Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

OY-2573. Hvil du ikke være så

11 aug 2014 17:24

OY-2573.

Hvil du ikke være så venlig at påpege din påstand i mine indlæg i denne tråd?

For at du bedre kan overskue mine indlæg har jeg kopieret dem alle sammen ind her.



Selvom Flyvetossen påstår at alle jægere er skydegale mennesker der plaffer alt ned, så påvirker modelflyvningen ikke vildtet (og han burde måske tænke sig om inden han løber med fuldemandshistorier).


Mit første indlæg:
Efter min opfattelse skal i kun have ejerens tilladelse til at bruge pladsen som modelflyveplads, mens ejerne af arealet der ligger under det tilhørende luftrum kun skal underrettes om aktiviteten og kan vel således ikke nedlægge protest angående flyvningen.

Andet indlæg:
Mange jægere ser helst at hele deres jagtrevir indhegnes med 200 m. højt hegn, så ingen andre udfra kommende ting eller væsner kan komme ind på området.

Jeg har selv i en periode på 5-6 år været skovarbejder og gået ude i skoven og fældet træer. Under arbejdet med mororsaven gik både råvildt og fasaner mindre end 12 m. bag mig og spiste de spæde knopper og insekter.

Dyrene og fuglene vænner sig lynhurtigt til vedvarende støj, når de opdager at det ikke er farligt for dem.

Man kan bare betragte fuglene hjemme i sin egen have, de går også ret tæt på os under havearbejdet, der er jo heller ingenfare på færde, med mindre der lige kommer en kat ind i haven.

Men alt-i-alt så er en jæger en jæger.


Tredie indlæg:
Angående start og landing SKAL du ALTID have ejerens tilladelse.


Fjerde indlæg.
Tillykke med resultatet. :D
Som jeg har skrevet før, så tåler jægere kun jægere og ingen andre levende tobenede væsener med deres hobby, Ikke en gang rovfuglene som er fredet får lov at leve, dem plaffer jægerne også lystigt ned, de kunne jo finde på at nappe en fasankylling eller en harekilling og det ville jo være et forfærdeligt syn i en jægers øjne.

Det er ikke tom snak fra min side, jeg har en afdød svoger der var skytte på en stor herregård og der blev ikke skelnet på afstanden til en fasankyllingegård i en skovpart, alle tænkelige "rovdyr" der kunne tænkes at nappe en fasankylling blev promte aflivet. Skønt de ikke måtte skydes udenfor en 200 m. grænse fra opdrætsstedet.
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Det kunne jo godt være

11 aug 2014 17:52

Det kunne jo godt være dit 4. Indlæg? Sådan læser jeg det også
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Det kunne jo godt være

13 aug 2014 22:00

Det kunne jo godt være dit 4. Indlæg? Sådan læser jeg det også


Lige nøjagtigt....
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Ja alt skriftligt kan tolkes

13 aug 2014 22:34

Ja alt skriftligt kan tolkes og misfortolkes, alt efter hvilke øjne der læser det.

Men det er ikke i den ånd, det er skrevet, her er der kun omtale af faggruppen Skytter, som varetager vildtplejningen på de større gårde og godser. ;)

Men lur mig om der ikke er mange flere jægere der slægter Skytterne på, der findes brådne kar indenfor alle grene. :(

Vi kan bare gribe i egen barm og se på modelpiloterne, der er også nogle der ikke helt agerer efter de udstukne retnings linier. :(
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
Bo_Christiansen
Indlæg: 423
Tilmeldt: 12 sep 2011 05:01
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Stop nu....

14 aug 2014 05:41

Stop nu....

For fanden da Ib......
Fordi du engang kendte en skytte der var blæst i roen, betyder det jo ikke at ALLE skytter er det. (personlig erfaring).....

Det ville jo svare til, at hvis jeg engang havde set en cykelist køre over for rødt, så kører ALLE cykelister over for rødt.... Nej hov vent..... Dårligt eksempel, det gør de jo..... My bad.....

Nyt eksempel..... eller er det egentlig nødvendigt????

Håber at du godt selv kan se at dine argumenter ikke holder vand.

Fortsat god dag til alle, om så I er skytter eller modelflyvere.
OY 1628
 
Brugeravatar
Flyvetossen
Indlæg: 2093
Tilmeldt: 01 sep 2009 19:31
Geografisk sted: Nordfalster
Kontakt:

Ikke èn men flere af

14 aug 2014 08:47

Ikke èn men flere af nævnte kategori indgår i mine erfaringer. .(

Men når nu i læser som i gør og piller noget ud af helheden. :(

Så slutter jeg her. :)
Med venlig hilsen
Ib Jensen
Dronetegn løst og registreret 1.7.2017.
http://www.Flyvetossen.dk
"Hangar" opdateret d. 12. september 2022.
 
ohrberg
Indlæg: 217
Tilmeldt: 08 okt 2008 10:51
Kontakt:

Fugle og modelflyvning...

15 sep 2014 15:27

Fugle og modelflyvning...

;) Hejsa,
Min artikel i Modelflyvenyt NR.2 2013 Fugle og modelflyvning,
Hvor jeg fortæller om min flyvning, sammen med måger, og leger lystigt med dem.
Det siger en masse om naturen.
Og til dem som rider regler og paragraffer.....:
Flyv For Fanden... og nyd hobbyen, eller tag valget om det er
PILOT eller JURIST man vil være...
Hvis man aligevel ikke kan flyve, så er jurist vel et godt forslag.
Der er jo frit valg på alle hylder. :rolleyes:
J.O.P.
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Hvad gør man egentlig ved

25 sep 2014 20:56

Hvad gør man egentlig ved et tidligere klubmedlem-Som i arrigskab på mig, nu forsøger at lukke vores flyveplads, med selvopfundne historier til myndighederne:confused:

Skal vi anmelde ham til Politiet for chikane?
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
Ruben Sonne
Indlæg: 4911
Tilmeldt: 30 nov 2001 19:15
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

1) Det behandler man ikke

25 sep 2014 21:23

1) Det behandler man ikke på et offentligt forum! Så er slaget tabt på forhånd!

2) Jeg ved det ikke!

Ruben
Modelflyver af hjertet. MMFK og Herning Modelflyveklub

Frihed, er ikke ret til at gøre som du vil, men pligt til at gøre hvad du bør! M. L. King
 
nielserik
Emnestarter
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Det kan du have ret

25 sep 2014 21:31

Det kan du have ret i-Men jeg syntes det er synd for mine klubkammerater-Personligt bliver jeg ikke ramt, da et meste af min flyvning foregår andre steder end på klubbens plads-Jeg foretrækker at flyve FPV sammen med en spotter, på spændende lokaliteter rundt omkring i området.
Hvilket nok også betyder at næste års FPV træf på Lolland bliver afholdt på en af disse uoficelle pladser som jeg gør brug af hernede:cool: Det bliver let kedeligt altid at flyve samme sted.

Men det ender nok med en politianmeldelse for chikane-Jeg har ca 16 siders Emails med div. trusler som dokumentation!
FPV pilot :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9