Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Erik Dahl
Emnestarter
Indlæg: 1707
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

MFN 6/12

04 dec 2015 12:39

Skønt juleblad der kom ind ad døren.

Det er spændende at læse om hvad modelflyvning også kan bruges til - tjek af lastrum i fragtskibe!
To spændende og meget forskellige byg-fra-bunden artikler. Ugly Stick gen-lavet fra bunden og CNC-lavet som byggesæt i forskellige størrelser, og en gammel dansk linestyringsmodel med tegning og nu mulighed for at flyve el-CL. Måske skal jeg leve mit F3K-DLG-swinger-gen helt ud og prøve CL? ;)
2 dejlige artikler om IMAC og skalaflyvning.

Så er der en af de store artikler. Jeg ved ikke om jeg skal juble eller græde? Artiklen er velskrevet og det er vigtigt, at vi alle får information om både problemstillingen, bestyrelsens arbejde for at skaffe modelflyvere i Danmark og resten af Europa, så gode forhold som det er muligt, i samarbejde med de andre landes NAC'er. Det er skræmmende udsigter hvis det værste skulle ske. Forhåbentlig går det ikke så galt, men det kan vi vel kun sikre os, ved at have en bestyrelse der arbejder målrettet og koncentreret for vores sag, på vegne af alle modelflyver og i hvert fald alle medlemmer. Jeg håber at det lykkes, at få den rekreative del af modelflyvningen fritaget for "drone-nummerpladehelvedet".
Der er vel ingen der heler er 100% vilde med udsigten til, at vi måske kun må flyve fra godkendte flyvepladser, men så må vi vel sørge for, at vores flyvesteder bliver godkendte som flyvepladser, hvis de lever op til kravene? Hvis de ikke gør, er det måske en lille pris at betale?

Tak for endnu et godt blad :) Og glædelig for-jul
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!