Alle danske modelpiloters forum

 
pia1010
Emnestarter
Indlæg: 27
Tilmeldt: 06 nov 2020 12:49
Kontakt:

droneregler

16 jul 2022 18:37

Fået   at  vide   af   klubkammerat  at   det   er  modelflynings danmarks  ansvar    hvis  vi  flyver  uden  for  godkendt  flyveplads  på  skrænt  eller  mark   mener  ikke  det  er korekt  skal  man ikke  have  drone  bevis   det  mener jeg man  skal
 
Brugeravatar
jørgen hvass
Indlæg: 1079
Tilmeldt: 20 jun 2002 13:29
Geografisk sted: dragør
Kontakt:

Re: droneregler

26 jul 2022 11:47

du har ret
 drone tegn er et must hvis du flyver skænt og ellers overholder alle regler, er du  forsikkre. Dette gælder også stormodeller. 
med mindre du har tegnet en privat forsikring på din drone
kvass
 
pia1010
Emnestarter
Indlæg: 27
Tilmeldt: 06 nov 2020 12:49
Kontakt:

Re: droneregler

03 aug 2022 10:01

Vedrørende  flyvning   uden  for  godkendt   modelflyveplads    har   jeg  fået   at  vide  at  man bare  har  ejernes  godkendelse  at  man  flyver  på  hans  jord  skal  man  ikke  have  dronebevis  ,  Fik  det  at  vide  i  går   .   ,  hvad  er  rigtigt   og  forkert   nogle  siger  vi  skal  have dronetegn   andre  siger  vi ikke   skal   nogle   siger  at  modelflyvning  danmark  har  dispentation  for  det   og  vi  skal  bare  have  ejerns  godkendelse   for  at  flyve  uden  dronetegn  nu  bliver  jeg  forvirret  hvad  er  rigtigt  . hilsen  anders  
 
Brugeravatar
Hannibal
Indlæg: 279
Tilmeldt: 29 jun 2009 16:26
Kontakt:

Re: droneregler

10 aug 2022 09:37

Man skal altid have et dronetegn og en forsikring når man flyver med modeller over 249g uden for godkendte modelflyvepladser og selvfølgelig skal man også have en tilladelse til at opholde sig på området.
Jørgen H. Nielsen
Odense Modelflyveklub