Alle danske modelpiloters forum

 
absolute-zero
Emnestarter
Indlæg: 17
Tilmeldt: 13 jul 2004 15:57
Kontakt:

az - Velocity Slingjet, Ny video med WM400

14 sep 2006 01:26

Velocity Slingjet



Jeg er stolt af at præsentere dette fly. Jeg har i samarbejde med Clausxf, fået dette fly i luften, den er starten på et større udviklingsarbejde, med produktion af legetøj for os "store" drenge, og det tegner virkelig lovende.

Flyets data:
Spændvidde: 1060mm
Flyveklar vægt: ca. 1000g
Servoer: 3stk. (stabilizer, og to krængrors-servoer)

Motor system : (proto-type)

Fan: Wemotec Mini480
Motor: Mega 1615-4
Batteri 5s 2000mAh LiPo (ca. 350W ydelse)

Anbefales: Mega 1615-3 eller tilsvarende, 4s LiPo, hvilket spare lidt på vægten, pengene, og giver lidt højere thrust. Vil blive testet snarrest.



Flyvningen i korte træk:
Stabil, hurtig, manøvre dygtig, sjov, har ingen unoder, stærkt bygget, modellen er altid skal med på pladsen, og efter min mening, smuk at se på.

Byggearbejdet:
Jeg modtog flyet med posten en lørdag morgen, og gik straks i gang med at se på sagerne. Byggekvaliteten er som vi ser det fra de store firmaer, på visse punkter bedre (det var ikke nødvendig at lime efter), alting passe godt sammen, og fin beklædt. Da det var prototypen jeg modtog var der visse ting, som skulle forbedres på flyet, og det blev klaret i samarbejde med Claus, så alt er på plads til serie-produktionen, bla. en meget pænere bearbejdet duct.



Jomfruflyvningen:
Efter nogle dage kom den store dag.
Vi var i Nordjylland plaget af kraftig blæst men i luften skulle den.
5kg træk på Elastik-tovet og den blev skudt afsted, som en pil. Der skulle foretages ganske lidt trimning, og den fløj som en drøm.

På trods af vinden, fløj den stabilt rundt, uden triste tendencer. Jeg fløj nogle turer på dagen, og alt forløb perfekt. Ingen giftige stall, ruller lækkert, masser af power til loops, og andre sjove ting.

Der er efterfølgende lavet flere flyvninger i bedre vejr. Under starten er den helt stabil, vil også kunne startes med et hårdt kast fra en hjælper. Den er stabil som en trainer, men meget hurtigt. Flere landingsrunder beviste at den svæver utrolig godt, faktisk meget bedre end forventet, landingshastigheden var i de første forsøg rimelig høj, men selv under langsommere hastigheder, næsten uden thrust, manurerer den smukt rundt.



Konklusionen på testflyvningerne må være. Velocity Slingjet flyver i alle situationer der hen hvor du vil have den, om det er i ½ meters højde, højt på himlen, lav hastighed eller i kraftig blæst. Den passer perfekt i bagage-rummet, er stærkt konstrueret, og som ros til Claus har den det helt rigtige profil, som giver disse fine flyveegenskaber.



Jeg håber vi kan få skabt en interesse omkring flyet, og I er velkommen til at spørge til modellen.

I kan finde en lille intro-video her.

her

Her finder I en video med mere flyvning. (4:39 min 78MB)

her

I skal have installeret Divx-codec, her

Kan man \"selv\" gå fra et styrt, ramte man ved siden af.

Nysgerrig for mine rc-tests? Jeg blogger på min hjemmeside..


Michael (bette Michael)
Aalborg - DMFK
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

23 sep 2006 15:35

Productionsmodellen er ved at være klar..

Introduktions pris! Kun de første 6 stk.

589kr pr. stk, postet til din hoveddør.







39,4 KB

det er bare at tage fat i Zero eller mig



kommentarer til projektet vil da blive værdsat..

Claus

Area 52
OY 2613
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

03 okt 2006 00:15

Btryk.
normalt ville du have kunnet få de tegninger... fra mig .. men som landet ligger har jeg solgt rettigheden til dem til velocity-RC og så vil det jo ikke være helt fair at sælge dem til dig ... og med den pris det fly kan lande på din dørterskel så er det der må være fremtiden for den model
Claus

Area 52
OY 2613
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

03 okt 2006 17:54

Så er der kun fem af første sending tilbage.
Claus

Area 52
OY 2613
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

07 okt 2006 00:06

som sagt har jeg fået lov til at sælge de første 6 stk til 589 kr. du skal nok regne med at den kommer 200 kr højere siden.
Claus

Area 52
OY 2613
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

05 nov 2006 22:18

så er vi nået dertil at slingjetten er klar til at komme ud i verden

Zero har begået manualen og han har gjort det godt.

det lader ikke til at jeg kan oploade filen her .. men den ligger også på rc groups.

[url]http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=570040



claus

Area 52
OY 2613
 
Brugeravatar
clausxpf
Indlæg: 326
Tilmeldt: 04 apr 2002 20:36
Kontakt:

30 jan 2007 20:55

michael er for beskeden....
han har lige logget 194-194 km/ timen
ikke helt ringe med kun 450 watt
claus

Area 52
OY 2613