Alle danske modelpiloters forum

 
2D-pilot
Emnestarter
Indlæg: 587
Tilmeldt: 03 apr 2003 22:07
Kontakt:

Allegro Lite 2m RES svæver SOLGT

06 mar 2022 10:08

En DIY Allegro Lite 2 meter RES svæver, som jeg begyndt at bygge for 7 år siden, men er gået i stå, selvom den er næsten færdig. Sikkert en fin model til gummi højstart.
Jeg har forsøgt at overholde vægten, som er opgivet i byggevejledningen og lave det hele rigtigt, så det hele vejer 545g lige nu, men kan nok bygges færdig indenfor 600g.

Hovedbjælken er lavet af kullister, som ligger parallelt, med balsa med årene på højkant mellem dem og omviklet med kevlar.
I originalen kullister spidser opad på toppen af midterstykket og skal lamineres at tynde kullister, men dem kunne jeg ikke finde, så det er blevet til et par tykkere parallelle kullister
Vacuum bagged haleplan og siderorsfine.
Siderorsfinnen er med indstøbt bånd af kevlar, så kevlar skal bruges som hængsel.
V-mount til pendul haleplan er hjemmelavet.
Servo i vingen til spoileren er en Corona CS 929 MG.
2 stk servoer i kroppen er Graupner C261.
Der er en stål skrue forrest på vingen og en alu skrue bagerst.

Det som skal laves er at lime siderorsfinnen og V-mount på, og forbinde pianotråd i teflonrøret med dem.
Højstartskrog skal monteres.
Spoileren på vingen skal monteres med tape.

Jeg har muligvis ødelagt On Off kontakten - vippearm har været for lang og jeg har klippet toppen af den af.
Men der sidder en eller anden fjeder inde i armen som gør at kontaktfladerne bliver trykket ordentlig sammen...så ved jeg ikke om det virker som det er.
Modtager accu er nok også blevet for gammel.
Jeg tror der ligger en Corona 35Mhz syntese modtager i kroppen.
Så skal man lige tjekke om der ikke er wash-in i vingetipper, før flyvningen.


Pris 200kr

Gerne afhentning i København

IMG_0029.JPG

IMG_0020.JPG

IMG_0016.JPG

IMG_0022.JPG

IMG_0023.JPG

IMG_0024.JPG

IMG_0035.JPG

IMG_0037.JPG

IMG_0039.JPG

IMG_0040.JPG
Senest rettet af 2D-pilot 16 okt 2022 16:43, rettet i alt 5 gange.
 
2D-pilot
Emnestarter
Indlæg: 587
Tilmeldt: 03 apr 2003 22:07
Kontakt:

Re: Allegro Lite 2m RES svæver

06 mar 2022 10:08

IMG_0042.JPG

IMG_0041.JPG