Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Grenholdt
Emnestarter
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jun 2009 15:17
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

18 feb 2017 13:24

Det er påfaldende at der ikke er et eneste ord om Helikopter flyvning eller i det mindste 1 billede. Nix der er intet. Det er ligeså påfaldende at der intet er om Multirotor eller nogen billeder.
Er Modelflyvenyt ikke for alle medlemmer i Foreningen?
Nu ved jeg godt at redaktionen ikke kan sætte noget i bladet de ikke modtager siger de, men der er da hentet iundhold andet sted fra som ikke er tilsendt. Burde man ikke ligesom fordele sol og vind ligeligt.
Alle dem som flyver heli de siger vel nok hvad skal vi med et blad, der står jo intet af interesse. Spar de 800.000 bladet koster og lad det blive elektronisk, så kan man selv hente det NÅR der er noget af interesse :?
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

18 feb 2017 15:04

Hej Grenholdt

det er nok som du siger, at der ikke er kommet noget helikopterstof ind.
Bladet er absolut for alle, og alle modelflyvegrene er ligeværdige, som der står i MDKs værdiggrundlag.
Men i bladet er nogle alligevel mere lige end andre, nemlig dem der sender materiale ind i en lind strøm.
I forhold til hvor mange udøvere de er, er der ret meget materiale om linestyring og fritflyvning.
Det er simpelthen fordi de brænder for deres hobby og er så flittige til at skrive artikler og sende ind.

Lad os opfordre til at helikopterpiloter og multirotorerfolket finder tid og lyst til at skrive lidt her i de mørke måneder.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
Brugeravatar
Grenholdt
Emnestarter
Indlæg: 96
Tilmeldt: 04 jun 2009 15:17
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

18 feb 2017 21:04

Det er også derfor at jeg skriver de burde fordele sol og vind lige. Der kan da hentes masser af interessant læsestof rundt omkring, også med en tilladelse fra evt. forfatter. Det er jo ligesom det man har en redaktion til, - det er vel ikke bare et ekspeditions kontor??
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 12:24

Modelflyvenyt er jo et medlemsblad for og af medlemmer. Vi kan ikke forvente at redaktionen skal udføre opsøgende journalistik, husk på at de ikke er lønnet.

Hvis vi skal have det du efterspørger så skal vi nok udlicitere bladet, så det også kan købes i en bladkiosk.

Jeg har altid været fortaler for at man som medlem skulle kunne fravælge bladet af den simple årsag at der er mange som ikke læser det.
Hvis bestyrelsen mener at der er så stor interesse for bladet, ja så bør det vel også kunne bære sig selv ren økonomisk.

Jeg ved at det har været vendt på det årlige repræsentants møde om hvorvidt bladet stadig skal bestå som fysisk blad og det blev vedtaget at sådan skal det være. Jeg fornemmer at det er alle de gamle som vil bladet, hvilke man også kan se af de artikler som bladet indeholder, det er de selv samme gamle medlemmer som sidder som bestyrelsesformænd i diverse klubber.

Problemer er simpelthen at det er de unge som flyver helikopter / multirotor og de er vokset op med de elektroniske medier og har derfor ingen/lidt interesse for vores medlemsblad.

Når der er så mange artikler om fritflyvere / liniestyring ja så siger det mig at det er den gamle garde i disse discipliner der vinder pladsen i bladet
fordi de er vant til papirs-mediet.

Jeg er af den overbevisning at man ikke får de unge med på papirs-mediet og vil vi have dem med over ja så skal der opsøgende journalistik til.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 13:07

Lidt at tænker over.

For dem som gerne vil have papirsbladet, der kunne vi for samme penge giver hvert medlem en foto - blækprinter om året.

så kunne de selv printe de artikler ud som de vil læse på toilettet :mrgreen:
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 13:52

Eller man kan afholder en gang om året en puljeordning på 700.000,00 til deling i de klubber som har det svært, eller behov for nogle ting til klubhuset m.m. Eller få noget medie lagt ud til at fremkomme flere medlemmer til de respektive klubber på. Men igen det bliver nok som det er med medlemsbladet bliver som det altid har været. Men ville da gavne rigtig mange med den anden løsning.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 14:27

Michael Jensen skrev:
Eller man kan afholder en gang om året en puljeordning på 700.000,00 til deling i de klubber som har det svært, eller behov for nogle ting til klubhuset m.m. Eller få noget medie lagt ud til at fremkomme flere medlemmer til de respektive klubber på. Men igen det bliver nok som det er med medlemsbladet bliver som det altid har været. Men ville da gavne rigtig mange med den anden løsning.


