte på, var målet at bygge den med hvis lim over alt. Men den er så nem at bygge at min tålmodighed løb af med mig. Så cyanoen kom hurtig ind i billedet. Så den er limet med både cyano og hvid lim.
Hvid lim hvor det skal være stærkt, og cyano til mange af de andre samlinger. Ingen epoxy overhovedet.
Det motor setup jeg ville bruge er i den tunge ende i forhold til hvad sættet er tiltænkt. Så det var muligt at jeg skulle have akkuer ret langt tilbage i kroppen. Så jeg besluttede at holde kroppen fri for servoer. Så højderors servoen kom ned i halen, og så en servo i hver vinge.
Der ud over er der vel ikke så meget at sige til byggeriet, så tænker jeg i store træk vil lave billederne tale for sig selv. Og skulle der være spørgsmål, skal jeg nok prøve at svare.