Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
Speedster
Indlæg: 1189
Tilmeldt: 02 sep 2009 16:31
Kontakt:

Takker for svar. Så må

27 feb 2015 20:40

Takker for svar. Så må vi se om der er nogen der tør låne mig en :)


Jeg tør godt, og er S kontrolant :)
Speedster


Dynamic Soaring will change your life

http://www.youtube.com/user/SpeedsterDEN"
 
Brugeravatar
Robert Danielsen
Indlæg: 5987
Tilmeldt: 02 jan 2002 20:59
Kontakt:

Jeg synes godt man kan

27 feb 2015 21:45

Jeg synes godt man kan udvikle certifikaterne så de modsvare nutiden.

et S Certifikat kan jo også udviddes med henblik på DLG.

Forstår ikke hvorfor :)
Vores certifikater blev lavet for at man så havde lige som et kørekort, og derved kunne vise at man kunne det grundlæggene.

Og jeg forstår heller ikke hvorfor de nu ikke er tidsvarene.
Grundlæggene flyvning er vel det samme som for ti år siden.

Som jeg forstår dig Fox, vil du gerne have at vi skal have et certifikat til DLG.....og F3b, og hotliner, og kunstfly og højvinget fly, og skalafly OSV.
Vis det ikke er der du vil hen forstår jeg nok ikke helt hvad det er du mener:rolleyes::D
Mvh Robert Danielsen

Aviator MFK.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Forstår ikke hvorfor :) Vores certifikater

27 feb 2015 21:54

Forstår ikke hvorfor :)
Vores certifikater blev lavet for at man så havde lige som et kørekort, og derved kunne vise at man kunne det grundlæggene.

Og jeg forstår heller ikke hvorfor de nu ikke er tidsvarene.
Grundlæggene flyvning er vel det samme som for ti år siden.

Som jeg forstår dig Fox, vil du gerne have at vi skal have et certifikat til DLG.....og F3b, og hotliner, og kunstfly og højvinget fly, og skalafly OSV.
Vis det ikke er der du vil hen forstår jeg nok ikke helt hvad det er du mener:rolleyes::D


Nej slet ikke, kun der hvor det giver mening.

Når man kaster en svæver i luften og skal gribe den år den kommer ned er den helt speciel i forhold til andre svæverer.

Ellers kunne vi jo bare have 2 certifikater

1 modelfly certifikat til fly under 7kg og et til stormodeller
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
pbm77
Emnestarter
Indlæg: 891
Tilmeldt: 06 nov 2005 21:12
Kontakt:

Jeg tør godt, og er

28 feb 2015 07:56

Jeg tør godt, og er S kontrolant :)


Lyder godt Søren. Fanger dig lige lidt senere på sæsonen angående prøven (og evt. lån af fly ;) ) :)
Peter Madsen
 
Brugeravatar
jens39
Indlæg: 1579
Tilmeldt: 18 feb 2007 15:46
Kontakt:

Hvilken type svævefly det er

28 feb 2015 09:39

Hvilken type svævefly det er , spiller vel ingen rolle. Da man lavede S certifikatet, havde man ikke luret at der var/ kunne være alternative start/landingsmetoder.
Men hvorfor vil egentlig have et certifikat til DLG ??? Årh jo, fordi man kan !!!!
Så længe der ikke er krav fra FAI, så spiller det vel ingen rolle.

Der står da ingen steder man SKAL gribe flyet.

Jens Hoffmann
FAI ID: 17279
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Der står da ingen steder

28 feb 2015 09:43

Der står da ingen steder man skal gribe flyet.



Jeg foretrækker til enhver tid at gribe min DLG hvis jeg kan. :D
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Jeg synes at der er

28 feb 2015 09:59

Jeg synes at der er kæmpe forskel på måden man flyver på m.h.t. flyvepladsen og pilotfelt.

Måske var det på tide at tilføje noget til s-certifikatet et DLG afsnit måske?

Dengang man lavede H-Certifikatet var der heller ikke multi-rotor og med al den hurlumhej der er med "droner" / multirotor burde man måske også lave et "drone" / multirotor certifikat.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
nielserik
Indlæg: 3712
Tilmeldt: 15 sep 2010 20:54
Kontakt:

Det er også på vej:D Og

28 feb 2015 10:12

Det er også på vej:D
Og man kan ikke sammenligne multirotor med helikopter,De flyver ikke ens-Og derfor giver det mening at lave et multirotor certifikat:cool:

Men en DLG er et svævefly som alle andre-Den bliver bare kastet på en anden måde-Og nogen foretrækker at gribe dem-Selve flyvningen er ens.
Og hvor mange flyver egentlig med DLG i Danmark? Jeg er måske ikke den mest udfarende-Men jeg har endnu aldrig set nogen flyve:rolleyes:
Og man laver ikke et certifikat fordi nogle få modelpiloter indimellem flyver med sådan en.

Vi har heller ikke et certifikat til Autogyro og Paraglidere-Og de flyver virkeligt anderledes end fly-Men der er vist heller ikke ret mange der flyver med den slags.
FPV pilot :D
 
Brugeravatar
MrFox
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 29 dec 2010 22:11
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Nej vi er ikke så

28 feb 2015 10:22

Nej vi er ikke så mange der flyver DLG endnu. Dog er vi da 4-5 stykker i Comet der også flyver DLG ud af ca 25 aktive kliub-medlemmer vil jeg tro.

på landsplan vil jeg tro der er 25-30 aktive DLG piloter.
Med venlig hilsen

Medlem af:

De Frie modelflyvere

BenBoxLaser


RCGROUPS
RC-Ørnene
MDK


The ultimate measure of a man is not where he stands in moments of comfort and convenience,
but where he stands at times of challenge and controversy M. L. King jr.
 
jakobø
Indlæg: 861
Tilmeldt: 29 aug 2012 20:20
Geografisk sted: fredericia
Kontakt:

de fleste steder giver det

28 feb 2015 10:38

de fleste steder giver det vel sg selv.
da man dårligt kan stå i pilot feltet og flyve med dlg.
men omvendt hvis det er accepteret at man til prøven står ude på banen er der vel reelt ikke et problem.
men ærlig talt er det relevant? trådstarter har jo også fundet en løsning på sit "problem"
ny bruger! ny flyver.