Alle danske modelpiloters forum

 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Alternative optrækkelige understel på EL (Lado er lukket ned)

04 maj 2019 15:03

Lado har lukket, så jagten er gået ind på en afløser.

Min favorit kombination er Lado actuator (super god og 100% stabil elektronik med overlast stop pr. hjul) og Behotec understel (super metalkvalitet og forarbejdning).

Lado var smart (fleksibelt) fordi der er en elektronik dims pr. hjul i stedet for en central boks

Alle de billige fra hobbyking mv. og dem som ikke kan køre på op til 12 volt, duer ikke.

Min kg. klasse (kun modellerne !) er fra 8 kg og op til 15 kg. model.

Så jeg skal bruge nye actuatorer til mit næste projekt (Black Horse MIG 29, med 2x Schubeler fans) i stedet for Lado.

Har kigget på Behotec og Elektron men de kører begge har central box.

Behotec synes jeg er dårligt dokumenteret og vækker umiddelbart ikke min tillid på el-siden.

Umiddelbart ser Elektron tiltalende så men jeg kan ikke finde en specifikation af hvor meget strøm de bruger etc.

Er der andre muligheder på med høj kvalitet på markedet eller er jeg dømt til skulle montere en central box?

PS: Jeg ved godt at med en central box kan man lave mange ting f.eks. styring af timing, synkronisering porte mm. Men der er jeg ikke, jeg skal bare have hjulene ud og ind og det SKAL VÆRE HVER GANG! Ikke kun en gang i mellem.

Er der nogen der har erfaring med Electrons kvalitet?
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN
 
Brugeravatar
altidsulten
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 25 nov 2004 17:49
Kontakt:

Re: Alternative optrækkelige understel på EL (Lado er lukket ned)

04 maj 2019 19:07

Robart laver også deres i en elektrisk version, men det er også med central styring. Bare til info.

Sendt fra min F3111 med Tapatalk
 
Peter Bech
Emnestarter
Indlæg: 1196
Tilmeldt: 30 jan 2002 16:41
Kontakt:

Re: Alternative optrækkelige understel på EL (Lado er lukket ned)

04 maj 2019 20:32

Hej ?,

Tak for tipset

Desværre har jeg koblet mig fri af non-metric udstyr for mange år siden.

Det er alt for stressende at skulle have 2 af alting og hele tiden passe på man ikke blander det sammen.

Jeg har haft flere Robart med luft for mange år siden, og stort besvær med at find de nøgler/skruer etc. der passede. Så det blev kasseret.

Så desværre, det gør jeg ikke igen.

Jeg undrer mig stadig over det. De fik så vidt jeg husker en metric-law. of 30-40 siden.
Peter Bech
EFK87
SVÆVER - ELECTRIC JETS - FUN