Alle danske modelpiloters forum

 
Anders Molin
Emnestarter
Indlæg: 389
Tilmeldt: 04 feb 2010 20:27
Kontakt:

Hvad er 3D flyvning...

09 jul 2011 22:31

Kom til at tænke over det da jeg så den video fra det 3D stævne for et par ugen siden...

Respekt til dem som har stablet det på benene, jeg ville ønske jeg havde kunnet komme derned.

Men, da jeg så den video, og så var der flyslæb af en svæver, det er jo ikke 3D ;)
Så var der en der prøvede rullende cirkler, tror jeg det skulle være, er det 3D?
Så var der en der hang i propellen, yes, 3D.

Nu er det her på ingen måde en kritik af videoen, den fik mig bare til at tænke.

Så er der nogen der kan definere hvad 3D flyvning er (med flyver, ikke en heli)
 
Brugeravatar
mejnertz
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 25 nov 2007 13:30
Kontakt:

Jeg ved det faktisk heller

09 jul 2011 23:24

Jeg ved det faktisk heller ik presis, udover at når man hænger i propellen, så er det vel 3d, så harrier rolls må jo også være 3d, men her er ihvertfad den vildeste indendørs 3d flyver video jeg til dato har set

her
Hvis du kun skal bukke dig en gang for at samle den op, så var det en god landing:)
 
Brugeravatar
black_117
Indlæg: 3573
Tilmeldt: 17 maj 2008 10:05
Kontakt:

Jeg ved det faktisk heller

10 jul 2011 00:02

Jeg ved det faktisk heller ik presis, udover at når man hænger i propellen, så er det vel 3d, så harrier rolls må jo også være 3d, men her er ihvertfad den vildeste indendørs 3d flyver video jeg til dato har set

her


Det var sku fed flyvning

Sent from my LT15i using Tapatalk
Martin Black
20 87 85 22
black_117 (a) youmail.dk

Danmarks nye hobbyhandler
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg ved det faktisk heller

10 jul 2011 00:23

Jeg ved det faktisk heller ik presis, udover at når man hænger i propellen, så er det vel 3d, så harrier rolls må jo også være 3d, men her er ihvertfad den vildeste indendørs 3d flyver video jeg til dato har set

her

Ha ha ha, det er så 4D.

3D er en række manøver som man feks ikke kan lave i et full size fly. Jeg kan ikke alle navnene og kan slet ikke stave dem:rolleyes:. Men i er inde på nogen af dem.
3D har udviklet sig så det er en blandning af det gamle 3D og kunstflyvning. Og så kalder man det Free style. Dette flyves normalt som en program.
De fleste hobbypiloter flyver ikke program når de flyver, så det bliver tit lidt de samme manøver de flyver.
Det fede ved at flyve 3D, er udfordringen i det. Det er ret svært, så når det lykkes, eller man får godt styr på en manøver, er det bare super fedt.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
cnp74
Indlæg: 230
Tilmeldt: 07 feb 2010 19:32
Kontakt:

ham her kan også godt

10 jul 2011 22:04

ham her kan også godt finde ud af det:)
total fed måde at "letter" på


her

mvh carsten
 
Brugeravatar
mejnertz
Indlæg: 1211
Tilmeldt: 25 nov 2007 13:30
Kontakt:

ham her kan også godt

12 jul 2011 13:44

ham her kan også godt finde ud af det:)
total fed måde at "letter" på


her

mvh carsten


Ja ikke lige hvad man forventer en flyver kan:D
Hvis du kun skal bukke dig en gang for at samle den op, så var det en god landing:)
 
Mnemonic
Indlæg: 449
Tilmeldt: 05 feb 2009 15:39
Kontakt:

Hej, Jeg skal ikke forestå at

03 sep 2011 23:07

Hej,

Jeg skal ikke forestå at være ekspert, men jeg er lige faldet over en definition for et par dage siden, og det overaskede mig, for jeg havde, ligesom dig, heller ikke tænkt over præcist hvad det er.

Min definition er primært ift. Helikopter flyvning, og jeg ved ikke om den er rigtig, eller om det også gælder fly, men den virker logisk, så jeg tror den er god nok.

3D Flyvning indeholder manøvre i dybden, altså ikke kun manøvre der foregår ved at man flyver frem og tilbage på tværs af banen ift. piloten (2D), men også ud og ind på banen ift. piloten. Jeg håber det giver mening, det er ret svært at forklare.

Altså et loop i lige linie fra højre mod venstre er 2D, men en cirkel i samme højde med f.eks. rul er 3D.
/Brian
Medlem af NFK
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Jeg tror egentlig ikke at

04 sep 2011 00:59

Jeg tror egentlig ikke at der findes, eller kan formuleres en decideret definition på hvad 3D flyvning er.
Beskrivelsen 3D er jo i sig selv noget vrøvl. Enhver flyvning foretages jo i 3 dimensioner - medmindre man går direkte fra take-off i et loop og rundt til landing i samme linje:)
Min opfattelse af 3D flyvning er: manøvrer der adskiller sig meget fra "almindelig" kunstflyvning, blandt andet ved at det i længere tid ikke er vingen der alene bærer flyet.
I feks. hover bærer vingen intet. I Harrier og rolling Harrier er vingen stallet og bærer kun delvist osv.
Så jeg vil sige, at en almindelig rullende cirkel er almindelig kunsflyvning, men en rullende harrier (high alpha) er 3D:)
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

Jeg ved det faktisk heller

12 sep 2011 17:41

Jeg ved det faktisk heller ik presis, udover at når man hænger i propellen, så er det vel 3d, så harrier rolls må jo også være 3d, men her er ihvertfad den vildeste indendørs 3d flyver video jeg til dato har set

her


wow
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec