Alle danske modelpiloters forum

 
PropelLars
Emnestarter
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

Re: Giver det mening med både

07 dec 2017 13:18

Jeg kan sørme heller ikke lide FB, så min profil er anonym og jeg modtager ingen notifikationer og venneanmodning etc. Men generelt opleves FB-RCU tilsyneladende mere levende og åben, for jeg har indtryk at der snakkes meget mere. Som det er lige nu, så synes jeg selv det er spild at klikke ind på forum. Sikkert bare pga. det outdatede, triste, uoverskuelige og lukkede layout - (sorry webmaster og arbejdssomme web-rotter - fuld respekt for jeres kæmpe store arbejde!!! - bare ikke for resultatet)

Min pointe er stadig at 2 ”ens” fora er ødelæggende for dem begge to. Et af dem skal dø. 
Man kan vel også søge i en gruppe på FB og følge en tråd? Burde man ikke kunne lave bygge-tråde ligesom vi gør på forum? Mon ikke bare vi er gamle og traditionsbundne?? :roll:

Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 13:39

Der er tonsvis af ulemper ved at lægge f.eks byggetråde på facebook. F.eks så har vi ikke selv "ejerskab" over data, der er talrige eksempler på at diverse services/fora osv er "døde" over tid, jeg siger ikke at FB "dør imorgen", men det ville alt andet lige være mere hensigsmæssigt at "vi" selv har ejerskab over det der deles (på forum) (desuden burde man nok lige læse FB "privatlivs regler", men kun hvis man vil skræmmes :? )

Man vil ikke kunne opnå en hirakisk opdeling af emner osv på facebook, der er nu engang den opdeling/funktionalitet som Mark Zuckerberg og Co synes der skal være (det kan godt være det er svært at få MDKs forum ændret osv, men prøv engang det samme med FB :D )

Her (på forum) har VI trods alt en mulighed for at påvirke tingene, og VI kan sørge for at alle informationer er her til "evig tid".
I mine øjne skulle MDKs facebook side DØ, eller i det mindste reduceres til en "se venligst MDK hjemmeside og forum for mere information" (som også er gjort på JetDanmarks FB side).

Ja ja, jeg har hørt sangen om at "vil man have fat i nye medlemmer så er FB den eneste vej". Pladder siger jeg bare, hvis "lille Peter" virkelig vil flyve med modelfly, så klarer det lille pus nok at klikke på et link til MDK hjemmesiden, ellers kan han sikkert få sine curling-forældre til at trykke for ham.

Og den med at MDK forum ser gammel og u-opdateret ud, det ændrer sig jo ikke fordi at det er facebook man bruger, det er ikke værktøjet det drejer sig om, men manden der bruger det! (da SR71 blev designet havde man ingen CAD/CAM systemer men blot en blyant, den fløj sku alligevel)
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 14:51

Både FB og forum kan bestå, det handler bare om at gøre forum attraktiv.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 14:54

Jeg synes Facebook siden fint kunne bruges til at promovere vores hobby, altså man bruger den til at vise sine modeller frem eller videoer af flyvning eller lign. som udefrakommende kunne finde interessant, og så holde spørgsmål mellem modelpiloter og byggetråde på forum.

Hvis der er en moderator på Facebook siden, kunne denne have til opgave at sørge for at der ikke kommer indhold på FB som burde være lagt på forum, så kunne man pænt henvise til forum hvis folk begynder at afvige fra intentionerne omkring FB siden.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Erik Dahl
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 30 okt 2001 19:50
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 15:02

Futterama skrev:
Jeg synes Facebook siden fint kunne bruges til at promovere vores hobby, altså man bruger den til at vise sine modeller frem eller videoer af flyvning eller lign. som udefrakommende kunne finde interessant, og så holde spørgsmål mellem modelpiloter og byggetråde på forum.

Hvis der er en moderator på Facebook siden, kunne denne have til opgave at sørge for at der ikke kommer indhold på FB som burde være lagt på forum, så kunne man pænt henvise til forum hvis folk begynder at afvige fra intentionerne omkring FB siden.


Jeg er fuldstændig enig, Futterama (?) ! Jeg synes at begge dele skal eksister side om side, men med hver deres formål. Jeg ved også godt at der er mindst én fortolkning af formålet for hver bruger af både facebook og forum ;)

Jeg ved ikke om det helt er dette du mener, men jeg har lige prøvet at lægge et par billeder op, der viser 2 stk 2-meter svævere jeg har bygget. Men detaljerne og detailbilleder lægger jeg på MDK's forum. På den måde bliver facebook en opmærksomheds generator for både forum OG MDK (håber jeg), og forum bliver en kontrollerbar OG sorteret samling info for alle. Også for dem der ikke er MDK-medlemmer - endnu :D

Erik

PS: Læg lige mærke til at formanden har svaret indtil flere gange på direkte spørgsmål, og også med holdninger og forklaringer på holdninger, så vi alle ved hvilke overvejelser bestyrelsen gør sig.

