Slibedag, ikke min favorit, men heldigvis kan der sættes strøm til
Vinger, ror og store dele af kroppen blev taget med excentersliberen, og så var det kun de sidste hjørner og rundinger på kroppen der var per håndkraft.
49gram vævet på kroppen kan slibes helt glat, hvor 25gram vævet på vinger ikke er nær så tæt og derfor kræver yderligere filler.
R&G i Schweiz har udgivet en vejledning omkring beklædning med glasfiber, og som de pænt skriver er det præcist her de fleste problemer opstår, fordi man ikke følger vejledningen, jawohl
Vejledningen foreskriver at der nu presses spartelmasse ned i vævstrukturen, hverken mere eller mindre.
Ikke et tykt lag spartel der blot ligger udenpå, heller ikke en gang sprøjtegrunder der også blot ligger udenpå, begge tilfælde fylder ikke vævstrukturen.
Man kan give en gang epoxy mere, men så skal man være meget glad for at slibe.
Naturligvis virker det med tyk spartel og sprøjtegrunder, men så skal der ikke slibes ned igen = det bliver tungt (spørg folk der har sendt fly dele til autolakering uden at fortælle det skal være let).
Gang i japan spartel og trække/mase det på, går faktisk rimeligt let og burde være hurtigt at slibe over, klar til maling.