Alle danske modelpiloters forum

 
Thygesen83
Emnestarter
Indlæg: 7
Tilmeldt: 23 apr 2020 12:22
Kontakt:

Helt grøn.

24 apr 2020 13:45

Hej alle sammen.

Rigtig mange tak for medlemskabet.

Jeg er helt ny i denne kæmpe hobby verden.
Eller dvs at min far havde flyvere med motor da jeg var helt lille. Men der var jeg selvfølgelig ikke med i hobbyen.
Men nu er jeg jo så selv kommet til et sted i livet hvor interessen for at flyve virker rigtig spændende.

Så nu kommer der jo selvfølgelig spørgsmål til eksperterne..
Jeg har undersøgt nok til at vide at en radio er det første man anskaffer sig. Og jeg har fundet et par kandidater jeg synes lyder spændende.

https://hobbyking.com/en_us/flysky-pala ... ivers.html
Og denne:
https://amr-rc.com/walkera-devo-f12e.html

Nu er mit store spørgsmål så til jer eksperter, er disse okay, og hvilken er "bedst", også på længere sigt for mig, så jeg ikke er nødt til at købe en ny radio hvis jeg bliver bidt af hobbyen?
Jeg har tænkt lidt på at starte med en drone, og muligvis en med fpv senere, og så flyvere lidt længere nede af vejen.

Mange tak for jeres tid og hjælp.
Venlig hilsen Rasmus
 
Nikom
Indlæg: 82
Tilmeldt: 28 jan 2019 11:46
Kontakt:

Re: Helt grøn.

06 okt 2020 08:02

Hej Rasmus og velkommen til den fedeste hobby. Med hensyn til valg af radio er det en god ide at henvende sig til den nærmeste modeflyveklub for at se hvad de bruger. Med mindre du selvfølglig ikke ønsker at melde dig ind i en klub er det primært Futaba, Spektrum og Frsky folk bruger.
Ikke at dem du har kigget på ikke er gode men så er det nemmere at få gode råd fra andre med samme radio.
Men ellers spørg løs:)

Mvh
Bo
 
malergud321
Indlæg: 32
Tilmeldt: 05 apr 2020 23:06
Kontakt:

Re: Helt grøn.

07 okt 2020 19:15

er helt på linie med nikom
købte selv en flysky nirvana
den er vist mest brugt af drone piloter men med opentx kan den alt så skulle kunne bruge til..ja alt simpelthen
men det er mega svært at programmere. der er praktisk talt intet på nettet om det jeg vil bruge den til (dlg)

så ja...hvis man vil igang er det altid godt at finde den lokale klub
og så være sikker på at du vil kunne få hjælp til din sender enten i klub eller youtube og lign
 
ChristofferAndersen
Indlæg: 1
Tilmeldt: 16 jun 2021 14:46
Kontakt:

Re: Helt grøn.

23 jun 2021 16:14

Jeg er ikke fast medlem nogen klub, og jeg spektrum. Det er helt fint til mine behov, relativt nemt at bruge og sprænger ikke banken. Så det kan godt anbefales.