Alle danske modelpiloters forum

 
Vicla
Emnestarter
Indlæg: 87
Tilmeldt: 29 okt 2004 20:28
Kontakt:

Endnu en Extra fra Composite-arf

29 sep 2006 20:21

Ja, så har jeg bestilt min nye flyver som skal stå færdig til næste sæson, den skal være
lidt større end dem jeg er vandt til at flyve med, så der kommer nok
en masse spørgsmål undervejs:D
Om den bliver en "STORMODEL" er jeg ikke helt klar over, den kan måske nok holdes under 7 kg
(bær over med mig, aner ikke hvilken kategori jeg ellers skal smide den i)

Jeg besluttede mig for en Extra 330L 2x2m fra composite-arf, og motorvalget
har været svært(har fået flere tips her fra forum)men valget
er nu truffet.........der skal en DA50 i snuden på denne fede flyver.

Jeg har bestilt en MTW canister med tilhørende krummer med (den er færdig
lavet, så den gemmes væk under cowl) det var noget lettere end at skulle
svejse sammen selv;) potten skulle være specielt tilpasset motor
og model.

Nu gælder det bare om at have lidt tålmodighed, da den jo lige skal komme hjem

Hvilke servoer skal jeg montere, der skal 6 stk. ialt incl. gasservo
Havde kigget lidt på en Graupner DS8511 til sideroret, ellers

Billede af flyvehjernet(monteret med en DA50) og canisteren med krummer:



70,53 KB



17,71 KB
Viggo Clausen
Sønderborg MFK

Man er selv ansvarlig for det man gør....... men også for det man IKKE får gjort :)
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

29 sep 2006 22:16

Jammen viggo dog. det var vist godt at din funtana 40 gik i jorden:)
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
torben p j
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 11 jan 2002 20:28
Kontakt:

29 sep 2006 22:29

Hey Viggo

det er et kanon sæt op du har gang i..

[url]http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=12007

F3A Pilot.
 
anders
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 dec 2002 20:47
Kontakt:

29 sep 2006 23:25

Kanon flyver, kanon setup......har nøjagtig samme setup....
Den bliver du glad for :D

/Anders
OY8503
Jetdanmark
Randers Modelflyveklub
 
anders
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 dec 2002 20:47
Kontakt:

30 sep 2006 17:57

Jeg kører Hitec HS 5945 over hele linien !
Vægt 7,5 kg på tomme tanke.
Jeg har Powerbox sensor med 2 x 2 x 1500mah lipoer til rx.
Derudover har jeg 1 x 2 x 1500mah lipo på tænding via powerbox digiswitch.
1 slimline showtime smokepump med 1 x 2 x 1500mah lipo.
1 fiber optic kill switch
1 servo til choker
1 dp 149
Mejzlik 23 X 8 med Mejzlik carbon spinner
2 Dubro 24oz (750ml) tanke

Må give Niels ret i at der en del indvendig der skal laves !
Jeg har lavet alt om i forhold til det der er leveret med.
Vær opmærksom på at deres anvisning vedr. højretræk ikke passer.
Hullerne til motoren skal rykkes yderligere for at spinner plate sidder i midten af modellen.
Endvidere fik jeg MTW til at ændre min header da denne heller ikke passer med de 3,5° højretræk de anbefaler.
Disse ting kan naturligvis være ændret siden hen !

Men men glæd dig bare....DEN FLYVER KANON ;)

Sig til hvis du ønsker detailbilleder.

/Anders
OY8503

Jetdanmark

Randers Modelflyveklub
 
anders
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 dec 2002 20:47
Kontakt:

30 sep 2006 18:55

Kill switch er købt hos TBM i USA. Nogle stykker fra fra vores klub skal også bruge dem hen over vinteren, måske kan du/i/vi finde ud af noget sammen.



Ang. mål.... Jeg må lige se i gemmerne. Jeg lavede en jig til at fixere motorspant med 1° opad træk og 3,5° sidetræk.

Har stadig denne.



Her er lidt billeder :









54,86 KB







56,61 KB



/Anders
OY8503

Jetdanmark

Randers Modelflyveklub
 
anders
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 dec 2002 20:47
Kontakt:

30 sep 2006 20:52

nej nej der skal ikke laves så meget som på en pind-flyver :).

Men ifølge Comp-arf er det deres mindst ARF model de har !



Kvaliteten er helt i top, det behøver du ikke bekymre dig om.



Her er et billede mere hvor du kan se lidt mere af potten :







56,48 KB



/Anders
OY8503

Jetdanmark

Randers Modelflyveklub
 
anders
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 dec 2002 20:47
Kontakt:

30 sep 2006 22:02

Har aldrig målt støjen på min, men vurderer den til at være rimelig støjsvag.

22 X 8 lyder som en alt for lille prop !! 23 X 8 kører ca. 6.500 så det må siges at være næsten optimalt.

Det sorte i samlingerne er kulrowings.







65,97 KB



/Anders
OY8503

Jetdanmark

Randers Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

30 sep 2006 22:02

750mL benzin vil du kunne flyve en formiddag på.
Du kan nemt nøjes med 400mL.
Jeg har taget lidt tid på mine forslælige motorer / fly. Klars at vægten på flyet også har noget at sige.
Funtana pro 2x2m med ZG 26 på 5,7kg. 250mL 15min flyvning.
Decathlon 3,05m med 3W 80 B2 på 12,7kg. 1000mL 20min.
Trækdyr på 2m med ZG 62 på 11,5kg 1000mL på mellem 20-30min alt efter flyvning.
Wigens Z250 med BFM 70 på 9,5kg. 1000ml har aldri fløjet mere end en halv tank = 500ml på ca 20min
Extra 330s på 2,4m men 3W 75 QS. 7500mL på ca 20min.

Det jeg vil frem til er at 400ml vil være rigligt efter min mening.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

01 okt 2006 09:29

Kopi af besked:det kan da vidst ikke passe din 3W 75 QS, drikker 7500ml på 20min



7½L er nok lidt i overkanten:D

Men på 750ml kan man flyve 20min med pænt brug af gaspinden. Jeg har fløjet 40min med samme motor og 750ml - men så flyves der også økonomisk:)
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"