Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
 
Brugeravatar
Thomas1
Emnestarter
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Multi rotor ræs i DK

20 feb 2015 18:18

Hejsa multirotor piloter.

Er der nogen der ved om der bliver gjort noget for at få en dansk rangliste op at stå i f.eks 250ér størrelsen ??

Jeg har selv en Nighthawk, og jeg ved med mig selv, at har jeg ikke noget formål med flyvningen, så kommer den heller ikke ud at flyve så derfor dette lille skriv.

Hvis ikke der er nogen i gang, er det vel egentligt tid at få elite udvalget i MDK aktiveret, så der kan nå at blive meldt nogle stævner ind til MDK og for at et resultat kan nås allerede i år??

Er der nogen der har interesse i at hjælpe til med at få gang i det.

Jeg har selv en ide om at det gælder om at få fat i en eller anden i Eliteudvalget.
Personen i Eliteudvalget vil så højst sandsynligt bede om et skriv, som beskriver opgaven, som skal flyves – Altså konkurrencen.
Det findes allerede – Godt nok på engelsk, men det er vel også godt nok – Tror faktisk det er dumt at oversætte det, for det giver anledning til fejl.
Reglerne som er linket ind herunder er meget korte og præcist skrevet – lige til at gå til.

her

Så mangler der vel bare at der bliver meldt en pokkers masse stævner ind og at alle samles til en god gang konkurrence med masse af god hygge og pralen af ens mega bedrifter.

Please, er der nogen der er med på noget sjov ??????

MVH
Thomas
OY-nr 6397

Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Der er vist masser af

20 feb 2015 21:44

Der er vist masser af race , ivertifal her i Jylland , der er vel ca 15 der mødes , og mange flere der øver , problemet er bare at de ikke er medlem af klub og union , og ønsker heller ikke at blive det .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
Thomas1
Emnestarter
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Men er der ingen der

20 feb 2015 22:49

Men er der ingen der er med på at etablere en officiel rangliste i MDK regi ??

Angående de 15 stk. Som ikke vil være medlem af MDK
Jeg synes at det er synd for dem at de ikke vil tage del i de goder som der er i MDK og DGI med hensyn til udvikling af talenter.

Jeg kan kun give eksempler fra min egen del af modelflyvningen nemlig DLG, hvor der er mange fordele ved at være medlem.
Her er både midler til:
Resultat orienteret træning
Personlig coaching
Til afholdelse af internationale og nationale stævner
Til deltagelse i internationale stævner
Billige forsikringer (også når man tager til udlandet for at sparke r..)

Her er et hamrende stærkt netværk både nationalt, men absolut også internationalt.
Jeg nyder godt af venner både herhjemme men også både i øst/vest Europa og nord/syd Europa – det er sgu da blæret (undskyld sproget).

Håber da at det lykkes dem at få stablet noget på benene - Bare de husker at det altså er lidt nemmere at være flere om at betale regningen.

Her er folk som allerede nu er vant til at stable stævner på benene og at deltage i samme.

For at provokere lidt vil jeg faktisk tillade mig at sige at de der ikke vil være medlem af MDK ikke mener buisness.

Den dag, de 15 (der vælger ikke at være medlem) skal deltage i stævner som batter, ja så er der også her regler der gælder - Og jeg er ikke engang selv en af dem som er vild med regler - Men de er der og jeg vil gerne være med helt fremme i feltet Så........ .

For at kunne deltage i de rigtig store stævner er der oftest krav om en eller anden form for licens for at deltage.
For DLG, ja så er adgangen for eksempel at du flyver på landsholdet. Her i danmark gælder det at man er i top 3 herhjemme og har deltaget i minimum 1 internationalt stævne.

Og den dag Multi rotor race optages i FAI, ja så er der vel også her krav om et OY nummer ..... .
(Det er vel bare et spørgsmål om tid).

Det er derfor at det gælder om at få gang i den rangliste, kom nu ind i kampen.

Tilbage til det, som tråden skal handle om:
Det er nu der skal handles, hvis ikke der skal gå endnu et år uden dansk rangliste, som også vil kunne gøre sig i udlandet.

MVH
Thomas

OY-nr 6397



Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Thomas , jeg kan kun

21 feb 2015 08:40

Thomas , jeg kan kun være enig i alt det du skriver , men prøv gruppen multicopter eller multirotor på facebook . Jeg skrev 15 , det var bare et tal jeg slyngede ud , jeg tror det er meget større
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
Brugeravatar
imonfire666
Indlæg: 565
Tilmeldt: 30 aug 2013 10:29
Kontakt:

:)

21 feb 2015 09:17

:)
WER KENT KENNT, KENNT KENT.
 
