Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Lad mig starte med at

07 jan 2014 13:24

Lad mig starte med at pointere, at det på ingen måde er negativt ment om forfatteren af lige denne artikel. Det er den eneste, jeg har læst i dette blad, og derfor den eneste jeg kan vise eksempler fra :)


Blad nummer 6 fra 2013. Startende side 39. Her tæller jeg mindst 15 fejl. Det er alle små fejl som tegnsætning og manglende ord. Den "værste" er nok "syntes" i stedet for "synes", og den sjoveste er i slutningen, hvor formuleringen fortæller, at piloten har været driftsikker uden at bøvse:D.
Artiklen bærer fint præg af, at forfatteren formulerer sig fint og staver godt - så egentlig virker det bare lidt sjusket. I et mere professionelt medie havde det nok generet mig væsentligt mere end her, og jeg ville mene, at korrekturlæseren havde svigtet.

Det er et stort arbejde at læse korrektur, og ville være tidskrævende i et helt blad, hvis det skulle gøres 100%. Spørgsmålet er om det er det værd, eller om vi ikke godt kan leve med de små fejl?


Jeg kan i hvert fald sagtens leve med de små fejl, da jeg udmærket kan forstå indholdet i artiklerne. Synes at blad folkene og skribenterne gør et flot stykke arbejde, i forhold til at det er på frivillig basis.
Så en stor tak herfra og fortsæt det fine arbejde med bladet. Glæder mig hver gang til at læse bladet ;)

/Jacob
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Om tegnsætningen

07 jan 2014 15:28

Om tegnsætningen

Er tegnsætningen så dårlig, at den reelt er meningsforstyrrende, skal vi selvfølgelig forsøge at gøre det bedre.
Men skal vi tale om petitesser, kunne vi også diskutere, om MFN skal køre med den nye tegnsætning eller med den gamle :).

Jeg siger ikke, at vi skal være lige glade med tegnsætningen - slet ikke, og jeg ved godt, at forkert tegnsætning kan være meget irriterende for nogle mennesker. Men jeg tror, at vi bruger ressourcerne forkert, hvis vi går efter at perfektionere.

Den dag der står forfattere og grenredaktører på venteliste for at få lov at komme til, vil vi sortere dem fra, der ikke kan stave eller kan sætte tegn ;)
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
tmn
Indlæg: 679
Tilmeldt: 01 aug 2010 20:27
Kontakt:

"at piloten har været driftsikker

08 jan 2014 00:05

"at piloten har været driftsikker uden at bøvse:D" Indeholder for mig ikke nogen stavefejl, men er alene en uheldig formulering.

Jeg er selv i den høje ende hvad angår stavning, skrivning og tegnsætning.
Og er også tilgivende, når jeg læser vores blad.

Kom nu allesammen, vi er en sammenslutning af hobbyflyvere, ikke korrekturlæsere.

Godt Nytår og happy landing.

Vh Tonny
The skills dont come with the money :rolleyes:
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

"at piloten har været driftsikker

08 jan 2014 08:35

"at piloten har været driftsikker uden at bøvse:D" Indeholder for mig ikke nogen stavefejl, men er alene en uheldig formulering.

Jeg er selv i den høje ende hvad angår stavning, skrivning og tegnsætning.
Og er også tilgivende, når jeg læser vores blad.

Kom nu allesammen, vi er en sammenslutning af hobbyflyvere, ikke korrekturlæsere.

Godt Nytår og happy landing.

Vh Tonny

Nu skrev jeg jo ikke, at det var en stavefejl i forbindelse med "bøvsen", men netop at formuleringen (manglende grundled) gav historien en alternativ mening;)
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Det er altid rart med

26 apr 2014 12:28

Det er altid rart med forklaringer. Og i disse tider, hvor alle, specielt børn og unge, helst skal diagnosticeres, hvis de træder bare en anelse udenfor normerne, er det fantastisk at finde sin egen 'bås'.
Når man 'irriteres' over selv små fejl i andres (og eget) talte og skrevne sprog, kan der være tale om sindslidelsen OCD :D
Venlig hilsen

Poul Offersen

26162649

-------------

Sponseret af

"
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Hej Alle Jeg ved ikke om

20 jul 2015 21:54

Hej Alle

Jeg ved ikke om der er nogen her tilbage, som stadig kan huske mig - men jeg var formand for MDK i 8 år før Allan ... Eller.. den gang hed det jo RC-unionen - men ret beset stort set samme vin på andre flasker ;-)

Ved godt at det er længe siden der er blevet skrevet i denne tråd - men sådan går det når "man" ikke kommer her så tit..

