Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Claus
Emnestarter
Indlæg: 877
Tilmeldt: 03 dec 2001 22:15
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Ja du har helt ret.

08 mar 2014 23:13

Ja du har helt ret. Det er også et problem - teoretisk i hvert fald.
Men jeg synes vi skal lade det ligge. Det er ikke et rigtigt problem.

Hvis det en dag bliver et rigtigt problem, så får vi stormodelkontrollantudvalget til at give et forslag til hvordan vi løser det.

eom.


Så for at runde min tråd og spørgsmål af:
Hvis jeg er "et dumt svin" og ligeglad med unionens reglement: For den godkendt som alm stormodel.
Hvis jeg er et fornuftigt menneske: Tager jeg et s-certifikat og for den storsvæver godkendt.

Sarkasme kan forekomme... :D
Claus, Høje Taastrup Modelflyveklub
 
Brugeravatar
Polle
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Så for at runde min

08 mar 2014 23:22

Så for at runde min tråd og spørgsmål af:
Hvis jeg er "et dumt svin" og ligeglad med unionens reglement: For den godkendt som alm stormodel.
Hvis jeg er et fornuftigt menneske: Tager jeg et s-certifikat og for den storsvæver godkendt.

Sarkasme kan forekomme... :D


Umiddelbart er der jo ikke et reglement, som du blæser på i første mulighed :p:D
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Brugeravatar
Allan Feld
Indlæg: 5208
Tilmeldt: 29 okt 2001 21:28
Geografisk sted: Aarhus, DK
Kontakt:

Hvis den flyver som en

09 mar 2014 01:24

Hvis den flyver som en motormodel og du kan finde en kontrollant der er enig, så er det en motormodel.
mvh. Allan Feld



Medlem af AMC, Nuserne, Aviator og Lindtorp
 
ClausT
Indlæg: 5508
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Der var møde i stormodel

01 apr 2014 16:06

Der var møde i stormodel udvalget i går, og vejledningen til stormodel S har fået følgende tilføjelse omkring motorsvævere:

Motorsvæver, S eller A ?
Hvis modellen flyver som en svævemodel og den bruges som en svævemodel, så ér det en svævemodel i certifikatmæssig forstand, uanset om der er monteret hjælpemotor. Modellen kan også godkendes som A model hvis pilot og kontrollant er enige om dette.


Når dagen er omme er det præcis samme godkendelsesprocedure der foretages, uanset certifikat typen, det essentielle er at den bliver godkendt og piloten kan håndtere flyet på forsvarlig vis.

På stormodel udvalgets vegne
 
Brugeravatar
Claus
Emnestarter
Indlæg: 877
Tilmeldt: 03 dec 2001 22:15
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Der var møde i stormodel

01 apr 2014 17:36

Der var møde i stormodel udvalget i går, og vejledningen til stormodel S har fået følgende tilføjelse omkring motorsvævere:

Motorsvæver, S eller A ?
Hvis modellen flyver som en svævemodel og den bruges som en svævemodel, så ér det en svævemodel i certifikatmæssig forstand, uanset om der er monteret hjælpemotor. Modellen kan også godkendes som A model hvis pilot og kontrollant er enige om dette.


Når dagen er omme er det præcis samme godkendelsesprocedure der foretages, uanset certifikat typen, det essentielle er at den bliver godkendt og piloten kan håndtere flyet på forsvarlig vis.

På stormodel udvalgets vegne

Super! Takker for indsatsen (som jeg har været skyld i :))
Claus, Høje Taastrup Modelflyveklub