Alle danske modelpiloters forum

 
ClausT
Emnestarter
Indlæg: 5499
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

14 jan 2017 23:07

Herligt at vi har et forum igen.. ingen tvivl om det :D

Findes der en samlet status over hvad der er overført fra det gamle forum, hvad der formentligt er overført  og hvad der definitivt ikke er overført?

Min oplevelse indtil nu
  • Hele tråde der ikke er overført (e.g. en Severin Cub byggetråd)
  • Billeder i mange tråde - formentlig inline billeder fra sidste forum version - noget flad oplevelse når der står "se billeder" og de ikke er der 
  • Vedhæftede filer/billeder der ikke kan vises
  • YouTube inline videoer (mindre problem)
Muligt at jeg bare er helt skævt på den.. vil være rart at få en KLAR melding på ovenstående, så skal jeg nok undlade at forstyrre mere.

/Claus 
 
Brugeravatar
Skotte
Indlæg: 292
Tilmeldt: 12 jul 2005 19:18
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 10:44

ClausT skrev:
Herligt at vi har et forum igen.. ingen tvivl om det :D

Findes der en samlet status over hvad der er overført fra det gamle forum, hvad der formentligt er overført  og hvad der definitivt ikke er overført?

Min oplevelse indtil nu
  • Hele tråde der ikke er overført (e.g. en Severin Cub byggetråd)
  • Billeder i mange tråde - formentlig inline billeder fra sidste forum version - noget flad oplevelse når der står "se billeder" og de ikke er der 
  • Vedhæftede filer/billeder der ikke kan vises
  • YouTube inline videoer (mindre problem)
Muligt at jeg bare er helt skævt på den.. vil være rart at få en KLAR melding på ovenstående, så skal jeg nok undlade at forstyrre mere.

/Claus 

Hej Claus
Vi har gennemtrævlet rigtig mange tråde, poster mm for at tjekke om alt så rigtigt ud. Men vi har ikke kunne tjekke ALT, så derfor vil der være steder hvor data vises forkert.
Vi besluttede at sætte forum online, også selvom vi ikke 100% kunne være sikker på at alt var 100% klart. Der var "et pres" for at få forum tilbage. Så derfor arbejder udviklerne på en LIVE forum for at rette de fejl og mangler vi og I måtte finde. Så de fejl/mangler I finder er vigtige at få samlet op på som du også gør. Dog skal vi nok skelne "nice-to-have" fra "need-to-have" (Vi ved der er enkelte der bruger meget tid på at finde ALLE fejlene :roll:)
Bottom line: Der arbejdes stadig på forum migreringen. Og jeg tænker at Admin sansynligvis oprette en tråd til opsamling af de fundne mangler, som så kan styres lidt ift. prioritet.
Håber det var svar nok?  ;)
Skotte
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 10:47

Skotte hvem er det som prøver at finde alle fejl?
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 10:49

Tak for svar Skotte
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 11:25

Skotte skrev:
<...> Så de fejl/mangler I finder er vigtige at få samlet op på som du også gør. Dog skal vi nok skelne "nice-to-have" fra "need-to-have" (Vi ved der er enkelte der bruger meget tid på at finde ALLE fejlene :roll:) <...>

Hvordan har du tænkt dig, at vi brugere skulle KUNNE "finde ALLE fejlene"??? ClausT huskede sig til en tråd, som "var væk" (Kildholt's Severin-tråd) og vi har et intet backup-forum at check'e op mod (a la det gamle vB3.7 på modelflyvning.dk/forum) :roll:
 
ClausT
Emnestarter
Indlæg: 5499
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 11:41

Skotte skrev:
Så de fejl/mangler I finder er vigtige at få samlet op på som du også gør. Dog skal vi nok skelne "nice-to-have" fra "need-to-have"

Hej Skotte
Tak for svar. Jeg startede denne tråd specifikt omkring overførsel af indhold da der ikke kom nogle svar i de andre tråde omkring det nye forum.
Naturligvis skal der prioriteres, er også af den holdning at byggetråde og tilhørende billeder er "nice to have", faktisk så nice at de er i kategorien "must have" ;) 
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 13:40

bruel skrev:
Skotte skrev:
<...> Så de fejl/mangler I finder er vigtige at få samlet op på som du også gør. Dog skal vi nok skelne "nice-to-have" fra "need-to-have" (Vi ved der er enkelte der bruger meget tid på at finde ALLE fejlene :roll:) <...>

Hvordan har du tænkt dig, at vi brugere skulle KUNNE "finde ALLE fejlene"??? ClausT huskede sig til en tråd, som "var væk" (Kildholt's Severin-tråd) og vi har et intet backup-forum at check'e op mod (a la det gamle vB3.7 på modelflyvning.dk/forum) :roll:

Det kunne da være fint hvis nogle gad finde alle fejl, så kunne de måske rettes, men det er der nok ingen som gider.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
bruel
Indlæg: 1981
Tilmeldt: 06 okt 2015 11:55
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 13:48

MrFox skrev:
Det kunne da være fint hvis nogle gad finde alle fejl, så kunne de måske rettes, men det er der nok ingen som gider.

Ja, det kunne også være fint hvis Gud eksisterede... Det er jo ikke muligt for os brugere at gøre det, med mindre vi har en tro kopi af det forrige forum at teste op mod. Jeg kan i al fald ikke huske, hvilke af den halve zillion tråde det forum indeholdt, som evt mangler at blive overført... Tak til trådstarter for at have "kugler" nok til at stille de spørgsmål.
 
Brugeravatar
Lars Kildholt
Indlæg: 534
Tilmeldt: 30 okt 2001 14:00
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

15 jan 2017 14:16

Udviklerne er skam stadig på sagen, og til det arbejde de har gang i, er det ikke nødvendigt ar finde alle fejl, men blot eksempler. Eks min manglende Severin tråd - når de har fundet ud af hvorfor den ikke er kommer med vil man givetvis lave et script der flytter den OG tråde der er "faldet" i processen af samme grund.

Men det er i alle tilfælde meningen at vi får åbnet en read only kopi af det gamle forum- netop med henblik på at vi kan skaffe links til ting der mangler. Men det bliver nok først når det er hverdag igen

Admin vil yderligere oprette en tråd hvor vi kan komme med input i forhold til fejl og mangler
mvh
Lars Kildholt
formand
Stifter af forum
 
Brugeravatar
JeppeA
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 15 jun 2003 23:14
Kontakt:

Re: Status for overførsel af indhold fra 'gammelt' forum?

06 feb 2017 15:18

Jeg faldt over denne tråd:
viewtopic.php?f=75&t=452&start=20

Der er rigtig mange af billederne der er helt skæve... fx billeder af brændstofmotorer når der snakkes om montering af vingestik på en el-hotliner  :D