Hvad angår stavefejl og pixelerede billeder - så vi jeg nøjes med at sige: HUSK at bladet laves af JER SELV. Redaktionen kan ikke gøre dårlige billeder bedre osv. Grenradaktørerne er frivillige og selv om der op til hver udgivelse udveksles røde streger på kryds og tværs så VIL der være fejl med de ressourcer der er til rådighed....

Min egentlige grund til at kommentere her skal være en kommentar til de der ønsker at nedlægge bladet som fysisk blad.

Jeg tror man begår en GIGANTISK fejl hvis man går den vej..

Årsagen: Hvis vi ser på MDKs medlemsskare i dag så vil jeg tro at op omkring 70% kan og må betegnes som passive (mig selv inklusive).. De forbliver medlemmer år efter år - og min påstand er at Modelflyvenyt er en MEGET VÆSENTLIG GRUND. For mig personligt ville jeg IKKE sende sponsorat på omkring 600kr årligt hvis ikke jeg fik "noget" til gengæld. Og her er bladet i postkassen helt centralt. Jeg kender web-adressen til foreningen og talrige klubber og forretninger men der er KÆMPE forskel på at søge information selv og på at få den serveret i et toiletvenligt format 6 gange om året.

Af samme årsag er jeg idag stadig medlem af MDK fordi jeg pga. bladet stadig føler mig "med", selvom det er 8 år siden jeg har fløjet sidst. Derimod har jeg i 5 år ikke har været medlem af den klub som jeg selv har været kraftigt med til at opbygge (Greve RC-Center) .. Jeg blev ganske enkelt træt af, at jeg kun hørte fra dem en gang om året, når de ville have mine penge... De gad ikke engang sende indkaldelse til generalforsamlinger og lign. da man 100% havde sat sin lid til at medlemmerne selv orienterede sig på deres hjemmeside.

Så min spådom er, at hvis man afskaffer Modelflyvenyt som fysisk blad - så vil man over en årrække se at medlemstallet falder DRAMATISK - formentlig til 50% eller mindre af niveauet idag...
Det kan selvfølgelig være noget man gør med åbne øjne - men hvis man kan bruge 50-70% af medlemmernes penge til "noget" - så må jeg kraftigt anbefale at man bliver ved med at holde kontakt med dem....Ellers smutter de... Og jeg tror på at 50-70% af medlemmerne stadig betaler mere end bladet koster at holde kørende... Så I andre , der er aktive, I har bladet gratis og kan bruge de penge der er tilovers fra de passive til en masse sjow ;-)

Mvh
Lars Kildholt
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Jeg tvivler meget på at

21 jul 2015 03:19

Jeg tvivler meget på at der er så mange som vil betale 100 kr pr. Blad hvis det kun er bladet man er interesseret i

Jeg selv vil da i sådanne tilfælde abbonerer på i godt hobby blad og slet ikke MFN

Et godt flyver blad koster maks 50 kr pr blad
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Jeg tvivler meget på at

21 jul 2015 18:35

Jeg tvivler meget på at der er så mange som vil betale 100 kr pr. Blad hvis det kun er bladet man er interesseret i

Jeg selv vil da i sådanne tilfælde abbonerer på i godt hobby blad og slet ikke MFN

Et godt flyver blad koster maks 50 kr pr blad

Er du her endnu?? Troede du ville starte dit eget forsikrings gruppe osv-Intet af det vi har er jo godt nok til dig!
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Kasper Holger
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 28 okt 2001 23:30
Kontakt:

billedkvaliteten er da TOTALT dårlig

21 jul 2015 21:52

billedkvaliteten er da TOTALT dårlig i MFN. det har sq ikke noget med opløsningen på billederne at gøre.. det er bare totalt cheapass tryk
"
Besøg JetDanmark på www.jetdanmark.dk"

Medlem af 90kW klubben... :cool:
Better to have too much power and not need it, than need it and not have it


pm ang. Jetcat, Behotec, Airworld & Emcotec
 
TO
Indlæg: 61
Tilmeldt: 31 jul 2004 21:51
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Nu kan man jo så

27 jul 2015 19:46

Nu kan man jo så nøjes med at købe bladet, for 390,- pr. år. Det er så kun 65,- pr. blad.
Er stadig aktiv medlem, og personligt vil jeg da for alt i verden IKKE undvære papirudgaven, uanset pris.
Vi er jo en del 'ældre' (48 år) medlemmer der er opvokset med papir blade, og jeg vil give 'Lars Kildholt' ret,
tror der bliver et kæmpe fald i medlemmer, hvis det droppes. Uanset dårlige billeder/artikler.
Det trods alt medlemmerne selv, der skriver artiklerne. Er i ikke tilfredse, så er det jo bare med at komme i gang
med at skrive.

MVH

Torben Olsen
Helikoptere kan ikke flyve. De er bare så grimme at jorden afstøder dem.