Alle danske modelpiloters forum

 
Tordenskjold
Indlæg: 22
Tilmeldt: 27 jun 2007 10:14
Kontakt:

Hej jeg oplevede at min

11 sep 2012 09:53

Hej jeg oplevede at min Cheetah (elsvæver) fra Staufenbiel knækkede
højre vinge lige udenfor vingestålet på første tur.Jeg skrev til dem og
spurgte om andre piloter havde haft samme problem men de kendte ikke til problemet og bad mig sende et par billeder af stumperne,det gjorde jeg og efter 10 min fik jeg svar hvor de beklagede at den først kom på lager her i september men så ville de strax sende mig en ny model,dog spurgte de om det skulle være en komplet model incl servo esc og motor eller om jeg kunne nøjes med en tom model.Da krop og venstre vinge er 100%ok (landede i et 2m grantræ)bad jeg bare om en tom model.Det kalder jeg god service.
 
Brugeravatar
joppe
Indlæg: 2068
Tilmeldt: 23 jan 2010 22:41
Kontakt:

Reklamation

11 sep 2012 12:46

Reklamation

Hej.
Det er min generelle opfattelse, at alle forhandlere i dk. mere eller mindre, løber fra ansvaret, hvis de kan.
Jeg tror ikke du, i får noget ud af at skrive- ringe, og reklamere, med mindre man kender forhandleren og denne er nervøs, for at miste en god, og fast kunde.
Jeg tror du må ta det som en sur erfaring, og det blir man sjældent rig af.
Spar din tlf. regning, og din tid på at skrive, til dem, men skriv endelig på div. forum om denne oplevelse.
Det er nok den eneste måde, at få lidt moralsk oprejsning..
mvh. Jesper.
ps. har selv prøvet turen flere gange, og det virker, som om at så længe, de ka lange varer over disken, så er de rigtigt flinke, ellers ikke...:(
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.....
 
John Knudsen1
Indlæg: 544
Tilmeldt: 17 apr 2009 10:23
Kontakt:

De gange jeg har haft

11 sep 2012 20:15

De gange jeg har haft reklamationer, både fra danske og udenlandske forhandlere, har jeg fået ombyttet til nyt.

Derfor kom Hobbyfly's manglende moral bag på mig i sagen om min kammerats reklamation.

Så jeg handler ihverfald aldrig mere hos dem. De er åbenbart meget flinke sålænge der ikke er problemer. Det er først der man ser deres sande jeg.:mad:

Jeg har endnu ikke hørt fra dem og regner egentlig heller ikke med at gøre det. Så er det da godt at man er medlem af 4 klubber og kan fortælle andre om Hobbyfly's måde at drive forretning på.
Sørgeligt at det er nødvendigt.

Mvh. John.:)
JK
 
tmn
Indlæg: 679
Tilmeldt: 01 aug 2010 20:27
Kontakt:

Vores magt ligger alene i

11 sep 2012 20:46

Vores magt ligger alene i vores evne til, at undlade at købe hos de pågældende forhandlere fremover.
Samtidig vil det jo være en slem en for dem, når vi fortæller om vores dårlige oplevelser, ifm med reklamationer med mere.
Og en tråd som denne er allerede et godt eksempel.

Vh tmn
The skills dont come with the money :rolleyes:
 
Brugeravatar
Morten Hauge Rauff
Emnestarter
Indlæg: 352
Tilmeldt: 03 maj 2003 14:29
Kontakt:

Hej. Det er min generelle opfattelse,

11 sep 2012 22:21

Hej.
Det er min generelle opfattelse, at alle forhandlere i dk. mere eller mindre, løber fra ansvaret, hvis de kan.
Jeg tror ikke du, i får noget ud af at skrive- ringe, og reklamere, med mindre man kender forhandleren og denne er nervøs, for at miste en god, og fast kunde.
Jeg tror du må ta det som en sur erfaring, og det blir man sjældent rig af.
Spar din tlf. regning, og din tid på at skrive, til dem, men skriv endelig på div. forum om denne oplevelse.
Det er nok den eneste måde, at få lidt moralsk oprejsning..
mvh. Jesper.
ps. har selv prøvet turen flere gange, og det virker, som om at så længe, de ka lange varer over disken, så er de rigtigt flinke, ellers ikke...:(

