Alle danske modelpiloters forum

 
jeolla
Emnestarter
Indlæg: 89
Tilmeldt: 06 okt 2006 22:42
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

A1 postkonkurrence

07 dec 2020 22:20

Måske kunne de mørke måneder bruges på at bygge en klassisk A1 svævemodel, som højstartes med en 50 meters fiskeline. 
Da der er en international postkonkurrence udskrevet af engelske fritflyvere med løbetid hele første halvår af 2021.
Omkring modellen skal den være i byggesæt eller være publiceret før januar 1961. Uanset senere regler og nationale regler er vægten fri. En A1 har et totalt areal på 18 dm2 med haleplan.
På vores tegningsarkiv er der flere muligheder og på Outerzone mange.
Skriv gerne hvis der er spørgsmål.
Jens
/Jens
 
jeolla
Emnestarter
Indlæg: 89
Tilmeldt: 06 okt 2006 22:42
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

07 dec 2020 22:56

Bortset fra beklædning og DT teknik er intet nymodens tilladt. Så tidssvarende profiler og ikke kulfiber, kevlar i opbygningen. Hvis du kan finde en cirkelkrog fra perioden er den nok uønsket...
Det handler mest om at have  en god dag ude på pladsen måske med børnebørn osv og ja der er præmier.
Jens
/Jens
 
jeolla
Emnestarter
Indlæg: 89
Tilmeldt: 06 okt 2006 22:42
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

08 dec 2020 00:04

Og her er indbydelsen. Hvis der er nogle uklarheder kan vi hjæpe. Spørg løs..

Billede
/Jens
 
PerG
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 okt 2020 13:07
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

22 mar 2021 22:04

Jeg har pt. kendskab til mindst fire fritflyvere, der har bygget eller er i gang med at bygge hver sin klassiske A1-model. Alle bor på Sjælland - Hillerød, Hørsholm, Frederiksberg og Køge.
Det kunne være sjovt, hvis alle, som vil flyve med i den engelske A1-postkonkurrence kunne mødes og flyve sammen - f.eks. på Flyvestation Værløse nogle gange her i foråret. Vi kunne måske også aftale en fælles flyvedag, hvor vi lægger vore konkurrenceflyvninger?
Jeg indkalder gerne til fælles flyvning, når vejret egner sig! Kontakt mig gerne på mail: pergrunnet(snabel-a)hotmail.com.
Jeg har iøvrigt også samlet en stak højstartsspil, hvis nogen mangler .......
 
Brugeravatar
boie
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 03 maj 2004 12:10
Geografisk sted: Hirtshals/ Danmark
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

22 mar 2021 23:25

Det kunne egentlig være sjovt. Jeg har en halvfærdig Pjerri 75 jeg kunne gøre færdig. Dog lidt usikker på om den er for “ny” i design.
 
jeolla
Emnestarter
Indlæg: 89
Tilmeldt: 06 okt 2006 22:42
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

23 mar 2021 22:40

Pjerri 75 er fra 1952-53, så den er absolut tilladt. Perioden er januar 1951-januar 1961....Ældre modeller er faktisk ikke inde i den officielle konkurrence, men er meget velkomne til at deltage i en lokalt dansk træf.
Der er nogle englændere som har bygget modellen. Den ene helt som den originale . Det er tilladt at bruge moderne beklædning og at anvende balsa steder hvor fyr ikke er strengt  nødvendigt, Men også at forstærke vingelister med fyr så længe det minder om den originale opbygning.
Vh Jens
/Jens
 
jeolla
Emnestarter
Indlæg: 89
Tilmeldt: 06 okt 2006 22:42
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

Re: A1 postkonkurrence

26 mar 2021 20:19

Konkurrencen er i dag ændret til at løbe hele 2021 da der er mange nedlukninger i de forskellige lande . Plus oversvømmelserne i Australien. Så der er nu hele sommeren og og efteråret også....
/Jens