Alle danske modelpiloters forum

 
OY3993
Emnestarter
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2016 11:45
Kontakt:

Flight modes i Opentx - hvordan virker det overordnet- hjælp please ?

16 dec 2019 19:52

Hej, jeg er igang med at programmere en svæver med launch, camper, reflex, landing mm. i Opentx og det meste har jeg fundet ud af.
Men hvordan flight modes i princippet fungere kan jeg ikke finde noget om.
Jeg er interesseret i overordnet hvordan flight mode hænger sammen med mix f.eks, og omvendt.
Hvordan aktiverer det ene det andet og det kan jeg, som nævnt, ikke finde noget om.
Så en slags flowdiagram beskrivelse hvad der sker når man aktiverer noget i flightmode f.eks. elevator "2" eller "+2" hvad sker der så og hvor hentes indstillingen f.eks. i mix.
Jeg håber at der er en der kan skitsere forløbet/sammenhængen - jeg har set masser af youtube mm. , men det er detaljer og ikke den overorndede sammenhæng, så vidt jeg kan se.

Eller måske helt kort - Hvis man har en flight mode line "launch" der er aktiv hvordan aktivere den så en specifik f.eks. elevator mix linie ?

mvh Jens Hansen
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Flight modes i Opentx - hvordan virker det overordnet- hjælp please ?

17 dec 2019 17:40

Hej Jens
Har du kigget her ?
http://open-txu.org

http://rcdiy.ca/opentx-transmitter-firm ... ight-modes


Jeg læser dit spørgsmål som mange spørgsmål, som grundregel er mikser og flightmodes langt fra hinanden og alligevel ikke, rækkefølge på flightmodes er egentlig "låst" så de skal laves i rækkefølge...
flightmodes aktiveres i en linie i mikser, her tilføjes også grundtrim om det skal være i den aktuelle mode, eller fra en anden...
Jeg laver mine flightmodes på en seperat linie og tilføjer så den linie i mikser...

Men der er flere måder at gøre det på...
pas på ikke at justere noget output, kun dualrate og expo ellers kan din mikser ikke hitte ud af det,...

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
OY3993
Emnestarter
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12 feb 2016 11:45
Kontakt:

Re: Flight modes i Opentx - hvordan virker det overordnet- hjælp please ?

18 dec 2019 18:37

Hej Jens, mange tak for info og råd, disse link har jeg også set.
Jeg har også i Jumper T16 gruppen fået nogle konkrete anvisninger på aktivering af flightmodes i mixer, hertil vil jeg bruge dine råd oven i, tak.

mvh Jens