Eller gøre kontingentet meget billigere så flere vælger at bliver forsikret igennem MDK, men det løb er nok kørt da flere og flere indbosforsikringer nu også dækker ansvar inden for vores hobby (min gør) :D

Jeg har råbt op mange gange omkring dette emne og jeg er meget spændt på hvad der sker når der kommer en ny lov. Forsikringeng har været det bærende element for MDK og hvis det forsvinder tjaaa så kom ikke og sig at der ikke blev advaret.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 16:22

Eller gøre kontingentet meget billigere så flere vælger at bliver forsikret igennem MDK, men det løb er nok kørt da flere og flere indbosforsikringer nu også dækker ansvar inden for vores hobby (min gør) :D

Jeg har råbt op mange gange omkring dette emne og jeg er meget spændt på hvad der sker når der kommer en ny lov. Forsikringeng har været det bærende element for MDK og hvis det forsvinder tjaaa så kom ikke og sig at der ikke blev advaret.


Det var dog glædelige nyheder!
Så slipper du jo for at betale for både blad og dobbeltforsikring!!!

Det giver dig langt flere midler til at forbedre "De frie modelflyveres" forum og ret til at flyve stormodeller på de pladser, som I får godkendt af trafikstyrelsen.
Hvis I/du kan få hævet loftet for modelflyvning også, så har du hermed et nyt medlem i din nye forening.
Husk bare at jeg ikke vil betale for at der kan etableres flyvepladser og at de kan godkendes, ej heller vil jeg betale for serverplads og vedligeholdelse af "De fries"-forum, for det bruger jeg ikke!
Men jeg forbeholder mig ret til, i demokratiets og ytringsfrihedens hellige navn, at nedgøre alle, som ikke er enige med lige netop mine holdninger.

Vi ses John....

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 16:33

Ruben Sonne skrev:
Eller gøre kontingentet meget billigere så flere vælger at bliver forsikret igennem MDK, men det løb er nok kørt da flere og flere indbosforsikringer nu også dækker ansvar inden for vores hobby (min gør) :D

Jeg har råbt op mange gange omkring dette emne og jeg er meget spændt på hvad der sker når der kommer en ny lov. Forsikringeng har været det bærende element for MDK og hvis det forsvinder tjaaa så kom ikke og sig at der ikke blev advaret.


Det var dog glædelige nyheder!
Så slipper du jo for at betale for både blad og dobbeltforsikring!!!

Det giver dig langt flere midler til at forbedre "De frie modelflyveres" forum og ret til at flyve stormodeller på de pladser, som I får godkendt af trafikstyrelsen.
Hvis I/du kan få hævet loftet for modelflyvning også, så har du hermed et nyt medlem i din nye forening.
Husk bare at jeg ikke vil betale for at der kan etableres flyvepladser og at de kan godkendes, ej heller vil jeg betale for serverplads og vedligeholdelse af "De fries"-forum, for det bruger jeg ikke!
Men jeg forbeholder mig ret til, i demokratiets og ytringsfrihedens hellige navn, at nedgøre alle, som ikke er enige med lige netop mine holdninger.

Vi ses John....

Ruben


Pokkers, jeg har lige fundet en ting vores nye fine! forum mangler, en "synes godt om knap" :)
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Nogen blir glad - men jeg er ked af det!

19 feb 2017 16:39

tjaa sandheden kan være ilde hørt :mrgreen:


om 3-5 år tager i nok dette til efterretning for så er der ingen grund til at abonnerer på et urtids-skrif og en forsikring i MDK regi.

Forhold jer nu til virkeligheden og gør MDK fremtidssikret i stedet for det der pladder. :shock:
Senest rettet af MrFox 19 feb 2017 16:46, rettet i alt 2 gange.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.