Det er en hel måned siden jeg sidst gav livstegn fra mig. Så må hellere vise jeg stadig er i live.
Jeg har limet spanter i kroppen. Det er jo lækre CNC fræste dele, men krævede alligevel lidt tilpasning før tingene passede sammen.
Kort fortalt er spanter og understels plade limet i 4 trin. Og har derfor taget tid.
1. Plader der holder vinge møtrikker er først limet i.
2. Det næste er de to spanter der stiver kroppen omkring vingesadlen, som er derefter limet i. Det blev noget splat at se på men jeg mener det er limet så det holder uden at bruge for meget epoxy ( vægt er kunstflyverens værste fjende

)
3. Understelsplade har to over og to under spanter. Underspanterne er limet på, inden pladen limes i kroppen.
Understellet har jeg også boret montagehuller i, da det vil være nærmest umuligt at gøre når først understelspladen er limet i kroppen. Jeg lavede en jig for at benene kom til at sidde lige.
4. Til slut er understelsplade og overspanter monteret i kroppen i en limning. Det kan ikke helt ses på billederne, men jeg har forstærket kanterne med kulfiber roving og 49 grams glasvæv.