Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Facebook på hjemmesiden

02 sep 2021 14:19

Kære Modelflyvning Danmark

Er det nødvendigt at have en Facebook tracker på hjemmesiden https://www.modelflyvningdanmark.dk/ ? Den lille uskyldige "Følg os på Facebook"-knap sørger for at informere Facebook om alle vores besøg på jeres hjemmeside. Personligt mener jeg ikke det er relevant. I kan sagtens lave et almindeligt link til Facebook uden tracking for hver visning af siden.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

04 sep 2021 09:31

Jeg kan kun give JornWildt ret.
Vi skal åbenbart overvåges i alt hvad vi foretager os, selv på foreningens eget private forum.
Jeg kan kun opfordre til at Facebook trackeren slettes.
En sådan tilføjelse burde da fremlægges på foreningens repræsentantmøde før det effektueres.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Høj
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29 okt 2001 23:40
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

04 sep 2021 13:21

Vedhæftede filer
511a7c6c8ab24c50c1b071357f0ce892--tin-foil-hat-smosh.jpg
511a7c6c8ab24c50c1b071357f0ce892--tin-foil-hat-smosh.jpg (21.34 KiB) Vist 2238 gange
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

04 sep 2021 22:42

Høj skrev:

Tak for hjælpsomheden, det er rigtigt sødt af dig.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.
 
Brugeravatar
cgroen
Indlæg: 2198
Tilmeldt: 26 nov 2004 15:58
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

05 sep 2021 12:51

Flyvetossen skrev:
Jeg kan kun give JornWildt ret.
Vi skal åbenbart overvåges i alt hvad vi foretager os, selv på foreningens eget private forum.
Jeg kan kun opfordre til at Facebook trackeren slettes.
En sådan tilføjelse burde da fremlægges på foreningens repræsentantmøde før det effektueres.


Og måske forbi både FN, NATO og EU......
Mvh Carsten G.
"
Besøg JetDanmark på http://www.jetdanmark.dk
Medlem af JetDanmark, Østjysk Mfk og Lindtorp Mfk
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

06 sep 2021 09:47

cgroen skrev:
Flyvetossen skrev:
Jeg kan kun give JornWildt ret.
Vi skal åbenbart overvåges i alt hvad vi foretager os, selv på foreningens eget private forum.
Jeg kan kun opfordre til at Facebook trackeren slettes.
En sådan tilføjelse burde da fremlægges på foreningens repræsentantmøde før det effektueres.


Og måske forbi både FN, NATO og EU......

Nu bliver I sgu et nummer for kloge, hvad med at tage det bare en lille smule seriøst.
Jeg gider ikke at blive overvåget i alt hvad jeg foretager mig, så min fortsatte aktivitet her på forum er stærkt under overvejelse. 
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
ClausT
Indlæg: 5522
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

06 sep 2021 09:58

Hej Ib,
Det er ikke på forum, det er på hjemmesiden at trackeren figurerer.

Men her på forum bliver man skam også overvåget..  af ligesindede 'tosser' ;) :) :) :)
 
Høj
Indlæg: 866
Tilmeldt: 29 okt 2001 23:40
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

06 sep 2021 12:42

Hej,

Måske man skulle prøve at se realiteterne lidt i øjnene! Hvis man IKKE vil overvåges, vil jeg på det kraftigste anbefale, at man fremover ikke bruger internettet! ALT hvad du laver (LÆS: ALT) overvåges på den ene eller anden måde, accepter det eller lad være med at bruge det.

Man kan også bruge VPN, hvis man gider betale for det. Man bliver dog stadigvæk overvåget, men det er sværere og spore tilbage.

Mvh,
Christian
 
Brugeravatar
JornWildt
Emnestarter
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 06 aug 2012 11:10
Geografisk sted: Allerød
Kontakt:

Re: Facebook på hjemmesiden

06 sep 2021 21:53

Det handler egentlig ikke så meget om at blive overvåget eller om sølvpapirshatte. Jeg bruger selv flittigt Facebook og de må gerne registrere hvad jeg laver på Facebook - og de er ikke et sekund i tvivl om at jeg godt kan lide modelflyvere.

Men jeg syntes forretningsmodellen går for vidt, når de lokker alle mulige andre med til at hjælpe dem. Facebook gør bare hvad de gør - men jeg kan ikke se hvorfor mit forsikringsselskab, min bank og mine frivillige foreninger absolut skal sende et ping til Facebook når jeg besøger dem. Og det gør de i øvrigt uanset om man selv er med i Facebook eller ej.

Altså - Facebook må gerne vide hvad jeg gør, når jeg selv fortæller dem om det. Men jeg har ikke bedt Modelflyvning Danmark om at fortælle Facebook hvad jeg laver. Jeg kan ikke på nogen måde se at det er deres opgave.
Har crashet både det ene og det andet, men er efterhånden gode venner med de fleste af mine fly.
Medlem af EFK87.