Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5986
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

For store billeder.

31 dec 2019 11:39

Jeg har lige skrevet et indlæg, hvor jeg ville ligge et billede op.
Men fik at vide at mit billede var for stort.

Kan det virkelig passe at dette forum ikke selv kan komprimere billeder?
For så er det godt nok op af bakke at bruge det...
Vedhæftede filer
Screenshot_20191231-114116.jpg
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
Henrik E Jensen
Indlæg: 853
Tilmeldt: 02 jan 2013 17:19
Geografisk sted: 4583 Sj. Odde
Kontakt:

Re: For store billeder.

31 dec 2019 17:25

Godt nyt/flyveår
Du har desværre ret .
Senest rettet af Henrik E Jensen 01 jan 2020 09:35, rettet i alt 1 gang.
 
Brugeravatar
Speedster
Indlæg: 1187
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Re: For store billeder.

31 dec 2019 18:57

Hvis billedet er på din telefon, så tag et screen shot af billedet, så bliver det mindre :)
Speedster


Dynamic Soaring will change your life

http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"
 
Brugeravatar
SilverDK
Indlæg: 426
Tilmeldt: 08 aug 2012 22:23
Geografisk sted: Holstebro
Kontakt:

Re: For store billeder.

01 jan 2020 08:58

Robert Danielsen skrev:
Jeg har lige skrevet et indlæg, hvor jeg ville ligge et billede op.
Men fik at vide at mit billede var for stort.

Kan det virkelig passe at dette forum ikke selv kan komprimere billeder?
For så er det godt nok op af bakke at bruge det...

Du kunne også bare resize den eller dem i windows PAINT. Det tager mig mindre end 20 sec pr billede (når man lige har prøvet det et par gange). På mange fora er der begrænsninger på billede størrelser, så det er jo ikke ligefrem nogen nyhed, at man engang imellem selv skal gøre en lille smule fodarbejde ;)
Men godt nytår og håber du får løst dit problem :)
Mvh Jacob 
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5986
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Re: For store billeder.

01 jan 2020 23:10

Det gamle forum var sat op, så at det selv lavede billederne i den rigtige str. Og jeg tænker at dette forum kan det samme, da det er et meget nyere forum.

Jeg ved at forummet er udfordret i forhold til antallet af bruger. Så mit indlæg er mest tænkt som konstruktiv kritik, for at gøre forummet så bruger venlig, som muligt.
Personligt gider jeg ikke sidde og resize mine billeder. Det er altså noget der høre fortiden til.
Jeg vælger bare at undlade billeder. Og det vil så betyde, at nogle indlæg eller tråde ikke vil give mening. Og så vil det nok gøre at jeg vælger at skrive andre steder.
Og jeg er nok ikke den eneste det tænker sådan.

Jeg håber da også at så længe MDK vælger at have et forum, vil de holde det opdateret og tidssvarende.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
ClausT
Indlæg: 5499
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: For store billeder.

02 jan 2020 07:25

Støtter Roberts tanker 100%, vil vi have liv her skal det ikke være bøvlet at bidrage.
Godt Nytår
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: For store billeder.

02 jan 2020 09:45

Ja ja, magelighed er en god ting, bare det ikke udvikler sig til rendyrket dovenskab.  ;) ;) 
PS: Ironi kan forekomme.  ;)
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
boie
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Re: For store billeder.

02 jan 2020 11:33

Bakker også Robert op her. Det er en vigtig pointe hvis forummet skal bruges mere udbredt.

Jeg er så ærgelig over at Face Book har taget så meget over, bare fordi det er nemt at lave et opslag. Alle indlæggende vælter bare rundt i hinanden uden ordentlig kategorisering
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Emnestarter
Indlæg: 5986
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Re: For store billeder.

02 jan 2020 20:26

Jeg har det på samme måde Boie. FB er ikke egnet som forum. Og jeg gad også godt at mange brugte forummet i stedet for.

Modelflyvning har været på vågeblus ved mig de sidste par år. Så jeg har ikke rigtig brugt forummet. Men jeg har fået lidt af lysten tilbage. Så tænker jeg vil bruge det mere frem over.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
ClausT
Indlæg: 5499
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: For store billeder.

02 jan 2020 22:04

Nej nej, det er ikke et spørgsmål om magelighed, ikke at gide .. det er et spørgmål om at man ikke kan tage et par billeder medens man står med lim på fingrene og efterfølgende aflevere dem i et up to date indlæg her på forum UDEN at skulle til at bruge yderligere tid på at justere billeder for at de kan komme ud til stor glæde for os alle!?
Har man haft en god aften i hobbyrummet, taget billeder undervejs, stoppet så man kan komme i seng før vækkeuret kalder igen, ryddet nødtørftigt op, så er det ikke megen energi der er tilbage til at skrive på Forum.. og rammer man så 'næ næ næ næ, det går ikke' så bliver det udskudt til næste dag, som i sker sjældent… 
Vi skal gøre livet så let som muligt for dem der bidrager her, ikke henvise til start det program, hent den app, gør dit, gør dat...