Alle danske modelpiloters forum

 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Okay men indgangshullet i sådan

23 mar 2009 22:22

Okay men indgangshullet i sådan et cowl er jo ret stort og rundt, tror du ikke at der kommer nok luft ind over motoren? jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe at lukke af for resten af hullet så det kun er et "lille" hul der kommer luft ind af foran motoren, men jeg må hellere lytte til dig, da stort set alt hvad du har sagt har virket som det skal.
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.
Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
Kristian Batenburg
Indlæg: 227
Tilmeldt: 10 jan 2009 23:13
Kontakt:

Hej Mikkel Jo cowlets indgangshul er

23 mar 2009 23:44

Hej Mikkel

Jo cowlets indgangshul er stort. Det er for stort. Det handler nemlig om at lede luften forbi køleribberne på cylinder og topstykke. Hvis du ikke laver en baffling og blot beholder det store hul, vil du opnå at luften blot hvirvler rundt inde i cowlet. Du skal have fart på den luft som kommer ind, og dette gør du ved at lave indgangshullet lige så stort som cylinderen (cirka) og udgangshullet ca. 4 gange så stort. (tommelfingerregel) På denne måde får luften fart på, og køer motoren på bedst mulige måde. I min funtana gjorde jeg dette ved at lukke det ene indgangshul i snuden, og åbne betydeligt op i bunden af cowlet. :)
Med venlig hilsen
Kristian Batenburg
KFK
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Okay jeg skal jo alligevel

23 mar 2009 23:48

Okay jeg skal jo alligevel lave et hul til resopotten som skal gå ud af cowlet i bunden, så der tror jeg at jeg skære til så der kommer et godt stort hul til udluftning og så sætter sådan en plade for af en art som du skriver. tak for indput Kristian ;)

800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Hej Alle. Så kom lortet i

30 mar 2009 18:56

Hej Alle.
Så kom lortet i luften med nyt cowl på og det hele. Motoren starter super nemt (med hånden).
Der er overdrevet meget power i den lille maskine og den kan virkeligt flyve stærkt. Flyet virker lidt lumsk, og har det med at tipstalle. når man giver gas stiger flyet, så jeg skal have givet den øverste motor bold en skive for at give lidt nedadtræk. Ellers ud over tipstall flyver den kanon godt, og jeg kan sagtens anbefale modellen til andre. Det blev dog kun til 2 ture i søndags. jeg skal få skudt nogle billeder og lagt op næste gang jeg er ude og flyve benzin :-P.
Mvh. Mikkel
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
kvk
Indlæg: 646
Tilmeldt: 14 dec 2006 21:25
Kontakt:

det lyder også til at

30 mar 2009 19:51

det lyder også til at den er næsetung, hvis den tipstaaler, og stiger når du giver gas, så har du sikkert trimmet højderor på for at holde næsen oppe ved lav fart, og det begynder at virke når farten stiger, er den næsetung vil den også tipstaale nemmere..
Kenneth V M :-)
OY-7793
Viborg modelflyveklub.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Jammen den er nok lidt

30 mar 2009 22:07

Jammen den er nok lidt næsetung så. Troede ellers at jeg havde lagt det lige efter manualen, men den kan man altså ikke altid stole på. Jeg må have CG rykket lidt tilbage. Jeg kunne jo eventuelt smide en af akkuerne længere tilbage i kroppen.
Tak for tippet Kenneth.
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

Men på den anden side

30 mar 2009 22:46

Men på den anden side så er den meget livlig på rorne, så jegtør sgu næsten ikke lægge CG længere tilbage.
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
kvk
Indlæg: 646
Tilmeldt: 14 dec 2006 21:25
Kontakt:

Tror du ikke bare der

31 mar 2009 00:23

Tror du ikke bare der er for meget udslag, og for lidt expo, jeg havde en yak-54 3D i samme størrelse, og samme motor, første tur var nær endt galt, da den var super vild på rorende, ned igen og få en hel del mere expo på, og så var den fin, husk på den har nogle store ror, som bare virker, min kunne ikke tipstaale, den kunne flyve super langsomt, og faldt bare stille og roligt igennem til sidst...
Kenneth V M :-)

OY-7793

Viborg modelflyveklub.
 
mikkeljunker
Emnestarter
Indlæg: 204
Tilmeldt: 12 jul 2006 00:16
Kontakt:

jeg har godt nok nogle

31 mar 2009 22:48

jeg har godt nok nogle lange rorhorn på. selvom at udslagene er sat 50% ned og jeg har 70% expo på er den stadig meget livlig. hvor mange cm udslag vil du anbefale kenneth?
800mm Hexa monteret med Sony Nex5R 18-55mm.

Fat shark til FPV.
 
Brugeravatar
kvk
Indlæg: 646
Tilmeldt: 14 dec 2006 21:25
Kontakt:

Står der ikke noget om

01 apr 2009 00:42

Står der ikke noget om udslag i manualen, low rate/high rate osv.. ellers kunne du prøve med 25mm på krængeror, 20/25mm på højderoret, og måske en 50/60mm på sideroret,og så en 50/60% expo det er bestemt ikke 3D udslag, men det kunne give lidt ro på de første flyvninger.

Derefter kunne du begynde at justere dine udslag ind efter hver flyvning, så den bliver som du vil have den, evt lave en dual rate, så du kan prøve dig frem med mere udslag mens den er i luften. :)

Hvis den samtidig skal flyves lidt hurtigt pga tipstaal vil den jo også reagere meget på store ror udslag, du må ud og rode med det tyngedepunkt, og rykke det gradvist tilbage, til den er der.. skal du flyve 3D med den på et tidspunkt skal du alligevel have rykket det en hel del tilbage.
Kenneth V M :-)

OY-7793

Viborg modelflyveklub.