Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
oleo76
Emnestarter
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29 jan 2008 23:20
Kontakt:

3D flyvning hvor..

30 dec 2009 23:54

Hej alle og rigtig godt nytår.
Jeg er kommet til et punkt i min flyvning hvor jeg gerne vil lære 3D flyvning øver øver og øver på sim men ved ikke hvad jeg skal øve og hvordan sticks skal placeres for div kunster.
Hvor kan jeg finde info evt besøge nogle som kan og har lyst at sætte mig ind i denne del af modelflyvning. Har pt ikke en 3D flyver da jeg vil kunne det på sim først.
Håber der er nogle venlige sjæle som læser dette.
Med Venlig Hilsen Ole
Ole Højgaard Sørensen
Aars Modelflyveklub
OY-9437
A-Certifikat
 
Brugeravatar
Michael Lund
Indlæg: 592
Tilmeldt: 08 maj 2005 19:21
Kontakt:

Hej Oleo, Prøv at se

31 dec 2009 10:58

Hej Oleo,

Prøv at se på dette link:
her

og evt. på denne tråd fra RCUniverse (med video af manøvrerne)

her

Det har hjulpet mig til at forstå rorbevægelser m.v.

MVH
Michael
 
Brugeravatar
oleo76
Emnestarter
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29 jan 2008 23:20
Kontakt:

Hej Michael Tusind tak er ved

31 dec 2009 12:34

Hej Michael
Tusind tak er ved at starte G4 op efter at have læst en del af det på disse link så er det jo bare at komme igang med at øve Tusind tak og rigtig godt nytår

Er det muligt evt at komme til hjørring og se jeg flyve en dag hvis i ellers flyver 3D deroppe

Hilsen Ole¨
Ole Højgaard Sørensen
Aars Modelflyveklub
OY-9437
A-Certifikat
 
Brugeravatar
Michael Lund
Indlæg: 592
Tilmeldt: 08 maj 2005 19:21
Kontakt:

Er det muligt evt

04 jan 2010 20:28



Er det muligt evt at komme til hjørring og se jeg flyve en dag hvis i ellers flyver 3D deroppe

Hilsen Ole¨


Hej Ole, du ska være meget velkommen til Hjørring - og vi flyver 3D og for mit eget vedkommende er det primært for at kunne lave et Freestyle program til de årets IMAC konkurrencer. Her er det meningen at flyve bl.a. 3D manøvrer til musik, og få det til at passe sammen.

Så lad os aftale en dag, så kan vi flyve lidt sammen. (Jeg er selv på begynderniveau på det vilde og lavtgående 3D med de store fly...:o)

Helt for egen regning - så vil jeg mene at 3D flyvning med indendørs depronmodeller (evt. Click/Click II), er den bedste måde at lære det på. Det går tilpas langsomt, og der er som oftest ror-udslag og power nok til at rette op efter en fejl;) Og så er det jo lige sæson for det:D.

MVH
Michael