Alle danske modelpiloters forum

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
Brugeravatar
Polle
Emnestarter
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Spændingen er 11.9v (de har

19 okt 2011 17:42

Spændingen er 11.9v (de har bare ligget siden)
det er Evo 2200mah 35C af denne type
Venlig hilsen
Poul Offersen
26162649
-------------
Sponseret af
"
 
Dennis Frie
Indlæg: 637
Tilmeldt: 08 jul 2004 20:07
Kontakt:

Hvis du har et oscilloscope

20 okt 2011 02:32

Hvis du har et oscilloscope til rådighed eller kender en der lige ligger inde med et kan en meget hurtig måling på forsyningen til modtager meget hurtigt afsløre om fejlen skal findes der.

Sådan her må det IKKE se ud:


Det er et meget gralt eksempel - men forklarer fint de udfald man kan opleve når modtageren rebooter :)

Selv samme setup med et par low esr caps på endte sådan her;
 
Brugeravatar
Polle
Emnestarter
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Det er jo interessant. Hvis

20 okt 2011 08:47

Det er jo interessant. Hvis det er så simpelt at komme udover dette problem, kan man jo så undre sig over at det ikke bare er indbygget i BEC´en:rolleyes:
Kunne være at jeg skulle få det testet.

Hvad skal man evt. købe af kondensator?
Venlig hilsen

Poul Offersen

26162649

-------------

Sponseret af

"
 
Katrine
Indlæg: 318
Tilmeldt: 22 dec 2005 18:40
Kontakt:

Det er nu lidt underligt,

20 okt 2011 09:51

Det er nu lidt underligt, dit problem. - Mine frsky modul/modtager "booter" på under 1 sek, man kan faktisk næsten ikke ænse en forsinkelse fra strømmen sluttes til. Om det er senderen eller modtageren jeg prøver med er det samme resultat (min sender har ingen boot tid). Jeg har ikke sat nogen failsafe på, ved ikke om det gør boot tiden langsommere.

Du har sikret dig du ikke flyver med den i bind mode ikke (senderen)? :p Det er nemlig også range test mode.
 
Dennis Frie
Indlæg: 637
Tilmeldt: 08 jul 2004 20:07
Kontakt:

Det er jo interessant. Hvis

20 okt 2011 12:20

Det er jo interessant. Hvis det er så simpelt at komme udover dette problem, kan man jo så undre sig over at det ikke bare er indbygget i BEC´en:rolleyes:
Kunne være at jeg skulle få det testet.

Hvad skal man evt. købe af kondensator?


Jeg synes ikke helt din beskrivelse passer med de problemer jeg har oplevet når det er forsyningen der driller, men nu hvor det var nævnt ville jeg lige vise hvor nemt det kan ses med et oscilloscope.

1000-2000 uF low ESR kondensator skulle gøre tricket hvis det er dyk i forsynings-spændingen der giver problemerne.
 
Brugeravatar
aimittun
Indlæg: 523
Tilmeldt: 26 jun 2007 16:42
Kontakt:

Har selv købt et par

20 okt 2011 17:13

Har selv købt et par stykker af disse:

her

:)
Mvh
André
OY-1903


@IM
_____________________________________
 
Brugeravatar
Polle
Emnestarter
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

Jeg synes ikke helt din

20 okt 2011 21:55

Jeg synes ikke helt din beskrivelse passer med de problemer jeg har oplevet når det er forsyningen der driller, men nu hvor det var nævnt ville jeg lige vise hvor nemt det kan ses med et oscilloscope.

1000-2000 uF low ESR kondensator skulle gøre tricket hvis det er dyk i forsynings-spændingen der giver problemerne.


Skal jeg være ærlig, så tror jeg heller ikke at det er der problemet ligger. Men for god ordens skyld, kan man jo bare smide den ekstra prævention på:)
Venlig hilsen

Poul Offersen

26162649

-------------

Sponseret af

"
 
Brugeravatar
bmwmadsen
Indlæg: 2323
Tilmeldt: 19 apr 2008 23:10
Kontakt:

Nix om jeg vil læse

25 okt 2011 19:26

Nix om jeg vil læse om et kina produkt som "måske" virker.

Da jeg for en del år siden startede på at flyve med heli, fik jeg hjælp af erfarende piloter. Med det samme sagde de. Næste gang så har du en PCM modtager i, for den der er ikke sikker nok. Det var en alm modtager.

Pis, dengang kostede en PCM modtager lige 1200/1400,- men måtte gøre som de sagde.

jeg ville faktisk blive rigtig ked af det hvis Polle´s 450 ramte en i bolden, og man senere fandt ud af at det var radio systemet som ikke var stabilt nok fordi det var en GG udgave og ikke en HJ udgave eller hvad for udtryk der lige bruges.

Han har jo Futaba, og ved at købe deres 2,4 modul samt modtager ved jeg at det ville virke. Hvorfor så opfinde den dybe tallerken igen når vi taler om sikkerhed ??


Man kan spare på accuer, motoren, laderen... Men der er bare ting man ikke skal gå på kompromi med når det drejer sig om helikopter.

Normal vil jeg ikke blande mig i sådan tråde, men da Polle fik hjælp og råd af mig og Polle er en gammel flyveven, så vil jeg gøre mit bedste for at opstarten for heli flyvning går godt og sikkert.

Forsat hygge :)

/Thomas



Arh Thoms jeg har nu altid fløjet med futaba og det har sku altid virket for mig ;) (har da også haft andre senderer end Futaba).Men jeg har altså oplevet svigt i både 35 mhz og 2,4 båndet men jeg er sku i tvivl om hvad er bedere end andet MIN sender og modul på 2.4 bliver sendt afsted sender eller ej Hmm der ER svigt på begge også selv om vi snakker ppm eller pcm
M.V.H. Madsen


Og har du nogle dårlig indvendninger så find et anden tråd Tak :)
 
Brugeravatar
Polle
Emnestarter
Indlæg: 1968
Tilmeldt: 03 apr 2002 01:16
Kontakt:

En lille mellem opdatering: For at

03 nov 2011 20:47

En lille mellem opdatering:
For at se om jeg kunne få bare lidt ud af sendermodulet, prøvede jeg at købe en af de små 4kanals modtagere (dem før man jo kastet i nakken når man logger ud af giantcod)
Den har jeg fløjet en del ture med i et indoor fly. Ingen problemer overhovedet.
Det tyder jo så umiddelbart på at problemet ligger i modtager-enden, og ikke i senderen/sendermodulet.
Venlig hilsen

Poul Offersen

26162649

-------------

Sponseret af

"
 
Brugeravatar
Tommy Persson
Indlæg: 2266
Tilmeldt: 23 apr 2002 17:36
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

der er digiservoer på markedet

05 nov 2011 18:45

der er digiservoer på markedet der faktisk kortslutter forsyningen når de kører, det gælder desværrer de hyperion atlas digier jeg fik købt før jeg blev klogere,
Du mener næppe det du skriver, eller?

Hvis en servo kan kortslutte strømforsyningen, så brænder der vel noget af ret hurtigt?

Bruger selv flere Hyperion servoer, og indtil nu har de virket meget fint.


Med hensyn til 35 MHz, og elflyvning, så betyder kvalitet faktisk noget. Multiplex dobbelt super IPD modtagerne er for eksempel fremragende til meget krævende elmodeller (stor strømstyrke og kulfiber krop).

Tommy :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8