Alle danske modelpiloters forum

 
Gismo
Emnestarter
Indlæg: 29
Tilmeldt: 22 mar 2006 15:57
Kontakt:

Synergy N9

30 okt 2006 20:00

Æv skulle bare have købt en ekstra stratus i stedet for at forsøge med en synergy, faldt lidt for det lave antal dele, men hvor var det bare meget federe at samle stratus'en. Alt passede bare sammen uden man skulle blinke med øjnene, og man kunne ikke skrue gevindet ud af aksel låsen!!!
Og motoren et kapitel for sig, træls at få højden til at passe og endnu værre med fan'en og dens hus.

Nå nu været i gang 4 timer håber det bliver bedre...
Mvh
Lars
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

30 okt 2006 21:26

Tja, du er ikke den eneste der har ærget sig over at være hoppet på den vogn.... Men sket er sket og nu må man jo så bare få det bedste ud af det....

Jeg syntes nu ikke der var det store bøvl med at få motoren til at passe i kroppen.
Køleskakten skal saves lidt til før du får plads til topstykket på en SZer.

Det er lidt noget bøvl at få den ud igen. Men det er en helt anden historie.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

01 nov 2006 09:30

Ah...nu syntes jeg sku ikke i er helt fair...man kan ikke sammenligne en synergy med hverken en stratus eller en raptor... Den er 100 gange mere robust end en stratus... og noget billiger i mange dele... Og en Raptor 90 er en helt anden helikopter efter min mening


Min synergy røj altså sammen uden at file save hakke eller banke i noget som helst... og det ved jeg også et par andre synergys fra filskov også er... Så indene i maler fanden på væggen skal lige tænke på der er tale om en helt ny heli... og de er igang med at rette de små fejl der har være i nogle af de første kits...

Men det er altså langt fra alle der har problemer.. :)

Men bare vente til du flyver med den... Så har det været det hele værd.. For at den er bare mega kontant... Genial heli til 3D :)
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

01 nov 2006 10:23

Hvad er det der gør at den ikke kan sammenlignes med en Raptor 90?
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

01 nov 2006 13:04

Jeg har også bemærket de bløde aksler.

Ikke så slemt som Simon fra Littlerotors, men det er ikke nemt at få starter 6kanten af koblingsakslen.

Gismo - Hvad vejer din Stratus?
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

01 nov 2006 15:06

Furyen var også fuld med fejl da den kom frem...det samme var raptoren.... der er ikek noget nyt i det..

Den kan også sammenlignes med raptoren... ikke det jeg mener... Bare ikke i konstruktionen...den er lavet helt anderledes...det er det der bliver sammenlignet.

Når jeg siger den er lavet robust mener jeg ikke den holder til at falde ned....det gør intet. Men den er meget stivv i styringen... og meget kontant... tykke aksler... store kuglelinks..store trækstænger... ikke tændstikker som på en fury :P :D heh...
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Knud Pedersen ALS
Indlæg: 173
Tilmeldt: 07 jun 2002 10:27
Kontakt:

01 nov 2006 15:22

Ja - de andre mærker også haft problemer istarten. Men jeg mener stadig at produkterne ikke burde komme på markedet, før de var ordenligt gennemtestet.....





Ja - fury har nogle lange tynde dame ben som trækstænger.

Men heldigvis har jeg fået fingere i 3 mm rustfaststål - så de nu er fedet op til dejlige tykke modne dame ben :-) [:p][:p]







ChopperKnud





Knud Pedersen, Sønderborg Modelflyveklub
www.thepitchbrothers.com
 
Brugeravatar
Spectra
Indlæg: 1441
Tilmeldt: 10 apr 2003 16:08
Kontakt:

01 nov 2006 16:04

Det er jo det... men det er sku svært at få alle fejl væk..specielt hvis de ligger i produktionen, og ikke en konstruktionsfej, men en simpelt produktions fejl kan jo næsten altid ske..også når de har været ude i lang tid :)
Martin Hjermitslev

Official member of the pitchbrother society
Sponsored by Krunder Aerospace: KA-Paddles and KA-Gyro mounts

Tip: Lad være med at klippe en busk når Krunder har været der! Der er kun de hårde grene tilbage!

WWW.THEPITCHBROTHERS.COM"
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

01 nov 2006 16:22

Martin, det er ikke vigtigt om andre var fejlbehæftede da de kom frem. Som jeg ser det, blev vi lovet en gennemtestet heli, længere er den ikke.

At du begynder at rakke ned på Stratusen ser jeg ikke nogen grund til. Gismo er glad for hans Stratus, det har været en GOD oplevelse at samle den, og når man først har fået et godt indtryk af ens nye legetøj, kan man bedre tilgive lidt fnidder. Hvor imod en dårlig start kræver noget extra før man er tilfreds.

Alle helier har deres problemer, og det har Synergyen også... Tro ikke at alt er godt bare fordi det er nyt og skinner.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)
 
Krunder
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16 dec 2002 12:26
Kontakt:

01 nov 2006 19:21

Tja, nu kender vi ikke prisen på Auroraen, hverken på sættet eller reservedelene. Der er en intropris på 999$, men den er set til helt op til 1195Euro.

Vi ved ikke hvordan forhandler nettet kommer til at se ud, men som det er lagt ud bliver det i samme stil som Synergyen. Forhandlernettet bliver delt op i regioner, og hvis der er en forhandler som sælger til kunder udenfor sin region bliver vedkomende sparket ud.

Ikke sagt at Auroraen ikke er god, men det er ikke lige meget hvem der kommer til at varetage salget af helien, og med det store hype der er om Auroraen og Szabo brødrene i USA, kunne lille DK nemt forsvinde i mængden.

Igen kan jeg kun sige: Tro ikke at alt er godt bare fordi det er nyt og skinner.
Save the flybar - before its to late!! Nitro is the new black :)