Alle danske modelpiloters forum

 
madsravn
Emnestarter
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 sep 2022 09:42
Kontakt:

3D print af demomodel

21 sep 2022 10:10

Hej 
Jeg søger nogle eksperters råd til en lille opgave, jeg har fået lavet en 3d tegning jeg rigtigt godt kunne tænke mig at få printet, det er en demomodel der skal bruges, jeg kunne rigtigt godt bruge nogle eksperters råd, til estimere en pris, og om det kan betale sig at få den printet hos nogle professionelle eller købe en printer selv :) Det drejer sig om 4 tanke med rør som er cirka 16cm høje og 4cm i diameter. Håber i kan hjælpe, kan sende filerne hvis nogle er frisk på at hjælpe
Vedhæftede filer
Udklip.JPG
 
ClausT
Indlæg: 5509
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: 3D print af demomodel

21 sep 2022 23:00

Hej Mads,
Ser spændende ud, grøn energi, eller grønt et eller andet er mit umiddelbare indtryk.

Er det i professionelt regi, eller i studie / privat regi?
Spørgsmålet er om din tid er 'gratis' og om der er et budget til opgaven.

Ja, det kan købes 'ude i byen' som en service, koster xxx kroner, og når du vil have version to-tre-fire, koster det hvergang.
Alternativt køb en printer selv, ikke en voldsom investering i kroner, men vær forberedt på at det kan tage noget tid.

Modellen ser rimelig 'simpel' ud, hvis ønsket er at kunne supplere med mange fine detajler kunne en resin printer være sagen.

Der er sikkert flere her på forum (og andre steder) der gerne vil hjælpe med printet, men så er det på vennebasis, dvs. ventetid kan forekomme.

Min næste tanke er 'Jørgen Clevin'-it, fire paprør fra køkkenruller, noget let bøjeligt rør, varmelim og en gang spraydåse maling... done!