Her er, hvad jeg lige bed mærke i.
Disse regler skal formidles bredt ud, blandt andet ved at stille krav til
importører om at vedlægge reglerne i emballagen.
Der ikke er noget i markedsføringsloven, der er til hinder for at pålægge
sælger af droner i Danmark, at ilægge en seddel med oplysninger om den
danske luftfartslovgivning på området.
Der er tværtimod bestemmelser i lovens §§ 3 og 7, der pålægger
erhvervsdrivende ikke at anvende vildledende eller urigtige angivelser eller
udelade væsentlige informationer.
Lydder fornuftigt og kunne det ikke smitte af på, de meget omtalte "bilka modeller" men kommer det til at ske...? Jeg tvivler lidt.
Arbejdsgruppen anbefaler, at der etableres en forsikringspligt for
fritidsdroner
Kunne smitte af på andet Rc flyvning:)
Der indføres krav om elektronisk identifikation
(nummerplader) for droner til professionelt brug
Registreringsnummeret er imidlertid svært at se med det blotte øje, når
dronen er i luften. Det betyder, at politiet reelt ikke kan identificere droner,
der er i luften, hvilket gør det yderst vanskeligt at håndhæve reglerne ved
ulovlig eller mistænkelig flyvning.
.Ideelt bør identifikationskravet indføres på europæisk niveau (i
produktstandarder), hvor decideret legetøj dog bør undtages helt
Der står professionelt brug og legetøj undtaget, men hvad med det imellem?
Ingen praktisk prøve for "fritids" flyvere også mellem 7 og 25 Kg:eek:
De har et skema, som beskriver der ikke er nogen praktisk prøve for fritidsflyvning, helt op til 25 kg..
Jeg tænker hvad med de stormodel regler vi har i dag?