Alle danske modelpiloters forum

 
Lars krogh
Emnestarter
Indlæg: 714
Tilmeldt: 28 jan 2002 08:03
Kontakt:

Hvor køber i jeres Hyperion lipo

10 jul 2016 18:22

Jeg står og mangler nogle Hyperion lipoer efter 4 års pause med denne hobby, men nu kan jeg se at de forhandlerer jeg normalt brugte er lukket....(elflight) mf.
Hvor skal jeg så lige kæbe disse henne nu????
På nettet har jeg fundet Hyperions side men vil helst handle i DK for at stytte dem....
Mvh.

Lars Krogh Guldbæk.
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Hej. Velkommen tilbage. Du kan ikke længere

10 jul 2016 22:41

Hej.
Velkommen tilbage.

Du kan ikke længere købe Hyperion LiPo i Danmark, så du må til udlandet.
Rc-Netbutik forhandler Desired Power Lipo, men i begrænset udvalg, og de er nok noget af de bedste efter Hyperion.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Nogen bestemt grund til at

10 jul 2016 23:13

Nogen bestemt grund til at det skal være Hyperion? Min erfaring med Hyperion lipoer er ikke de beste. Og så er de alt for dyrer.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
sstv
Indlæg: 1688
Tilmeldt: 24 maj 2004 04:37
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ja, det er et springende

11 jul 2016 09:40

Ja, det er et springende punkt det der med "bedste" batteri fabrikat.
Der en facto kun nogle få producenter af LiPo.
Eksempelvis har Hyperion ingen egen produktion af deres ting, så hvad de gør er at specificere de parametre de vil sælge under, og så rebrander producenten med fornøden labeling.
Med andre ord, der kun få fabrikker der producerer, men med stærkt forskellig kvalitets sortering af cellerne (læs salgs pris).

Hvorfor Hyperion?
Lige først, jeg udtaler mig på baggrund af at jeg hele tiden holder øje med kapaciteten og celle spændings linearitet.

OK, for min part er Hyperion Vx 3300 mAH typen afprøvet i nu 5-6 år sammen med andre LiPo navne ved ugentlig flyvning, og Hyperion er langt de bedste, -og dyreste som Robert skriver.
Til dette udsagn skal lægges, at jeg aldrig har mine batterier liggende på andet en lager spænding straks jeg er kommet hjem fra flyvning. Aldrig bruger mere end ned til 30% rest kapacitet. Ingen af mine batterier har nogensinde været under 20% rest kapacitet, undtaget ved test afladet til 3,3 volt hvert forår.
Med venlig hilsen,
Steen Svane.
Nordsjællands Modelflyveklub (NFK)
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Jeg er holdt op med

11 jul 2016 14:27

Jeg er holdt op med at købe Hyperion , de er ikke pengene værd.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Hvis du gerne vil have

12 jul 2016 14:05

Hvis du gerne vil have Hyperion batterier, mener jeg at Lindinger stadigvæk har nogen liggende til udsalspriser. Men de har nok også lagt hos dem i nogen årrækker, og så om de virker er jeg i tvivl om. Men du kan gå ind på Lindinger.de og søge efter Hyperion i søgefeltet.
 
Brugeravatar
Arvid
Indlæg: 4353
Tilmeldt: 18 jan 2004 10:27
Kontakt:

Og så er det lige

12 jul 2016 15:38

Og så er det lige her
Mvh.
Arvid
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Sidst jeg bestilte lipoer ved

12 jul 2016 20:13

Sidst jeg bestilte lipoer ved Lindinger, fik jeg besked om at de ikke ville sende lipo over grænsen. Ved ikke om det var generalt, eller kun den forsendlse. Men jeg måtte ud og handle et andet sted.
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Michael Jensen
Indlæg: 2714
Tilmeldt: 12 dec 2009 14:39
Kontakt:

Jeg har altid kunne få

12 jul 2016 20:57

Jeg har altid kunne få Lipo batterier tilsendt. Ja det er rigtigt at der var engang noget med at få godkendelse i orden med at sende til landet. Og ingen problemmer idag. Der er godt nok nogen eu lande som ikke vil have dem med posten, men hvis man modtager Lipo batterier fra Lindinger er der også en label hvor der står at pakken indeholde Lipo batterier. Og samtidig hvs man køber over 120 euro er det fragtfrit leveret, derfor an det godt betale sig lidt at lave en samlet bestilling, hvis der fra klubben måske skulle have noget med i samme ombærring.
 
Lars krogh
Emnestarter
Indlæg: 714
Tilmeldt: 28 jan 2002 08:03
Kontakt:

Grunden til at jeg helst

12 jul 2016 22:22

Grunden til at jeg helst vil ha Hyperion celler er
1. Det er dem jeg har opsat CG efter på min T-rex 250
2. Jeg har været rigtig glad for de sidste( lang levetid) til mit brug.
3. Den bedste kvalitet jeg har prøvet...
Jeg kontaktede Lindinger og får tilsendt 3 stk. Da de ikke havde begrænsninger på antal lipo de kunne sende og at jeg vil modtage dem inden for 4-5 dage.
Til en anden gang, hvilke ville i vælge hvis man ville have samme kvalitet.
Mvh.



Lars Krogh Guldbæk.