Alle danske modelpiloters forum

 
jangermann
Emnestarter
Indlæg: 604
Tilmeldt: 02 aug 2003 12:30
Kontakt:

Hjælp, har tvillinger, men vil også gerne flyve

13 apr 2007 15:02

Hej

For snart 8 måneder siden fik vi tvillinger, og jeg må bare erkende at der ikke er tid til at tage på flyvepladsen.

Men jeg vil gerne holde flyvningen ved lige, og simulatoren er jo ikke det sammme (især ikke når der er godt vejr uden for).

Jeg har derfor tænk at det kunne være smart med en lille flyver som jeg kunne flyve med hjemme i haven. Vi bor på en stille villa vej, og skulle man bevæge sin flyver over naboens tag, så er det nok heller ikke en katastrofe.

Men hvilken flyver skal jeg vælge. Den skal være langsomflyvende, men må godt kunne tåle lidt vind.

Råd søges!!
Mvh. Jan Germann
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

13 apr 2007 20:14

Altså Jan.

Hvis ungerne ikke kan sove med en Raptor hængende over barnevognen, så er de ikke trætte;)

Ja en tvillinge vogn er stor, og har man kun en Golf er der ikke plads til Raptoren, så er problemerne jo løst, ik`?

Det allerbedste du kan gøre, er at lave en aftale med Fruen.
Bed om 1x2 timer eller 2x1 times fri om ugen. Det virker suverænt, hvis hun også har en hobby eller andet hun gerne vil have tid til.
En sådan aftale, skal der meget til at bryde, men hvis man selv træder til en dag, høstes der meget "good will"

Men 8 mdr. er da også meget. Jeg vil tro at de fleste af dine trængsler er ovre inden sommeren!

Held og lykke med poderne, for selv om de larmer, lugter og fylder rigtig meget i dobbeltsengen, er der jo ingen af os, som vil bytte dem væk for noget........... (det skulle da lige være en hel nats søvn!)

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
Thomas Scherrer
Indlæg: 2222
Tilmeldt: 10 jun 2003 14:42
Geografisk sted: oz2cpu at gmail dot com
Kontakt:

13 apr 2007 22:48

hehe nå Hans har også 5 stk !
lige som mig :-)
Thomas Scherrer - Ballerup - Brug email
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

14 apr 2007 09:30

Ja, men med en generation i mellem!

Hans´er fra den gang, hvor en tvillingebarnevogn, havde firedobbelt forspand og og seks tremme-ege-hjul på 2 meters diameter.
Ungerne blev så kun luftet i sne og slud, storm og regn, for når solen skinnede løb de otte heste rundt i en trædemølle for at lave strøm til Hans fjernstyringsanlæg...........

(læs venligst med meget humor)

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Flemming Nielsen
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 27 okt 2002 15:08
Kontakt:

14 apr 2007 19:58

Ja, min knægt startede med at komme på flyvepladsen da han var 1½ år. Nu er han 5 og har været med på flyvepladsen stort set hver gang. Nu er det ham der siger "hvornår skal vi afsted"
For øvrigt er han lige gået solo med sin Easy star, selvfølgelig flyver han 2,4 Ghz, nå det er en anden tråd.. :-)
Flemming S. Nielsen
Brønderslev Modelflyveklub




Medlem af 9 kW LiPo klubben :-)
 
Flemming Nielsen
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 27 okt 2002 15:08
Kontakt:

15 apr 2007 18:44

Simple regler, og de forstår det.

Min har aldrig trådt eller pillet ved noget han ikke må på flyvepladsen.
Flemming S. Nielsen

Brønderslev Modelflyveklub









Medlem af 9 kW LiPo klubben :-)