Alle danske modelpiloters forum

 
Brugeravatar
LOLK'S
Emnestarter
Indlæg: 492
Tilmeldt: 04 jul 2011 21:48
Geografisk sted: Vestsjælland
Kontakt:

Utroligt, kan det mon være sandt!?

22 feb 2021 14:58

Har der virkligt ikke været nogle haverier de sidste 2.5 år?? :D
 
Brugeravatar
OY-2573
Indlæg: 1177
Tilmeldt: 30 okt 2001 09:32
Kontakt:

Re: Utroligt, kan det mon være sandt!?

22 feb 2021 17:47

det har der nok, men åbenbart ikke nogen der er værd at skrive om herinde.
Jens Damhøj
Nuserne

There are Rules and there are Laws.
The Rules are made by men who think that they know better how to fly your airplane than you.
Laws (of Physics) were made by the Great One. You can, and sometimes should, suspend the Rules but you can never suspend the Laws
 
ClausT
Indlæg: 5506
Tilmeldt: 12 feb 2002 15:11
Kontakt:

Re: Utroligt, kan det mon være sandt!?

22 feb 2021 21:21

Enig, styrt VAR bedre i gamle dage  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
 
pentium
Indlæg: 676
Tilmeldt: 01 jul 2002 23:12
Geografisk sted: Farum
Kontakt:

Re: Utroligt, kan det mon være sandt!?

23 feb 2021 12:27

Havarier var bare bedre i gamle dage da vi hjemmebyggede i balsa. Da gjorde det rigtigt ondt at se en vinters arbejdsindsats gå i dørken. Ikke som nu da man bare får et vietnameserbarn til at lave sit nye legetøj.

Havde et par old-school havarier i efteråret men der var ikke noget mystisk i årsagen. Det var dog ikke en dogfight mellem de to der var endt i Fw'erens favør.

Havarier.jpg


Til venstre: Min 18 år gamle Minikobra måtte bide i græsset efter at have tabt en vinge ved hurtigt low pass. Det skal siges at vingen ikke havde gennemgående hovedbjælke, så det var lidt for frisk flyvning fra pilotens side, der reelt var årsag til styrtet. Hele den forreste del af kroppen blev krøllet sammen. Æv, det var min sjoveste model.

Til højre: En prøveflyvning af en FW 190D (Modificeret byggesæt fra Balsacraft) hvor motoren gik løs, da jeg havde glemt at give boltene loctite. Propellen spiste lidt af cowlet. Skidt med det, så 3d-printer jeg blot et nyt og maler det. Den fløj i øvrigt næsten lige så godt som Minikobraen, og har endda ekstra lir såsom optrækkeligt understel.

Det er i øvrigt de 2 eneste havarier jeg har haft i 5 år.
Mikael Christensen (SMSK - Formand).
Rigtige mænd laver ikke Range-check.