Hej Per.
Jeg har haft samme motor på en funtana, og tricket er simpelt. Du giver fuld gas (altså åbner gasspjældet helt) og sætter choker på. Herefter slå du på propellen indtil du kan se at den har suget benzinen helt ind i karburatoren. Giv den to slag mere, og sæt så tænding på. Slå et par gange og motoren skulle gerne slå en "prut"/køre et par omdrejninger og gå ud. Slå choker fra, og sæt gassen liiiige over tomgang, og slå et par gange. Nu skulle motoren gerne starte. Hvis den starter og derefter går ud: choke, fuld gas, slå til den "prutter", choke fra, og så en lille smule mere gas end før, så den ikke dør. :)
Hvis det er svært at pumpe benzinen op til karburatoren (fx. hvis motoren er helt ny, og membranerne derfor er tørre) kan det hjælpe at holde for det lille hul i chokerklappen med en finger imens du slår med choker på og fuld gas. (UDEN tænding). Når fingerspidsen bliver våd er der benzin i systemet.
Held og lykke!
Hej Mikkel. Sålænge det er fuld synthetisk 2-takt racing olie, er mærket sådan set ligegyldig. Eneste de kan spille ind er lugten. Bel-ray lugter overhovedet ikke og dette er rart hvis modellen står inde (i stuen ) som den gør hos mig ;). Start med 3,3 % blanding de første 5 l. og gå derefter ned på 2,5%. :)
Mvh.