,
Hej Joppe
Jeg vil gerne lige understrege at der er tale om den Tyske hobbyfly, jeg er generalt blevet fair behandlet ved de Danske forhandler.
Jeg er nu spændt på at høre hvad FMS har at sige til sagen, men forventer ikke det store:o
ME 35 fin fly
www.midtjysk-mfk.dk

 
Mangor
Indlæg: 574
Tilmeldt: 23 sep 2009 17:05
Kontakt:

Reklamation

13 sep 2012 17:16

Reklamation

Jeg købte gennem Rcgalleri,en Piper Supercup, som var købt hos den danske afdeling af samme butik.

Da jeg skulle prøve den opdagede jeg, at 2 af de ledninger til bl motoren, var faldet af. Jeg skrev til dem hvordan det hang sammen (jeg havde en kvittering på flyet, og det var kun 2mdr gammelt).
Det skulle de nok lige lade gå vide til deres "tekniker":rolleyes: som så ville ringe mig op.
Der skete så umiddelbart ikke noget, så jeg skrev igen, men denne gang kom der slet intet svar.
Derefter har jeg ikke hørt mere.
Jeg måtte så bare skifte motor for egen regning..........

det synes jeg IKKE er god stil:mad::mad::mad:
 
Brugeravatar
Morten Hauge Rauff
Emnestarter
Indlæg: 352
Tilmeldt: 03 maj 2003 14:29
Kontakt:

Nyt i denne sag

16 nov 2012 19:20

Nyt i denne sag

Jeg har idag, efter at have mailet nogle gange til FMS, modtaget følgende mail:

Dear Mr Rauff,

Thank you for your great support to FMS and sorry for the hanging problem.

The first time we got your mail is on September 10th. But it was classified into the junk mail that we noticed it one week later. We contacted our exclusive distributor in Germany to handle it for you, meanwhile forwarded your mail to him. Then we received your second mail on September 25th. My colleague who takes charge of German market mailed our distributor again for the process. She was informed the next day that he needed to do some survey on the customers who bought the same airplanes.Because there was no failure report before and he needed to confirm whether your failure is caused by wrong operate.

One month went by, we thought you might already get the approving reply, yet we got your third mail today :-(

I already translated your mail to my boss and let him know all the three mails and the date you sent. He felt angry for the inefficient.He asked my colleague to mail the distributor for his poor after-sale service. Meanwhile the compensated airplane (KIT) would not put into the distributor's container (it would take almost one month and a half arrive ) We will send the compensated 1400mm P51 (V7)via EMS and also take charge of the deliver fee(the deliver fee from mainland China to abroad is as much as the model itself. This is the reason we demand the distributors to improve their after-sale service themselves) . Kindly let us know your address and telephone number. Thank you.

We feel very sorry for the inconvenience we bring you.Any suggestions relating to our products, kindly let us know without hesitate. The manager will also send mail to Manticore (Hobbyfly) to talk about his service. Anyway, sorry again for making you so much troubles.

Best regards,
Melody
ps: Attached are the color schemes of the 1400mm P51 (V7). Kindly let us know which one you want to get.

Det var fan... en god start på dagen,:):) efter alt det bøvl jeg har haft med den "nørd" nede i Tyskland, håber han får lagt godt med tørt på af deres salgs afdeling:mad::mad::mad::mad::mad::mad:
ME 35 fin fly

