Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
pbm77
Emnestarter
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Hjælp til dlg kast

24 maj 2013 15:30

Jeg er nybegynder indenfor dlg og kunne desværre ikke være med i Esbjerg, så forsøger derfor på denne måde at få lidt feedback. Jeg håber at nogle af jer mere erfarende swingere vil kommentere lidt på mit kast, så jeg kan forbedre det før mine dårlige vaner bliver alt for indgroet.

her

P.s. Ved godt at man på møllerne kan se at jeg ikke kaster op i vinden, men der var stort set vindstille og mobilen kunne kun placeres på noget der hvor den var.
Peter Madsen
 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Jeg er ikke nogen sindsygt

24 maj 2013 17:59

Jeg er ikke nogen sindsygt dygtig kaster, men der er da et par småting selv jeg kan se:
Stræk armen helt og forsøg at strække arm og model så langt bagud som muligt så langt frem i rotationen som du nu kan - så opbygger du mere energi og afslutter med max hastighed; du kan tydeligt mærke forskellen, når du rammer rigtigt med teknikken. Laver du rotationen rigtigt med fuld kraft uden model, vil du fx. mærke blodet skyde ud i hånden.

Ellers ser det faktisk slet ikke så tosset ud - kan især godt lide at din rotation er flad/meget vandret, holdt fast i det.

Jeg kan selv rigtig godt lide dette eksempel til sammenligning:
http://www.youtube.com/watch?v=lgRCmDCFXQs
(der sker først noget fra 1:00)
Læg især mærke til kastearmen. Loet tager hverken langt tilløb eller noget, det hele ligger i hvor meget han får "spændt fjederen" på vej ind i rotationen. Og han kaster faktisk højere end de fleste jeg personligt har set....modellen spiller så også lidt ind;)
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.
 
Brugeravatar