Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Tom, det er nemlig rigtigt.

28 aug 2012 00:23

Tom, det er nemlig rigtigt.

Men også i det tilfælde er forbuddet forbundet med 100m reglen. Modelraketter kan komme væsentligt over de 100m for nogles vedkommende...
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

God info Jens, men sig

28 aug 2012 00:47

God info Jens, men sig mig så du vise Jens ;) hvor får man tilladelsen ?
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Arrh - importeres kan de

28 aug 2012 07:06

Arrh - importeres kan de jo nok - spørgsmålet er om man bliver snuppet ;-)



Ja, men til forskel fra en lidt for dyr pakke, fra HK-Så vil en pakke rakettet sansynligvis udløse en fængselsdom:eek:
FPV pilot :D
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

aaaaaaa nielserik det er da

28 aug 2012 07:37

aaaaaaa nielserik det er da vist at skyde gråspurve med kanoner .nu er det sådan at jeg faktisk ikke ved det meeeeen i fængsel for legetøj det er da for vildt .Ang 100m reglen så har jeg set en raket på fanå man pumper med en fodpumpe og den var garanteret tæt på 300 meter , den så flot ud og kostede ca 400. :cool:
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .
 
KOF
Indlæg: 290
Tilmeldt: 08 jan 2005 00:07
Kontakt:

aaaaaaa nielserik det er da

28 aug 2012 10:56

aaaaaaa nielserik det er da vist at skyde gråspurve med kanoner .nu er det sådan at jeg faktisk ikke ved det meeeeen i fængsel for legetøj det er da for vildt .Ang 100m reglen så har jeg set en raket på fanå man pumper med en fodpumpe og den var garanteret tæt på 300 meter , den så flot ud og kostede ca 400. :cool:


Nu er det jo heller ikke så tit pakker fra Østrig bliver åbnet:cool:

... Men ellers, så ville sådan en vandraket på hver rulleskøjte da også være karismatisk - og lovlig så længe du holder dig under 100 meter :D

Mht 100 meter, så tror jeg i øvrigt selv de HELT hellige herinde indimellen kommer over 100 meter.
Karsten Frederiksen, markflyer.

... har I hørt, at de der frostpizzaer blir' helt vildt gode, hvis de lige får et kvarter i ovnen først !!!
 
forst
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 01 jul 2010 22:09
Kontakt:

Nu er det jo heller

28 aug 2012 14:58

Nu er det jo heller ikke så tit pakker fra Østrig bliver åbnet:cool:

Det bliver de aldrig, Østrig er EU medlem.
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

raketmotere

28 aug 2012 15:51

raketmotere

100 mtr:eek: nej selv de helligste tvivler jeg på overholder den, vis den skulle overholdes skulle der inføres tvungen højdemåler og indsendelse af udskrift efter hver flyvning:D eller også skulle de ansætte 800 mand mere ved statens luftfartsvæsen til at kontrollere os jeg har personlig aldrig været over 100 mtr men jeg calibrerer også min højdemåler til 500 mtr under havets overflade:D så har jeg lidt og give af:D regler er til for at de skal overholdes, men jeg gad nok vide hvem der gør det,ellers skulle der jo laves hetz og anmeldelser på en del youtube videoer:D hvor man har sine tvivl omj 100 mtr og 150 mtr regel til bebyggelse er overholdt:D
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
JS
Emnestarter
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 30 maj 2002 20:40
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

:p http://www.youtube.com/watch?v=GrvbOW9yC0Y

30 sep 2012 22:47

:p

her
Jesper B
Sæby Modelflyve Klub
Founding and only member of, The North Atlantic Modelflying Club (Har fløjet modelfly over det nord atlantiske hav, stik den ;)
FPV Junkie.

Hold den gode tone XO XO :D
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Jesper: tilladelsen gives til troværdige

01 okt 2012 00:09

Jesper: tilladelsen gives til troværdige personer ;-)
den fåes gennem politiet og Beredskabsstyrelsen, og kræver noget benarbejde.
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Tom Pedersen
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 27 sep 2005 13:03
Kontakt:

Du kan helt sikkert købe

01 okt 2012 08:29

Du kan helt sikkert købe raketmotorer i Tyskland og de pakker går lige igennem .jeg får mine fra Polen , da jeg har en kammerat der er gift med en polsk pige og de er tit i Polen og så ryger der en raket og nogle motorer i kufferten . De er meget sjove , men selv om jeg har haft dem i over 5 år har de ikke fløjet indnu .jeg tror den store ryger MEGET højt op og når/hvis faldskærmen udløser kan man godt forestille sig hvor langt den driver selv med meget lidt vind da den vejer under 100g såååå jeg mangler lige pladsen til det .man kan få motorerne i mange størrelser og dem jeg har er nu ikke så store , så bliver raketten jo væk , men de skal da snart prøves .
man skal ikke trykke andre ned for selv at komme højere op på stigen.
Respekt kan man ikke kræve , det skal man gøre sig fortjent til .