Alle danske modelpiloters forum

 
haumovie
Emnestarter
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Brugt 1m DLG?

19 jun 2019 13:22

Jeg vil gerne prøve at flyve DLG men har ikke et budget til alverden og vil hellere købe brugt - så er der færre modeller som bare ligger og støver til.
Derfor vil jeg gerne høre fra dig hvis du har en DLG liggende som skal have lov til at flyve igen i det flotteste istidslandskab omkring Mols Bjerge.

Mit budget rækker desværre ikke til en ny ELF Mini, men det er noget i den kvalitet jeg leder efter.
Jeg er ret sikker på at de fleste understøtter venstrehånds-kast uden at man skal til at bore for meget (?), men det er en forudsætning at jeg skal kunne kaste den med venstre.
Hvis det er i Østjylland eller Midtjylland, så er det en fordel.
Show me what you got:)
 
haumovie
Emnestarter
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

10 jul 2019 13:27

Er der virkelig ikke nogen som har noget liggende i gemmerne?
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

10 jul 2019 15:23

hvis du søger noget som ka' flyve,bare nogenlunde, bliver du nok nødt til at spare lidt mere...

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
haumovie
Emnestarter
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

10 jul 2019 20:33

Som en første dlg vil jeg da mene at 5-800,- ikke er urimeligt. Jeg skal ikke flyve konkurrence - blot lære - og kan altid opgradere.
Hvilket budget vil du mene er mere passende ift at flyve "ordentligt"?
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

10 jul 2019 20:53

Det er lidt forskelligt hvad man ønsker,hvis det er svæveflyvning i lav højde, så vil nogle af epp/skumvinger være et alternativ...
hvis det er kastet du er fascineret af,så kan du træne med et foldet badehåndklæde.
Når disse to elementer skal sættes sammen, så er en 1.5m det bedste, gerne de billigste du kan finde, da du får mere flyvetid....

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
haumovie
Emnestarter
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

10 jul 2019 21:09

jens39 skrev:
Det er lidt forskelligt hvad man ønsker,hvis det er svæveflyvning i lav højde, så vil nogle af epp/skumvinger være et alternativ...
hvis det er kastet du er fascineret af,så kan du træne med et foldet badehåndklæde.
Når disse to elementer skal sættes sammen, så er en 1.5m det bedste, gerne de billigste du kan finde, da du får mere flyvetid....


OK - jeg sætter dem helst sammen. Betragter ikke umiddelbart kast med foldet badehåndklæde som kvalitets-tid, men godt tip ift at lære at kaste. hehe.
Nogle bud på modeller?
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

11 jul 2019 06:49

Må tilslutte mig Jens.

Jeg kan godt forstå dit budget, men det er ikke realistisk!
Hvis du doubler op har du større chance for at ramme noget.

Ellers må du bygge en Mimi.
Google er din ven.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
haumovie
Emnestarter
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21 okt 2018 13:34
Geografisk sted: Mols
Kontakt:

Re: Brugt 1m DLG?

11 jul 2019 09:00

Lækre indspark - tak skal i have. 

Jeg har overvejet at bygge en Mimi og tegningerne ligger faktisk i min to-do mappe. Jeg må nok bare erkende at jeg pt. er mere opsat på at flyve end at bygge. Det er jo trods alt sommer:)

Jeg tror jeg sparer lidt mere op og ser hvad jeg kan finde i 1,5m. Hellere starte med nogle gode oplevelser med denne disciplin, end blive skuffet pga. min utålmodighed.