Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Speedster
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Få nu bare fat i

11 sep 2014 11:38

Få nu bare fat i en 7 ch modtager, så kan du også lave full span krængror.
:)
Og så kører det for dig.
Speedster


Dynamic Soaring will change your life

http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"
 
Brugeravatar
Speedster
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Du kunnr jo også sætte

11 sep 2014 11:41

Du kunnr jo også sætte y kablet på dine krængror, i stedet for på flapsene

:)
Speedster





Dynamic Soaring will change your life



http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Der er Y-kabel på både

11 sep 2014 12:02

Der er Y-kabel på både krængeror og flaps.

Normalt er udgangsakslen på servoen direkte forbundet til potmeteret inde i servoen, så man ikke kan ændre noget ved at flytte på tandhjul.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
MStauning
Indlæg: 497
Tilmeldt: 22 maj 2013 13:09
Kontakt:

Nå ja sådan en flyver

11 sep 2014 21:00

Nå ja sådan en flyver der har jo en masse dimser der kan noget..
Så jeg ville helt klart smide en 8'er i den, og derved lave om så både flaps og krængror har sin egen kanal. Så for du også fuldt udbytte af din DX8'ers muligheder - flaps i fuld brede, crow, krængror i fuld brede, differnce også videre ud over muligheden for at trimme hver enkelt servo :)

Michael.
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Hej micu/løve, Det er noget

12 sep 2014 11:37

Hej micu/løve,

Det er noget udenfor emnet, men jeg vil gerne benytte lejligheden til at modtage din hjælp til at spare nogle penge ved indkøb af udstyr til mine F5B modeller.

Så jeg vil blive rigtig glad, hvis du vil oplyse, hvad de nøjagtig samme produkter bortset fra label hedder, når det ikke skal være "mærkevaren", og hvor jeg kan købe dem billigt.

-Model: Avionik B14 (Rusland)
-Propel med spinner: Sergey V3 18,2x22,5 (Rusland)
-Motor: NeuMotors 1512/1.5Y/6.7/S (USA), eller Leomotion 4031-1850 (6,7:1) (Schweiz med rotor og stator fra USA)
-Regulator: Castle Creations Phoenix ICE2 160HV Lite (USA)
-Drivakku: 10S Turnigy 1800 mAh 30C (Kina)
-Modtager: Multiplex RX-7-DR Compact M-LINK 2,4 GHz (Tyskland)
-Kontakt: Zepsus Magnetic Switch 7A (Danmark)
-Modtager akku: 2S Graupner LiFe 500 mAh (Kina)
-Servoer: Hitec HS-7115TH (Korea?)

På forhånd mange tak for hjælpen.

Tommy
 
TORBEN RASMUSSEN
Indlæg: 81
Tilmeldt: 02 feb 2004 09:28
Kontakt:

OGSÅ TILBAGE TIL EMNET !!!!!!!!!

13 sep 2014 20:10

OGSÅ TILBAGE TIL EMNET !!!!!!!!!

Hej futterama
Den forskel du angiver på fuld flaps, burde ikke give dig større problemer,
Men hvis det fortsat er et problem, kan du rent mekanisk klare det ved at skrue en plade på rorhornet, (1mm printplade eller lign.) i overstørrelse og bore et nyt hul til trækstangen så begge servoarme får samme vandring.

MVH
Torben
OMF

Hvor er det dog uklæderligt som dette forum udfolder sig. Kan vi dog ikke snart få nogle tyske moderatorer !
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Torben, tak, det har jeg

13 sep 2014 20:20

Torben, tak, det har jeg også tænkt på. Jeg har også overvejet om jeg skulle finde et rundt servohorn og save det væk jeg ikke skal bruge, der må jo være nogle huller der passer. Men det er efterhånden så lidt der er forskel at jeg prøver mig frem nu.

Der går dog nok lige et par dage inden jeg kan prøve igen, jeg havde et lille uheld ved sidste start, flyveren trak vildt meget til venstre og forsvandt bag nogle træer inden jeg fik styr på den :eek:

Der er dog indkøbt PU lim og bestilt plastdele så den er nok snart klar igen.
Det er så fordelen ved en "billig kina flyver" fra Hobbyking, de har det meste på lager i EU og med de priser, overlever tegnebogen alle mine små uheld :)
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
kedde kræn
Indlæg: 1724
Tilmeldt: 14 feb 2006 16:04
Kontakt:

Lyder som om de ikke

17 sep 2014 14:20

Lyder som om de ikke har klippet samme arm på servohornene af. Jeg har lagt mærke til at en del af de dobbeltarmede servohorn til de helt billige servoer med nævnte grove "fortanding"(hvis man reelt kan kalde det det:rolleyes:) på afgangsakslen kan give en lille vinkelændring, hvis de endevendes, svarende til noget hen efter et halvt "hak". Jeg går ud fra at det passer med at antallet af hak er ulige.

Men du har jo nok ikke fået nogen ekstra servohorn med til de servoer......
Mvh Christian, Sønderborg MFK

Basic Flying Rules:
Try to stay in the middle of the air. Do not go near the edges of it.
The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and interstellar space. It is much more difficult to fly there.
 
Brugeravatar
Futterama
Emnestarter
Indlæg: 589
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Christian, jeg har jo netop

17 sep 2014 15:52

Christian, jeg har jo netop prøvet at bytte om på servohornene og det giver ingen forskel. Så vidt jeg kan huske, ser servohornene heller ikke ud til at være dobbeltarms model der er afskåret, men de ser ud som om de er født som enkeltarms model.

Årsagen er sikkert uens montering af servoerne, selvom de ser ud til at sidde meget ens, eller simpelthen uens servoer.

Jeg fandt en AR8000 modtager i min helikopter og da denne ikke skal ud at flyve endnu, låner jeg da bare modtageren herfra, så kan jeg justere flaps individuelt hvis jeg får brug for det.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
luffedk
Indlæg: 318
Tilmeldt: 24 jul 2013 16:09
Kontakt:

Man kan vel også skille

17 sep 2014 17:16

Man kan vel også skille servoen af og flytte den en tand eller to på tandhjulet inden i. :D:confused:

Mvh Leif