Alle danske modelpiloters forum

PropelLars
Emnestarter
Kontakt:

Medlemsantal

17 feb 2025 12:37

Hej MFN :)
Jeg læser i 2025-1 bladet at medlemstallet er faldende, og det bekymrer jo altid lidt. Men hvordan har medlemstallet udviklet sig de sidste 10 år?
Hvorfor mon der var så vild tilgang i 20217-2020 og er det måske disse medlemmer der er faldet fra igen?
Jeg har kæmpe tillid til Erik Dahl’s og alle I andres offensiv for at vise de unge at modelfly er uundværlige, og jeg mener det er den helt rigtige metode til at sænke gennemsnitsalderen i klubberne. :)
Vedhæftede filer
IMG_1512.jpeg

Lars Rasmussen, Slowbuilder;

Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

Re: Medlemsantal

18 feb 2025 11:56

Hej Lars,
Den korte forklaring på bjergtoppen i medlemstallet er jo nok droner, og at MDK i en periode reelt var det eneste sted man kunne forsikres? Drone boomet er måske ovre? Håbet om talrige erhversboom med droner måske også? Jeg kender ikke markedet godt nok?

Mht. tilliden: Tak.
Men ... Vi er jo kun få hænder i B&U udvalget og i bestyrelsen, til at give en hånd til børn, unge og nye voksne i hele landet. Så hvis I vil have tilliden til os udmøntet i flere blivende medlemmer lokalt i klubberne, så har vi brug for mange i klubberne, der giver den største samlede hånd. Fx. har vi i i B&U inviteret alle under 25 år til combat byggehygge weekend i oktober. Men tilmeldingerne og de unge skal jo komme fra jer i klubberne? Og det skal opbakningen til de unge jo også være bagefter ;)

Det vil være fedt hvis vi sammen kunne begynde at vende udviklingen 8-)
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Midtfyns Midelflyveklub / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!