Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
 
Brugeravatar
Kristian Batenburg
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:13
Kontakt:

Hej Per. Jeg har haft samme

15 feb 2009 16:49

Hej Per.

Jeg har haft samme motor på en funtana, og tricket er simpelt. Du giver fuld gas (altså åbner gasspjældet helt) og sætter choker på. Herefter slå du på propellen indtil du kan se at den har suget benzinen helt ind i karburatoren. Giv den to slag mere, og sæt så tænding på. Slå et par gange og motoren skulle gerne slå en "prut"/køre et par omdrejninger og gå ud. Slå choker fra, og sæt gassen liiiige over tomgang, og slå et par gange. Nu skulle motoren gerne starte. Hvis den starter og derefter går ud: choke, fuld gas, slå til den "prutter", choke fra, og så en lille smule mere gas end før, så den ikke dør. :)

Hvis det er svært at pumpe benzinen op til karburatoren (fx. hvis motoren er helt ny, og membranerne derfor er tørre) kan det hjælpe at holde for det lille hul i chokerklappen med en finger imens du slår med choker på og fuld gas. (UDEN tænding). Når fingerspidsen bliver våd er der benzin i systemet.

Held og lykke!

Hej Mikkel. Sålænge det er fuld synthetisk 2-takt racing olie, er mærket sådan set ligegyldig. Eneste de kan spille ind er lugten. Bel-ray lugter overhovedet ikke og dette er rart hvis modellen står inde (i stuen ) som den gør hos mig ;). Start med 3,3 % blanding de første 5 l. og gå derefter ned på 2,5%. :)

Mvh.
Med venlig hilsen
Kristian Batenburg
KFK
 
Brugeravatar
Slowflyer
Indlæg: 465
Tilmeldt: 06 nov 2006 21:21
Kontakt:

Hej Kristian Tak for din beskrivelse.

15 feb 2009 17:10

Hej Kristian
Tak for din beskrivelse. Det er nogenlunde samme procedure som min kædesav, bortset fra at den har boblen og at jeg går ned til halv choker når den slår lidt igen.
Jeg har lige fået en Walbro hjem, som skal på en konverteret Laser og det er den type uden "bobbel". Der skal lige laves lidt tilpasning, så den er ikke klar til prøvekørsel endnu. Den kører ikke helt tosset med den oprindelige karburator, men jeg tænker det vil være nemmere at styre en Walbro, når det er til benzin.

Tilføjet:
Jeg laver lige en tråd når jeg kommer videre med projektet.
MVH Per Herholdt, 5750 Herringe.
OY 5345
mail: slowflyer(a)herholdt(.)info

OBS! I nyt forum logger jeg på som "Per Herholdt"
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Hej kristian. Jeg prøver med

15 feb 2009 17:15

Hej kristian. Jeg prøver med Valvoline som jo også er et meget anerkendt olie mærke. Hvor købte du selv Belray olie til din MVVS?
Mvh. Mikkel
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.
Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
Kristian Batenburg
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:13
Kontakt:

Hej Per Det lyder som et

15 feb 2009 17:48

Hej Per

Det lyder som et sjovt projekt. Ja, jeg tror helt sikkert at du vil opleve bedre motorgang med en Walbro karb. som er lavet til benzin. Den vil sikkert også være betydeligt nemmere at starte. :)
Held og lykke med projektet :)

Hej Mikkel.
Det lyder som en god ide. Jeg købte mit Bel-ray i Østrig, hos Schweighofer. Men det kan jo også købes her i DK. Ved at nogle motorcykelhandlere omkring storkøbenhavn skulle have det. Ellers er der jo vikinghobby. her

Mvh
Med venlig hilsen
Kristian Batenburg
KFK
 
Brugeravatar
kvk
Indlæg: 646
Tilmeldt: 14 dec 2006 21:25
Kontakt:

Ellers lav lidt tryk i

15 feb 2009 19:28

Ellers lav lidt tryk i tanken som når du tanker, choker på, og fuld gas, så er benzinen oppe på 4-5 flip på propellen, virker rigtigt godt på helt nye motorer..

Jeg er lidt spændt på at høre om du kan få den til at gå ordentlig, når din indsugning er så tæt på cowlet, jeg har haft problemer med to motorer, både en mvvs26, og en kina 26ccm motor, de gik simpelthen ad h til når cowlet var på, og jeg kunne justere, og justere, men det blev aldrig helt godt, indtil cowlet foran indsugningen blev fjernet, så var der ingen problemer.. :)
Kenneth V M :-)
OY-7793
Viborg modelflyveklub.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Nu må vi se. der

15 feb 2009 19:47

Nu må vi se. der er ret god plads under cowlet ved carburatoren. Jeg skriver når motoren er kørt lidt til og prøver at smide cowl på.
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

kristian. Hvad størelse teflon rør

15 feb 2009 20:25

kristian. Hvad størelse teflon rør skal jeg bestille? det som sidder mellem krummer og piben. så vil jeg købe noget belray olie og teflonrør hos Schweighofer i stedet så er jeg sikker på at jeg ikke får noget der lugter grimt. grunden til at jeg spørger er at jeg ikke kan komme til modellen nu og måle.
Mvh. Mikkel
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
Kristian Batenburg
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:13
Kontakt:

Hej Mikkel Du skal bestille det

15 feb 2009 20:45

Hej Mikkel

Du skal bestille det med en indre Ø på 20-21 mm. Det er lidt svært at måle mit stykke, og jeg kan huske at det ikke gik helt så stramt om krummeren som man kunne ønske sig. Mit synes at være 21-22 mm. og 26 mm Ø ydre. Husk 2 klemmer i samme størrelse som røret. Husk også at det vist nok kaldes PTFE-Tube.

Mvh
Med venlig hilsen
Kristian Batenburg
KFK
 
lassecfc
Indlæg: 88
Tilmeldt: 02 jul 2008 16:45
Kontakt:

har den model været i

17 feb 2009 13:24

har den model været i luften med en mvvs26???? :)
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Hej lasse. Den har ikke fløjet

18 feb 2009 01:23

Hej lasse.
Den har ikke fløjet den endnu, men den vejer 4,5 kg tør og det er ret godt syntes jeg selv. Der skulle være massere af power i en MVVS26cc, faktisk mere end deres 35ccm. Det kræver dog at du køber en reso potte til den da du vil få en langt bedre ydelse ud af det. Min olie er afsendt og skulle lande i løbet af denne uge (Bel-Ray H1R). så skal lortet lige køres lidt ind og så skal den i luften :-)
Mvh. Mikkel

800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12