Alle danske modelpiloters forum

 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Ny section til hjemmesiden.

28 dec 2021 12:41

Balsa kant sliber 2mm v3.jpg

Jeg kunne godt tænke mig en sektion med downloads. Div en side dedikeret til tegninger og ting medlemmer har lavet og som de gerne vil dele med andre.
En slags database med med billeder og søge mulighed. Det viste billed skulle nok kun have været 1/5 i størrelse og uden så meget spild.
Jeg forestiller mig at der for hver indslag er plads til 1-3 billeder, Tags (søgeord), en kort beskrivelse, idéens ophav og forfatter.
Så man fx. kunne søge på servo holder, få et antal emner vist. Indsnævre antallet ved at søge på Graupner, herved reduceres antallet. OSV.
Formatet på de enkelte dele kunne så være fast. JPG til billeder, DXF til tegninger (fræsning) og STL til konstruktioner (3D print).
Jeg ved ikke om jeg har forklaret mig godt nok? Idéen er at inspirerer til mere gang i klubbyggeaktiviteten.
Mvh Poul Munch Andersen HTM
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Re: Ny section til hjemmesiden.

28 dec 2021 12:56

God ide jeg støtter !
noget ala denne!
https://www.rc-network.de/forums/cad-cnc.64/
Mvh.
Arvid
 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Ny section til hjemmesiden.

28 dec 2021 14:44

Hej Arvid
Det var ikke lige sådan jeg tænkte det. På den tyske hjemmeside er det som en lang række af artikler. Meget enkelt at implementerer og ikke specielt overskueligt. Mere på den måde Google viser din søgning med billederne som udgangs punkt. Jeg skal prøve om jeg kan finde et bedre eksempel.
Vh Poul
Senest rettet af Poul Munch 28 dec 2021 14:54, rettet i alt 1 gang.
 
Poul Munch
Emnestarter
Indlæg: 787
Tilmeldt: 22 feb 2006 18:27
Kontakt:

Re: Ny section til hjemmesiden.

28 dec 2021 14:54

En præsentation lidt ala den måde Windows viser dine billeder på:
Udklip.JPG