Alle danske modelpiloters forum

Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Kontakt:

Kan vores forum forbedre?

16 apr 2025 10:06

Hej.
Jeg har som mange andre ikke brugt vores forum længe. Faktisk siden vi skiftede til dette forum.
Jeg har selvfølgelig været på i ny og næ. Men ikke sådan rigtigt som "bruger".

Jeg har som mange brugt andre platforme.
Men de er bare ikke særlig egnet til at lave byggetråde eller tråde om emner som mange kan byde ind i. Og det synes jeg er synd.

Så jeg er på det sidste begyndt at bruge forummet igen, som rigtig "bruger". Jeg har bla lave en tråd om en genopbygning. Og det er her udfordringen opstår.
For jeg bøvler med at jeg ikke kan ligge visse billeder op, pga de er for store. Og det gør sig selv, at jeg så heller ikke kan ligge film op.

Jeg har i min tråd så smidt et link til FB hvor man kan se billederne. Men så går det fede lidt af at bruge meget tid på at lave en omhyggelig byggetråd.

Så mit spørgsmål er om vores forum kan upgraderes til at tage større filer på lige fod med alle andre platforme?
Og selvfølgelig om man er villig til at gøre det?

Og før nogen begynder med opslag om at jeg bare kan minimere mine billeder.
Det kommer ikke til at ske, da jeg simpelthen ikke gider sidde og gøre det. Så vil jeg heller undlade at lave byggetråde.
Og ja, jeg har taget mine billeder med mindste opløsning på min mobil, som dog er ret høj, da det jo ikke er et issue nu om dage.

Håber mit opslag læses som konstruktiv. Sådan er det i hvert fald ment.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.

Brugeravatar
Peter Bejerholm
Kontakt:

Re: Kan vores forum forbedre?

16 apr 2025 10:57

Hej Robert

Jeg er 100% enig med dine betragtninger!
Jeg har også tidligere laver lange byggetråde med masser af billeder på forummet, men da fokus blev flyttet til Facebook gav det ikke mening længere da din "tråde" er alt for svære at finde på denne platform. Det er meget god bygge viden som blev lagret på en god måde på det "gamle" forum.
Mht. billedstørrelse har det hele tiden været nødvendigt at reducerer deres størrelse til den som forum accepterer. Det kan du rimeligt nemt gører enten ved at stille opløsningen ned på din telefons kamera eller konverterer dem til mindre opløsning på din computer med Windows standard picture viewer.
Med venlig hilsen

Peter Bejerholm

ClausT
Kontakt:

18 apr 2025 18:04

Jeg er helt enig i ovenstående betragtninger.

Vil mene at ønsket om at kunne dele større billeder her på forum kan imødekommes uden den helt store indsats, er formentlig en indstilling som en af forum administratorerne kan justere på?

Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Kontakt:

26 apr 2025 10:11

Sig mig en gang, er der nogen der har med websiden at gøre som læser med?

Jeg synes det er ret underligt at der ikke er nogen der kommer med en eller anden form for svar. Feks bare et "vi har læst det og ser på det" eller "det kan ikke lade sig gøre".

Nu kunne jeg igen ikke uploade nogle billeder, og jeg kan mærke at det får mig til at overveje om jeg gider forsætte med at lave feks byggetråde. For de er ikke meget værd uden billeder.

Jeg synes vores forum er MEGET bedre til at lave byggetråde på, end feks Facebook. Men vis "vi" ikke gider holde rammerne bare tilnærmelsesvist up to date, har vi jo helt sikkert dømt det til døden.

Er det det man håber vil ske? En stille død for forummet?
For så vil jeg da ikke bruge mit hobby krudt på det mere.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.

Brugeravatar
Ruben Sonne
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

26 apr 2025 13:12

Hej Robert.

Jeg forstår din frustration!
Det letteste er nok at skrive direkte til bestyrelsen.

Er helt enig i dine/jeres betragtninger.
FB er god til hurtig information, men det egner sig ikke til byggetråde eller længere diskussioner mm.

Som oplysning, er jeg eneste "overlevende" moderator og har nok været der siden forum blev gendannet. Og kigger dagligt på forum.

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King

Brugeravatar
Futterama
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

28 apr 2025 12:57

Hej,
Jeg tænker at med større billedformat følger også en større udgift til lagerplads uden at man egentlig får noget for pengene da vi både er få der bruger forummet (hvilket er super ærgeligt) og store billeder vises sjældent i fuld opløsning på hverken mobil eller PC alligevel. Omvendt vil jeg give dig ret i at teknikken skal være nem at gå til når man f.eks. laver en byggetråd og i forvejen har lagt en del tid og arbejde i at skrive, så har man bare ikke lyst til at skulle til at rode med formatering af billeder.
Måske findes der en teknisk løsning hvor man uploader billeder i fuld format direkte fra kamararullen og så skalerer forum dem selv ned til en passende størrelse før det gemmes og sættes ind i indlægget. Men igen, nogen skal sætte dette op og der skal evt. betales for løsningen også. Men det var måske en gyldig løsning.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub

Brugeravatar
Erik Dahl
Kontakt:

28 apr 2025 21:12

Hejsa,

Jeg læser nu oftere med på forum - de sidste 2-3 år - , og jeg mener at det er helt essentielt at vi bruger det mere igen, da det i mine øjne er et klart bedre og mere overskueligt sted end facebook.
Mht. billeder har jeg spurgt admin.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Midtfyns Midelflyveklub / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!

ClausT
Kontakt:

28 apr 2025 21:31

Tak Erik!
Ja, ting koster, om ikke andet må vi som forum brugere ansøge om at få givet det et løft og sikre det for fremtiden, tilsvarende alle de gode projekter ude i klubberne der modtager støtte fra MDK.

Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Kontakt:

29 apr 2025 16:08

Ja Erik, vores forum er en meget bedrer platform til vores brug. Det er også derfor jeg har valgt at gøre en lille indsats for at få lidt mere liv i det.

Jeg kan dog ikke blive ved med at have råd til nye projekter (smiler) (kan ikke finde ud af at bruge smileys på dette forum)

Tak for at gå videre med det.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.