Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
zik zak
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Lukning af SKM :: DGI er kommet med et opslag på FB

04 nov 2018 23:03

MrFox skrev:
Ruben Sonne skrev:
Tja hvad skal man sige?
Der er reelt kun en klasse i CL hvor el kan bruges. Og det er F2b.
I alle andre cl-klasser giver eldrift ingen mening, da det fjerner det største konkurrencemoment. Og det er pilotens kendskab til og evne til at udnytte sin motor optimalt.

Ruben

Man kan jo også lave det perfekte el. setup her skal motor jo også udnyttes optimalt. det lamer bare mindre.
Formel 1 er jo også kommet i el version og når de kan så kan modelflyvere vel også.



Faldt over denne forholdsvis gamle tråd ved et tilfælde.
Surt med klubben der blev smidt ud :(

Der er skam flere der har forsøgt at lave F2D' el modeller, bla. Mark Rudner (USA), men også Jesper og Ole her hjemme fra har forsøgt den del ting efterhånden.
Det har vist sig at være svært at få flyvetiden op uden at modellen bliver for tung. En tung model = dårlig flyve egenskaber. Tror de har omkring 1-1:30min tid nu med fornuftig hastighed.

Det har også vist sig at de typiske out-runner motor have problemer i forhold til deres store gyro-effekt på modellen, derfor bruger de in-runners.

De skal dog have nogle ret høje KV motore for at få flyve fart, høj KV = høj RPM = mere prop støj. Det lamer mindre ja, men ikke meget. Flyve egenskaberne er langt fra de samme, så el kan ikke engang bruges til træning. Der er ingen officielle FAI combat-klasser hvor EL er tilladt.
Der er generelt ingen interesse for en F2D-El klasse på verdensplan, en lokal dansk klasse har ingen interesse.

Så jeg holder fast i min FORA endnu, her får jeg gode flyveegenskaber og jeg kan jeg have brændstof nok med til en hel dag uden at skulle knække ryggen på tage batterier med.

Hvis du tør skal jeg med glæde give dig en sving tur på en rigtig F2D model en dag :lol:
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.