Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
zik zak
Emnestarter
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

17 maj 2017 20:21

Hej

Min gode gamle Schulze isl 6-330d (v.8.10) kører på livet løs, og fejler intet - med en LBA6 som balancer savner jeg kun én ting.

Jeg gerne vil have et LiFe i min Taranis sender og 6-330d kan ikke lade LiFe (med v.8.10).

Har kigget på:

Schulze's hjemmeside

Det ser ud til man skal sende laderne ned til firmware udskiftning og kalibrering.
Chipen er en AT27C256R-70PU og kunne flashe den hvis jeg havde en hex fil - ved dog ikke helt hvad de mener med kalibering.
Vil helst ikke starte en brand når jeg lader eller ende med en død lader :roll:

Er der nogle der har erfaringer med at flashe/kalibere Schulze isl 6-330d?
Alternativt: Hvad er en billig, god og pålidelig lader til LiFe?
Edit: Plan B kunne også være LiPo i senderen - hvilke ulemper ville der være ved det?

Jeg er klar over at jeg skal lade batteriet uden for senderen hvis jeg sætter andet end NiMH batterier i.

/zik zak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
ClausT
Indlæg: 5510
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

17 maj 2017 21:10

Det er den gamle hjemmeside fra daværende Schulze elektronik GmbH du har kigget på, Matthias Schulze tilbyder fortsat service på produkterne, men om det også omfatter ny sw og kalibrering må du spørge ham om.

For 50øv kan du få en ny lader mere, for eksempel http://www.isdt.co/sc-608.html
Holdbarheden er lidt tidligt at udtale sig om, men meget handy og let omgængelig lader til småpakker, er glad for de to jeg har købt.



 
 
ClausT
Indlæg: 5510
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

17 maj 2017 21:14

Og den lavpraktiske løsning på LiFe ladning, lad dem på blyprogrammet hvis du har et 'lige' antal LiFe celler, 4*LiFe = 12V blyakku = 6 celler.
2*LiFe = 3 celler på blyprogrammet.
 
Brugeravatar
zik zak
Emnestarter
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

17 maj 2017 22:23

ClausT skrev:
Det er den gamle hjemmeside fra daværende Schulze elektronik GmbH du har kigget på, Matthias Schulze tilbyder fortsat service på produkterne, men om det også omfatter ny sw og kalibrering må du spørge ham om.

For 50øv kan du få en ny lader mere, for eksempel http://www.isdt.co/sc-608.html
Holdbarheden er lidt tidligt at udtale sig om, men meget handy og let omgængelig lader til småpakker, er glad for de to jeg har købt.
 

Det var da en lækker lille lader, som også er til at betale :o
Skal jeg da lige have kigget nærmere på - tak
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
Brugeravatar
zik zak
Emnestarter
Indlæg: 831
Tilmeldt: 06 aug 2003 12:54
Geografisk sted: Kbh - Denmark
Kontakt:

Re: Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

17 maj 2017 23:37

Tak for tippet, efter at have læst nærmere på nettet og set nogle video-reviews har jeg købt en SC-608 :D
Fandt et godt tilbud £35.99 på amazon :o

Og hobby king var leverings dygtig i en LiFe + hvad man ellers "kommer til at købe"
Tjek min kanal på Youtube!

André Bertelsen


F2D Combat
Først stik er altid gratis...
André B.
 
sunes
Indlæg: 17
Tilmeldt: 16 jul 2015 11:41
Kontakt:

Re: Schulze isl 6-330d - køb ny eller update firmware?

01 jun 2017 23:28

Prøv at pirke til ibp, han er flittig bruger af de ladere og har opgraderet sin til life, det inkluderede vistnok brug af en eprom brænder.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk