Alle danske modelpiloters forum

 
KillerYam
Emnestarter
Indlæg: 813
Tilmeldt: 20 sep 2004 09:10
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Så er den prøvefløjet. Fik

25 aug 2008 23:07

Så er den prøvefløjet. Fik 3 ture med den, og den flyver fint.
 
Lars74
Indlæg: 32
Tilmeldt: 04 jan 2008 14:34
Kontakt:

Så er min også prøvefløjet,

02 sep 2008 18:53

Så er min også prøvefløjet, og den fik kun 2 korte ture og er nu døden nær. Ja, du så det jo selv. Det kan desværre kun tilskrives mine manglende flying skills. Den fik stækket sine vinger [B):02e061eb]
Måske skulle jeg kigge min om efter en begynder model i stedet for, så som en Easystar.
Lars Hansen
Flyver med I.F.O mk3 og CST Katana
 
Lars74
Indlæg: 32
Tilmeldt: 04 jan 2008 14:34
Kontakt:

Nu går det bedre med

24 sep 2008 21:08

Nu går det bedre med min Katana igen. Jeg har fået forstærket vingerne m.m. selvfølgelig på bekostning af vægten, men jeg skal alligevel ikke lave de store kunstner med den (ikke tilsigtet iht ;)). Jeg har monteret en kulfiber stang (gennemgående) ovenpå vingen, halvt nedfældet i vingen, samt en på fronten af vingen (også gennemgående). Desuden er der lavet forskellige forstærkninger med glas-fiber tape. Muligvis totalt overkill, men den kan flyve, og endda ret stabilt. Det blev til ca. 20 minutter i aftes indtil det blev for mørkt. Det gav mig iht. en positiv oplevelse, og en fornemmelse af tilsigtet kontrol.

Vægten var oprindeligt 450gram og den er nu steget til 535gram. Ved at smide landingsstellet er vægten nede på 515gram. Jeg brugte alligevel ikke landingsstellet til noget [B):238a880e]



52,3KB



46,12KB



62,62KB
Lars Hansen
Flyver med I.F.O mk3 og CST Katana
 
KillerYam
Emnestarter
Indlæg: 813
Tilmeldt: 20 sep 2004 09:10
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Hej Lars Fornuftigt at droppe landingsstellet,

25 sep 2008 22:38

Hej Lars
Fornuftigt at droppe landingsstellet, for har aldrig set dig bruge det LOL
De forstærkninger du har lavet er vel kun for at få den til at holde når du smider den i jorden. For modellen er da' stiv nok uden.
Har nu fløjet omkring 25 ture med min, og den bliver bare bedre jo' flere ture jeg får med den. Er squ min første skumflyver der dur. Kan overhoved ikke sammenlignes med nogen anden skumflyver jeg har prøvet.
Ved at give 2 klik på trim kan jeg få modellen til at flyve 2 runder på højkant med hænderne i lommen.
John tog nogle fede billeder i sidste uge, håber snart han får lagt dem op her.