Alle danske modelpiloters forum

 
skrogh
Emnestarter
Indlæg: 220
Tilmeldt: 19 apr 2005 13:59
Kontakt:

Dm f3j 2014

12 jun 2014 07:39

Dansk Mesterskab i F3J 2014 .

Mit første Mesterskab / stævne i F3J

DM i F3j blev afholdt d 16-18 Maj af Esbjerg Modelflyveklub på Varde flyveplads da det er her EMF har base Mesterskabet strakte sig over 3 dage , Indkvarteringen var i egne Camping vogne eller også muligt i bygninger der tilhørte faldskærmsklubben.

Fredag morgen kl 7:45 var der en kort briefing om hvor spillenene og landingsmærker skulle sættes op, efter banerne var sat op var der fælles Morgenmad, der skal i denne forbindelse lige nævnes at der var fuld forplejning under stævnet som klubben arrangerede og det var af meget høj kvalitet. Der var stor optimisme om at der skulle flyves i hvert fald 20 runder, da vejret for de kommende 3dage var lovende.

Endelig skulle vi i gang med at flyve, vejret—Ja der var overskyet og faktisk lidt koldt men ikke megen vind og der blev fløjet mange ture i løbet af dagen hvor der var mange var i nærheden af de 10minutter der jo var målet ! og da der ikke var megen vind var landingerne heller ikke kritiske.
Lørdag--- Solskin og skiftende vind , så det var bare med at komme i gang , der blev fløjet rigtig mange gode runder denne dag og det resulterede i at der blev om rokeret lidt på ranglisten , så det begyndte at blive rigtig spændende da der var mange der lå tæt på hinanden så der skulle være fuld koncentration på de sidste flyvninger / landinger.

Søndag: JA fuldt solskin fra morgenstunden og nul vind, så nu blev det rigtigt spændende og der skulle der flyves endnu 3 runder og det var ikke givet hvem der var med i Fly off, men efter de 3 runder stod det fast at det var Søren Krog, Heinrich Jørgensen, Steffen Jørgensen og Lasse Pedersen der skulle dyste om Guldet!

Placeringen efter 17 runder blev som nævnt ovenfor, Så DM titlen gik til Søren Krog ,Sønderborg igen igen…TILLYKKE

Slutteligt vil jeg tilføje at det var 3 rigtig gode dage med masser af flyvning og godt kammeratskab, og som debutant følte jeg at jeg blev rigtig godt modtaget i dette forum, de erfarende F3j piloter delte glædeligt ud af deres erfaringer og viden under afslappede atmosfære .

Tak til Esbjerg Modelflyve klub for et godt arrangement og til Arne Bruun for stævneledelsen.
Mvh / Finn Matthiesen

Link til Billeder findes på Esbjeg modelflyevklubs hjemmeside og resultater findes på hjemmesiden F3Xvault

her
her
 
Brugeravatar
kildegaard
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 27 sep 2007 21:41
Kontakt:

Det var bare et super

12 jun 2014 16:16

Det var bare et super fedt stævne. Godt arrangeret Mr. Bruun :)

Henrik Kildegaard
 
Brugeravatar
AB
Indlæg: 29
Tilmeldt: 06 jan 2003 12:08
Geografisk sted: Esbjerg DK
Kontakt:

Selv tak til alle piloter,

12 jun 2014 23:14

Selv tak til alle piloter, uden jer kunne vi jo ikke afvikle konkurencen.
Kan kun håbe på lige så godt vejr næste gang - så kan det være der kommer endnu flere nye som gerne vil være med.
Tak til Finn for referatet.
Arne Bruun
EMF