Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Jeg har faktisk til dato

29 jul 2015 14:04

Jeg har faktisk til dato ikke set nogen foretage en test der mekanisk sammenligner 2 servoers absolutte midtpunkt, kun en masse der behandler hver enkelt servos evne til at vende tilbage til samme midtpunkt mange gange i træk. Det med de limede potmetre havde jeg indrømmet ikke tænkt over, men det er indlysende at det, sammen med spredningen på potmetre mv. spiller tydeligt ind.

Jeg har så lidt den opfattelse at de fleste nok vil gribe til andre midler(flere kanaler i modtager el. fx. eriks forslag) inden de når op i de meget dyrere kvaliteter servoer........Y-kabler er billigt, men stort set altid forbundet med en grad af kompromis. Mht. andre billige 9g servoer må andre byde ind, jeg har kun erfaring med HXT900 og den tilsvarende Towerpro SG90(s), og de er så vidt jeg kan vurdere meget ens på det punkt. Har så kun brugt dem til kræng enten med hver sin kanal eller med begge rorflader på samme servo. Dymond D47 ved jeg også centrerer temmelig godt....men billige......det er de nu ikke i min vurdering.....
Analog eller digital kan for øvrigt være et fedt lige netop i denne her sammenhæng, da de digitale bruger samme type potmeter. Så det er hvor præcist producenten placerer/justerer potmetrets montage, der bliver den afgørende faktor..........har ikke skyggen af anelse hvor meget eller lidt de går op i dét.....
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.