Dette er INGEN kritik:
Jeg kan ikke gennemskue hvor reel Claus Tønnesens bekymring er, men det er da et reelt spørgsmål, om forsikringsselskabet ser MDK som de ansvarlige for kontrollanternes godkendelser eller om de ser hver enkelt kontrollant som ansvarlig for sine egne godkendelser??
Hvor vil et evt. ansvar blive placeret, og er det reelt en ændring i forhold til tidligere => hvordan har forsikringsselskabet indtil nu, forestillet sig at et ansvar skulle placereres (MDK eller kontrollant?) => Burde det så generere en "kontrollant-ansvars-forsikring?
Senest rettet af Erik Dahl 07 dec 2017 18:49, rettet i alt 2 gange.
Erik Dahl Christensen / "The Bart Bird man" aka Dr. Dahl / Droneforening Fyn / bredt engageret modelflyver :D
Vi kan hvad vi vil - hvis vi vil! / Gør noget, og gør det sjovt!
 
Brugeravatar
Futterama
Indlæg: 588
Tilmeldt: 14 jul 2004 14:19
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 15:26

Jo, det jeg mener er at vil man vise sin flotte model frem, kan man gøre det på facebook (og selvfølgelig også forum hvis man vil det) og et billede af en flot model kan alle forstå, også folk der ikke er modelpiloter.

Men har man et spørgsmål til hvordan man justerer sin motor eller opsætter sin radio, så hører det til på forum fordi en ikke-modelpilot ville alligevel ikke forstå hvad der blev snakket om.

Altså brug FB som reklameskilt og forum som "maskinrummet" hvor de detaljerede ting foregår.

Mit eksempel kunne være min lydkanon, en demo video kunne passende lægges på FB som opmærksomhedsskabende, og forum er stedet hvor jeg fortæller om hvordan jeg bygger den.
Mvh
Martin Jakobsen
Midtjysk Modelflyveklub
 
tfj
Indlæg: 2922
Tilmeldt: 10 aug 2006 22:16
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 17:39

På FB kan man ikke opføre sig som idiot, for det bliver aldrig glemt.
Så jeg bliver her.

mvh. torben
oy3546
 
PropelLars
Emnestarter
Indlæg: 1700
Tilmeldt: 29 okt 2001 07:28
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 19:59

Jamen så er det jo bare Betamax - VHS snakken igen. Jeg hang også længe i DOS mens de andre kørte det der Windows :D :mrgreen: Lad os se om ikke det løser sig selv, så den ene kanal dør ud - ellers er der åbenbart plads til begge ;)

Lars Rasmussen, Slowbuilder;
 
ole-sten
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18 apr 2002 11:50
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

07 dec 2017 22:38

Jeg er bestemt også en af dem der er rigtig ked af at vores gamle "gode gamle forum" er sygnet hen. At sidestille det med DOS kontra Windows, mener jeg nu ikke rigtigt holder vand, men det er da rigtigt at de kan siges at have hver sine fordele (selv om jeg bestemt også mener at fordelene ved FB er til at overse, i det her tilfælde).

 Facebook kan vel nok siges at have sine fordele i dynamikken og kan udgøre et udmærket reklamevindue udadtil, men netop dynamikken bliver en hæmsko hvis man skal lede efter noget der ligger lidt tilbage i tiden. Der er nævnt byggetråde, men også køb og salg irriterer mig grænseløst, det er i dag spredt ud på FB, Guloggratis, DBA og andre steder. Bestemt legitimt i forhold til den sælger der ønsker at komme ud til flere, men hvis man nu vidste at "det er her det sner" (forum) når det drejer sig om modelfly og grej, kunne det jo også være at antallet af brugere kom lidt op igen (når man ser på den tæller der viser hvor mange brugere der pt er online, er det jo desværre ikke overvældende).

Jeg vil gerne stille op i den kø der ønsker at kvæle den officielle MDK Facebook side, som den bliver brugt i dag 
Mvh Ole Sten
 
Zjakalen
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 dec 2017 13:45
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Giver det mening med både FB og Forum??

25 dec 2017 19:00

Jeg synes det giver rigtig fin mening, det her er bare noget mere seriøst.. samt noget nemmere at finde rundt i :-)
De bedste hilsner
Zjakalen.dk