www.midtjysk-mfk.dk



 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

fms

16 nov 2012 23:12

fms

morten hvis den kommer fra kina til dig så pas på , toldfar er nogle r------- der, jeg købte ved hobbyking en pylonmodel ,hvor kroppen var klemt og revnet flere steder, der var intet var at se på pakken da jeg modtog den og først så det da jeg pakkede den ud, efter en del skriven med billeder gik det endelig sådan at jeg fik en erstatningskrop fra hobbyking uden betaling troede jeg ,men nej klappet i tolden selvfølgelig, fremlagde alt dokumentation og korspondance mellem hobbyking og mig at jeg intet skulle betale for erstatningskrop men så satte toldsv:eek::eek::eek: selv en pris et stk regning på 345 kr at betale ved kasse et jeg nægtede så at tage imod og den blev sendt retur, de ville så ved hobbyking sende den en gang til da de havde fået den retur, denne gang bad jeg dem så om at komme en faktura i kassen at det var en erstatning for en skadet krop, det blev gjort og hvad skete der det samme igen ved toldsv:eek::eek::eek: , jeg brokkede og brokkede mig ,var ved told og skat i herning til sidst, og fik bare svaret det har værdi derfor skal der betales, så blev jeg det klogere, aldrig i mine dage har jeg oplevet noget lignede betale toldafgift af noget 2 gange de burde skamme dem sådan en flok :eek::eek::(:eek::eek:
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)
www.micusrc.dk"
 
Brugeravatar
joenella
Indlæg: 4208
Tilmeldt: 16 okt 2005 18:03
Kontakt:

morten hvis den kommer fra

17 nov 2012 09:10

morten hvis den kommer fra kina til dig så pas på , toldfar er nogle r------- der, jeg købte ved hobbyking en pylonmodel ,hvor kroppen var klemt og revnet flere steder, der var intet var at se på pakken da jeg modtog den og først så det da jeg pakkede den ud, efter en del skriven med billeder gik det endelig sådan at jeg fik en erstatningskrop fra hobbyking uden betaling troede jeg ,men nej klappet i tolden selvfølgelig, fremlagde alt dokumentation og korspondance mellem hobbyking og mig at jeg intet skulle betale for erstatningskrop men så satte toldsv:eek::eek::eek: selv en pris et stk regning på 345 kr at betale ved kasse et jeg nægtede så at tage imod og den blev sendt retur, de ville så ved hobbyking sende den en gang til da de havde fået den retur, denne gang bad jeg dem så om at komme en faktura i kassen at det var en erstatning for en skadet krop, det blev gjort og hvad skete der det samme igen ved toldsv:eek::eek::eek: , jeg brokkede og brokkede mig ,var ved told og skat i herning til sidst, og fik bare svaret det har værdi derfor skal der betales, så blev jeg det klogere, aldrig i mine dage har jeg oplevet noget lignede betale toldafgift af noget 2 gange de burde skamme dem sådan en flok :eek::eek::(:eek::eek:
micu:)


Fedt at FMS står bag sine produkter.

Det er jo nødvendigt og skrabe penege ind til velfærds Danmark, ikke alle har jo en indtægt fra en privat ejet virksomhed, så derfor betaler vi skat, moms, told og diverse afgifter i lange baner for at de få der er uheldige og være uden job i den private sektor, kan opretholde deres livsstil med modelflyvning og andet godt :)
mvh
Joen
FLYV FEDT - FLYV KRILL!!
KRILL FORHANDLER I DK og NORGE!
Medlem af 10 kW klubben - KRILL fan .
NEU-motors rocks!!
- Nye ARF modeller på lager:
U need Bling? I got it
 
Brugeravatar
micu
Indlæg: 7271
Tilmeldt: 11 nov 2009 22:35
Kontakt:

Fedt at FMS står bag

17 nov 2012 20:37

Fedt at FMS står bag sine produkter.

Det er jo nødvendigt og skrabe penege ind til velfærds Danmark, ikke alle har jo en indtægt fra en privat ejet virksomhed, så derfor betaler vi skat, moms, told og diverse afgifter i lange baner for at de få der er uheldige og være uden job i den private sektor, kan opretholde deres livsstil med modelflyvning og andet godt :)

yeps men betale moms og og toldbehandling en gang til det er scu da forkert.det er rent tyveri, men det er de gode til told og skat, de har også klappet mig engang for noget der kostede under 80 kr ,der inrømmedede deres fejl og skulle nok betale pengene jeg uretmæssigt havde betalt tilbage det er et halvt år siden ,ikke set en reje inu, når du skylder dem skal de nok sørge for at få deres penge ,og vis du ikke betaler ,bliver din trækprocent bare hævet med 27 % ,nå det hører ikke hjemme under den her tråd slut prut
micu:)
HJÆLP TILBYDES TIL BYGNING AF MODELLER OG ARF :)

www.micusrc.dk"