Brugeravatar
aarhus79
Indlæg: 214
Tilmeldt: 30 jul 2013 15:58
Kontakt:

Men er der ingen der

21 feb 2015 20:18

Men er der ingen der er med på at etablere en officiel rangliste i MDK regi ??
MVH


UAS Sport Danmark holder nogle events i år under AGP, i MDK regi.

Multirotor Danmark har også planer om at holde min. 3 events i år under AGP, så der vil blive nok af events.

UAS Sport Danmark vil sikkert blive holdt i klubberne rundt omkring i landet.

Multirotor Danmark vil holde det "underground" rundt omkring i landet, sådan nogle komsammen events holder vi efterhånden rigtig mange af.
 
Brugeravatar
imonfire666
Indlæg: 565
Tilmeldt: 30 aug 2013 10:29
Kontakt:

UAS Sport Danmark holder nogle

22 feb 2015 01:57

UAS Sport Danmark holder nogle events i år under AGP, i MDK regi.

Multirotor Danmark har også planer om at holde min. 3 events i år under AGP, så der vil blive nok af events.

UAS Sport Danmark vil sikkert blive holdt i klubberne rundt omkring i landet.

Multirotor Danmark vil holde det "underground" rundt omkring i landet, sådan nogle komsammen events holder vi efterhånden rigtig mange af.


UAS??? holder de noget?? nå.. det må da være såen noget tystys noget, for jeg har intet hørt.. :confused: det kunne da være godt at vide, så man kan tage stilling til om det var noget man evt skulle med til. selvfølgelig med tilmelding i MDK :)
WER KENT KENNT, KENNT KENT.
 
Brugeravatar
aarhus79
Indlæg: 214
Tilmeldt: 30 jul 2013 15:58
Kontakt:

Jeg ved nu heller ikke

22 feb 2015 03:15

Jeg ved nu heller ikke 100% om de holder noget, det formoder jeg bare ;)

Men ja kunne være rart at vide om man skal ha købt det medlemskab så man kan være med til de events :D
 
Brugeravatar
Thomas1
Emnestarter
Indlæg: 289
Tilmeldt: 09 maj 2005 10:48
Kontakt:

Hej Aarhus79 Tak for info -

22 feb 2015 08:58

Hej Aarhus79

Tak for info - Så ræs i MDK regi er altså lige så "underground" som udenfor MDK :-)

Synes stadig at det er synd at man ikke i år, når der nu har været så mange som helt tydeligt har tilkendegivet at de har købt en 250ér, får startet op på en rangliste.

Man skal vel smede mens jernet er varmt........

Lyder på jeres indlæg som om at der i jer 2 Aarhus79 og Imonfire666 er de 2 første aspiranter til listen.

(Det er forøvrigt nogle mega flotte film i ligger op)

Man skal jo huske at der går mindst 1 år/1 sæson før man har et resultat på ranglisten, som kan bruges til noget.

Håber at der er flere der vil blande sig i tråden - Kunne jo være at der måske alligevel var mulighed for at starte noget i år og at multi rotor kom op fra kælderen og frem i lyset og rent faktisk viste sig som en disciplin hvor det var sjovt at mødes og blive udfordret.

Jeg ved at der er en i min klub som brænder for det - der er flere i klubben der er ved at købe ind og bygge, jeg selv kunne også finde på at dukke op for at prøve det. Så der må være gro bund for noget sjovt ræs.

Ham i vores klub som virkelig brænder for det, ja han mangler kun at der er nogle der vil være med til at starte en rangliste op og komme med ud og flyve noget ræs før end at han "selvantænder" og helt sikkert får stablet et stævne op på vores bane (der er mega meget plads og rigtig gode forhold) og han kan sikkert også overtales til at starte en "Multi-rotor Ræs 2015" tråd på forum og vedligeholde den som man ser det i andre grupper herinde.

Kom nu frem - skal nok hellere skrive - kom nu op fra under grunden der er flere der godt vil med ud og lege :-)

MVH
Thomas

OY-nr 6397



Puha bare den nu bliver deroppe.
 
Brugeravatar
aarhus79
Indlæg: 214
Tilmeldt: 30 jul 2013 15:58
Kontakt:

Der er et Multirotor Danmark

22 feb 2015 10:38

Der er et Multirotor Danmark race i dag på Ø'en.
Og en arrangøren har fået lavet nogle medaljer :D

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7