Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
 
Tossetøsse
Emnestarter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 01 jan 2009 19:03
Kontakt:

Mest idiotiske ting du har gjort

02 jan 2009 09:59

For at jeg nu kan undgå "at falde i" de forkerte steder så kan i måske fortælle lidt om de værste fejl i selv har gjort.:D
Kunne jo være at købe aktier i Roskilde bank hen over sommeren
Nej helst noget med modelfly.:)
Hej
Hedder \"rigtigt\" Lennart Oberg er 43 år og familefar, én af mine
døtre er fascineret af flyvere og jeg har lovet hende at FAR nok skal få noget på vingerne.
http://da-dk.facebook.com/people/Lennart-Oberg/1462692528
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

Maidenflyve min T-rex 450S og

02 jan 2009 11:18

Maidenflyve min T-rex 450S og stole på at det tandhjul der driver haleremmen sad fast ("limet" med locktite) fra fabrikken. Det var det ikke, og ca. 15 sekunder senere selvdestruerede min fine nye heli i haven 3 meter foran mig.

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
Brugeravatar
hhp
Indlæg: 1917
Tilmeldt: 23 mar 2008 21:50
Kontakt:

-og købe en RTF,helicopter.:D:D:D Hilsen Henrik

02 jan 2009 11:23

-og købe en RTF,helicopter.:D:D:D

Hilsen Henrik
Venlig hilsen
Henrik
OY 4479
IshøjHeliKlub
I got a heli for my wife. - Best trade i ever made.!!!:D
 
Brugeravatar
voss
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 30 dec 2007 22:56
Kontakt:

Hej Jeg har engang glemt og

02 jan 2009 11:28

Hej

Jeg har engang glemt og lave "preflight checks"[}:)], hvor jeg først fandt ud af jeg fået byttet om på krængrorene, da flyet var i luften.
Det resulterede selvfølgelig i et crash i et par meters højde, fordi da jeg ville krænge til venstre, krængede flyet til højre..

Så husk ALTID og lave "preflight checks" !!;);)

Mvh
Jesper
Jesper Voss, DEN-3967
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

En Klassiker For MANGE år

02 jan 2009 11:42

En Klassiker

For MANGE år siden - omkring 1990 fik jeg en vinge af en kammarat fra en Skylark 56 (Skylark og dens højvingede bror Falcon 56 var nogle af firsernes mest populære modeller - og det var dengang vi byggede fly SELV)

Jeg byggede en ny simpel kassekrop til vingen og satte en 10cc OS firtaketer i næsen..

Den fløj fantastisk- Havde stor glæde af den i flere måneder og har nok fløjet et par hundrede gange med den...

Så kom overmodet:

Fløj LAVT og HURTIGT ALTID... En dag fløj jeg hen over pladsen PÅ RYGGEN på fuld knald. Motoren gik fantastisk og der var bare drøn på.... Fløj lige omkring øjenhøjde og skvadrede lidt med en kammerat samtidig. Jeg ville lave et super hurtigt stig og gav den lynhurtigt alt det højderor der var i pinden ....

Måtte hente en spade for at få min motor op af mulden..

SIDEN har jeg ikke begået nogen fejl
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Brugeravatar
voss
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 30 dec 2007 22:56
Kontakt:

Det minder mig om MtnBuffalo's

02 jan 2009 12:10

Det minder mig om MtnBuffalo's "landing" med sin Wasp hehe:D

her

Heldigt, at der ikke skete noget... (så meget)


Mvh
Jesper
Jesper Voss, DEN-3967
 
Tossetøsse
Emnestarter
Indlæg: 135
Tilmeldt: 01 jan 2009 19:03
Kontakt:

Ja den er sgu sikkert

02 jan 2009 12:26

Ja den er sgu sikkert mega højderorsfølsom på ryggen med fuld knald på en meter over jorden.
Hej

Hedder \"rigtigt\" Lennart Oberg er 43 år og familefar, én af mine

døtre er fascineret af flyvere og jeg har lovet hende at FAR nok skal få noget på vingerne.

http://da-dk.facebook.com/people/Lennart-Oberg/1462692528
 
psindrup
Indlæg: 4152
Tilmeldt: 25 nov 2007 12:29
Kontakt:

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af

02 jan 2009 15:02

Kopi af besked:Oprindelig indsendt af Tossetøsse

Ja den er sgu sikkert mega højderorsfølsom på ryggen med fuld knald på en meter over jorden.



Specielt hvis man hiver i pinden, som på ryggen betyder NEDad :-)

Peter
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."
 
Brugeravatar
LKJ
Indlæg: 3125
Tilmeldt: 15 jun 2006 17:42
Kontakt:

SÅ er det derfor det

02 jan 2009 15:09

SÅ er det derfor det ikke bliver anset for pænt, at med panikslagen stemme højt at råbe HØJDEROR, når folk med 1 meters højde kommer ind over banen i rygflyvning .[}:)]
MVH.
Lars Kruse Jensen
MFD 8187

Medlem af bestyrelsen i http://www.uas-sport.dk/

Medlem af.
Sleipner modelflyveklub.
 
Obi
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 25 feb 2005 00:08
Kontakt:

Hehe sjove historier der kommer

02 jan 2009 15:53

Hehe sjove historier der kommer frem her..

Min største fejl var nok da jeg satte en sprit ny model i luften hvor krængeror kørte den forkerte vej :-(

Jeg havde sat modellen op hjemmefra, og alt kørte perfekt.. Da jeg havde startet model op, og ville teste en sidste gang kortsluttede min hjerne, og jeg skældte mig selv ud over hvorfor pokker jeg da havde vendt dem forkert hjemmefra.. Det havde jeg så ikke.. Det var først i det sidste tjek jeg dummede mig..

Heldigvis gik det godt, og jeg fik mirakløst modellen ned i hel tilstand :-). Men sikke det kildre i maven lige når den tager af banen, og man første gang hiver i krængroret for at se modellen dreje modsat af hvad man regner med.. Gyyyys

Karsten
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13